Pallokaloja seuralaan..?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
plättä
Starting Member
Starting Member

Pallokaloja seuralaan..?

Viesti Kirjoittaja plättä »

Avasin ketjun tuonne alkeet-puolelle, mutta ajattelin saavani parhaiten apua täältä..

Mulla on siis 120-litrainen akvaario.

Asukkeina tällähetkellä:
Partamonni 1
Keltamolli 1
Hohtokiilakylki 6

Olen suunnitellut hohtokiilojen lisäämistä ja mahdollisesti jotain samaan altaaseen sopivia tetroja.

MUTTA!!

Voisiko tonne laittaa kääpiö- tai kimalaispallokaloja..? Oon katellu niitä pitkään, mutta olettanut ne vaikeiksi seura-altaissa. Nyt kuitenkin yritin perehtyä aiheeseen eikä mua oikeastaan epäilytä kuin tuon keltamollin osalta tämä yhdistelmä.. Kotiloita ainakin ois popsittavaksi eikä tuo ruokintapuoli muutenkaan tunnu hankalalta.. 

Mitä mieltä pallojen asiantuntijat..?
X_FISH
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Pallokaloja seuralaan..?

Viesti Kirjoittaja X_FISH »

No, kääpiopallo on melkein ainoa, joka menee tohon tilaan, tietenkin on harjapallo mut tietääkseni ovat niin äkäisiä ettei voi pitää muitten kalojen kaa. Varjon kirjan mukaan kimalainen menee 128 litraiseen ja on melko sävyisä mut on hysteerinen uimari niin ite en laittas alle 300 litraseen. Vaihdoehdoksi jää kääpiöpallo. Kannattaa muistaa että hitaasti liikkuvat kalat joutuu näykkimisen kohteeksi kuten myös pitkät rihmat ja röyhelöevät. Myös ruokintaan kannattaa varautua, sillä nämä kalat ei pidä kuivaruoasta joten varaudu pakasteruokintaan. Myös hampaat tarvitsevat kovaa ruokaa joten myös kotilojen kasvatus olisi suotavaa. Ja pallot ei jaksa paastota joten kannattaa sopia joku ruokkimaan kalaset lomilla.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Käsittääkseni pallojen hoitaminen on huomattavasti helpompaa lajialtaassa. Kääpiöpallokala taitaa olla ainoa tasokkaasti videoeistelty kala? Katso Jani S. tekemä esittely.
Kääpiöpallokala lajiesittely
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
plättä
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja plättä »

Kiitos avustanne!! :)

Tuo video on aivan mahtava!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”