Mitä levää/likaa?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
HemuliRocks
Junior Member
Junior Member
Viestit: 134
Liittynyt: 20:19, 23.01.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lempäälä

Mitä levää/likaa?

Viesti Kirjoittaja HemuliRocks »

Tietääkö joku, onko tuo ruskea töhnä kasvieni päällä, levää vai jotain likaa? Sitä on alkanut kerääntymään kasvieni päälle tän viikon aikana. Se on vielä semmosta toi levä/lika, et sen voi melkein kaikki sormella pyyhkiä kaikki pois...

Jos joku tietää mitä se on, niin voisitteko kertoa miten siitä pääse eroon. Jotain levä-tabletteja, aineita?
Liitteet
LEVÄ 2.jpg
LEVÄ 2.jpg (97.38 KiB) Katsottu 568 kertaa
LEVÄ.jpg
LEVÄ.jpg (83.62 KiB) Katsottu 568 kertaa
-Akvaario ja 2 koiraa :)
Garnelen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 32
Liittynyt: 22:46, 18.07.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä levää/likaa?

Viesti Kirjoittaja Garnelen »

Näyttäisi mielestäni olevan piilevää, kyseinen levä voi johtua esimerkiksi riittämättömästä valaistuksesta akvaariossa. Tarkempia neuvoja sen hävittämiseen on helpompi antaa kerrottuasi akvaariosi perustiedot (koko, valaistus, muu tekniikka, vesiarvot yms.).
~144L seura-akvaario, 40L rapula, 21L karanteeniallas & 3 mittelspitziä~
HemuliRocks
Junior Member
Junior Member
Viestit: 134
Liittynyt: 20:19, 23.01.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Mitä levää/likaa?

Viesti Kirjoittaja HemuliRocks »

Garnelen kirjoitti:Näyttäisi mielestäni olevan piilevää, kyseinen levä voi johtua esimerkiksi riittämättömästä valaistuksesta akvaariossa. Tarkempia neuvoja sen hävittämiseen on helpompi antaa kerrottuasi akvaariosi perustiedot (koko, valaistus, muu tekniikka, vesiarvot yms.).
Koko: 110l
Lämpötila: 24-25 astetta
Valaistus: 1 loisteputki, 20 W, sinertävä, päällä 12-13h
Suodatin: Eheim 2010, hyvä virtaus ja lämmitin silloin päälle, jos vesi menee alle 24 vedenvaihdon aikana
Nitraatti: 10-15
Ei nitriittä
GH: 6d
KH: 6d
pH: 6.8-7
-Akvaario ja 2 koiraa :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”