Aloin kyseleen että onko kenelläkään kokemusta kuparitetrojen lisääntymisestä?
Eristin parin pienempään altaaseen. Naaras on TODELLA pullea ja koiras jonka kaveriksi laitoin on sellainen joka lipuu aina tämän vanavedessä.
Kuparitetran lisääntyminen
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kuparitetran lisääntyminen
kalat, flatti-poika sekä 2 käppänä tyttöä, joista toinen muistuttaa suuresti minipossua..
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Kuparitetran lisääntyminen
Mulla ainakin kutivat ihan seura-akvaariossa. Koiraat todella hanakasti ahdisteli naaraita. Kaikki naaraat vuorollaan tyhjennettiin kudusta, mutta seuralassa ei niistä paljoa jäänyt jäljelle. Minkälaiset vesiarvot kutuakvaariossa?
Nykyisin 100l rapula sekä 600l seurala
-
- Starting Member
- Viesti:
Ph 7 lämpö 23-24. Muita mittauksia en oo tehny. Mukava kuulla että näitäkin on joskus kudetettu. Lähipiirillä on akvoja muillakin, mutta eivät tetroja ole koskaan nähneet kutevan.
kalat, flatti-poika sekä 2 käppänä tyttöä, joista toinen muistuttaa suuresti minipossua..
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Tosiaan mulla kutivat aina kun naaraat oli valmiita. Mulla kyllä oli erittäin ärhäkkä koiras joka valtasi yli puolet akvaariosta reviirikseen. Ilmeisesti samainen kaveri sai kudunkin aikaiseksi. Myöhemmin naaraiden pyrstöt revittiin ja luovuin kupareista.
Nykyisin 100l rapula sekä 600l seurala
-
- Junior Member
Meilläkin nuo kutevat seura-akvaariossa (jos yksi omppu voidaan lukea seuraksi)
. Ei tuolla silti poikasia ole näkynyt, että taitavat syödä mädin pois. Kahteen kertaan olen jo joutunut hoitamaan kahta eri tyttökuparia sairaalakipossa kun kutumenot ovat menneet sen verran hurjiksi, että on pieniä haavoja tullut. Kasvien juurella yleensä kutevat. Aikeissa on kyllä kokeilla kudettaa näitä erillisessä kipossa tässä lähiaikoina. Lämpötilana on ollut 23 astetta ja ph 7 paikkeilla. Osaako joku sanoa olisiko kudettaessa hyvä olla minkälainen määrä uroksia/naaraita? Riittääkö 1 uros ja 1 naaras?

-
- Member
No vastauksia on jo muutamia tullut, niin en mitään maratoonia ala latelemaam
Kyllä kutee ihan seura-akvaariossa. Huolehdi vain että naarailla on piilopaikkoja, kuten kasvitiheikköjä, jonne mennä ´akkuja latailemaan´ kun melko rajustkin nuo koiraat kosiskelevat. Seuraavana päivänä kutu kuoriutuu. Ensimmäiseen 2½ päivään minä en ole ruokaa antanut. Sitten keitetty kananmuna, NobilFluid, yms nestemäinen ruoka on hyväksi.
Artemiaa ja mikromatoja kunhan kasvavat

Kyllä kutee ihan seura-akvaariossa. Huolehdi vain että naarailla on piilopaikkoja, kuten kasvitiheikköjä, jonne mennä ´akkuja latailemaan´ kun melko rajustkin nuo koiraat kosiskelevat. Seuraavana päivänä kutu kuoriutuu. Ensimmäiseen 2½ päivään minä en ole ruokaa antanut. Sitten keitetty kananmuna, NobilFluid, yms nestemäinen ruoka on hyväksi.
Artemiaa ja mikromatoja kunhan kasvavat
Minulla on vähän sama ongelma, haluaisin niitten kutevan mutta en saa. Joskus ne tärisee vierekkäin mutta sitten toinen lähtee ja toinen lähtee sen perään. Voisittekste antaa tarkempia vinkkejä tohon kutemiseen? Kuinka monta kuparia pitää olla akvassa, että ne rupee kutemaan?
Lättss lätss !