Partamonnille sopivin pohja-aines
Valvoja: Moderaattorit
Partamonnille sopivin pohja-aines
Sopiiko partamonnille akvaarion pohjalle puhallushiekka?Jos
ei niin mikä olisi hyvä pohja-aines?
ei niin mikä olisi hyvä pohja-aines?
Itselläni on 320 ja 600 litraisessa Bilteman puhallushiekka. Siitä hyvä vaihtoehto, että 25kg säkki maksaa vaan noin 6e ja se on täysin puhdasta. Kaiketi tuo hiekkapuhallushiekkakin on "luonnonhiekkaa"?StHippo kirjoitti:Käy hyvin se puhallushiekka! Minä itse hakisin mielummin sen hiekan luonnosta jos vaan on jotenkin mahdollista.
Päsee pesemisen vaivalta, hiekka on hienoa,vaaleaa ja ilman mitään "sattumia"
"miten te kuvittelette että voisin olla asiasta itseni kanssa erimieltä?" - sanoi töissä johtajamme
Itellä kanssa puhallushiekkaa ja hyvin on kelvannut.
Miten muuten on onko bilteman hiekka sellasta vaaleeta?
Kun olen selaillut netissä ja huomannut että joillakin näyttää olevan vaaleeta hiekkaa. Omat hiekat tällä hetkellä "tavallisen" väristä ja nyt uuden altaan pystytyksessä haluaisin vaaleemman pohjan. Meni nyt vähän jo asiasta ohi mutta tuskin se haitannee ketään.
Miten muuten on onko bilteman hiekka sellasta vaaleeta?
Kun olen selaillut netissä ja huomannut että joillakin näyttää olevan vaaleeta hiekkaa. Omat hiekat tällä hetkellä "tavallisen" väristä ja nyt uuden altaan pystytyksessä haluaisin vaaleemman pohjan. Meni nyt vähän jo asiasta ohi mutta tuskin se haitannee ketään.

-Simpukan helmet syntyvät tuskasta-
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Starkista hiekkapuhalluskvartsia, se on valkoista. Meillä vaihdetaan juuri valkoinen pohja tavalliseksi, Optirocin väriseksi koska tetrojen värit eivät valkoisella pohjalla ole kirkkaita vaan valkoisia. Ensi kesänä aion laittaa kokeeksi tuohon 60-litraiseen mustan spektroliittimurskan pohjalle mutta saa nyt nähdä...Vilda kirjoitti:Kun olen selaillut netissä ja huomannut että joillakin näyttää olevan vaaleeta hiekkaa. Omat hiekat tällä hetkellä "tavallisen" väristä ja nyt uuden altaan pystytyksessä haluaisin vaaleemman pohjan.
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
StHippo kirjoitti:Käy hyvin se puhallushiekka! Minä itse hakisin mielummin sen hiekan luonnosta jos vaan on jotenkin mahdollista.
StHippo varmaan tarkoitti "luonnonhiekalla" luonnosta haettua pyöreäsärmäistä (luonnonhiomaa) hiekkaa, joka ei hiekkapuhallushiekaksi kelpaa, vaan hiekkapuhallushiekan pitää olla koneellisesti murskattua teräväsärmäistä (ei niin hyvä pohjakaloille).Jallu74 kirjoitti: Itselläni on 320 ja 600 litraisessa Bilteman puhallushiekka. Siitä hyvä vaihtoehto, että 25kg säkki maksaa vaan noin 6e ja se on täysin puhdasta. Kaiketi tuo hiekkapuhallushiekkakin on "luonnonhiekkaa"?
T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?