Terve, nyt saapui himaan kalajutusta tollanen iso Malawi-tausta, tausta on yllättävänkin painava, ja onkin täysin jäykkä ja yllätyksekseni (siis positiivisella tavalla) hartsattua lasikuitua/vastaavaa.)
Reunoilla on pienet verkot, jotta verkot saa silikoonattua reunalaseihin kiinni,. jottai fisut pääse taustan taakse, mut mites toi kiinnitys muuten. Tuon ns. Kuori vain, joten en tiedä saako sitä silikoonilla kovinkaan monesta kohtaa kiinni.
Eli voisiko taustan jättää nojaamaan akvaariontakaseinää vasten ja tukea kivillä ja laittaa sivuverkot silikonilla ettei fisut pääse tausta taakse, vai hä??
siis tämä tälläinen, jollain kokemusta?
http://www.kalajuttu.fi/product_details.php?p=744
"haluat tuotteen normaali toimitusajassa noin viikossa odota varmistusta tilaukseen ennen maksamista. Tilaustuotteissa toimitusaika on 1-3kk. Taustan voi sijoittaa akvaarion sisä tai ulkopuolelle. Sisäpuolelle sijoittaessa tulee tausta kiinnittää tukevasti tai liimata silikonilla. Taustat saattavat alkuvaiheessa (joissakin vesioloissa) hieman päästää väriä. Väri on myrkytöntä. Valmistusmateriaali erikoishartsi. Huomio mitoissa että taustat on tarkoitettu mittojen mukaisiin altaisiin, joten ne ovat todellisuudessa noin 3cm pienempiä."
3D taustan kiinnitys (200cm x 60cm)
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Nainen
Re: 3D taustan kiinnitys (200cm x 60cm)
Mä en oo silikoonannu verkkoja kiinni. Piikkisilmät asuu siellä takana. Mulla oli 1 leväbarbi myös hypännyt sinne taakse. Vois olla melkosen hankalaa pelastaa kala sieltä takaa jos se olis silikoonattu kiinni. Mä oon vaan asetellu ne verkot siististi reunoihin.
Nano Riutta <3
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: -
http://www.kalajuttu.fi/product_details.php?p=745
Onpas hyvännäköinen tuo tausta! Se ei siis kellu? Allas on 104 cm pitkä ja 60 korkea, tuohon tarttee varmaan jonkun järeän leikkurin?
Onpas hyvännäköinen tuo tausta! Se ei siis kellu? Allas on 104 cm pitkä ja 60 korkea, tuohon tarttee varmaan jonkun järeän leikkurin?
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Mulla oli aikoinaan tällainen http://www.akvaariokauppa.fi/new/produc ... php?p=1240 eli vastaavanlainen tuote.
Sitä ei kiinnitetty mitenkään, vaan se pysyi paikallaan omalla painollaan. Ja niin kuin tuossa jo mainittiinkin, kalat ovat velhoja pääsemään sinne taakse, jolloin pois hätyyttelykin helpottuu huomattavasti, kun verkot eivät ole millään kiinni. Itsellä ne verkot eivät tuntuneet riittäviltä alkuunkaan, joten vaihdoin tilalle kaistaleet mattosuodatuslevyä. On hyvä jos sisustan suunnittelee niin, että taustaa voi tarvittaessa kallistaa hiukan eteenpäin. Taakse kerääntyy meinaan törkeä määrä moskaa ja sen lappoaminen olis helpoin tapa siivota. Mulla ei riittänyt vaikka ulkkarin imuputki oli takana tms. Tämä oli myös ainoa, mutta riittävä syy, miksi siitä taustasta luovuin!![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Sitä ei kiinnitetty mitenkään, vaan se pysyi paikallaan omalla painollaan. Ja niin kuin tuossa jo mainittiinkin, kalat ovat velhoja pääsemään sinne taakse, jolloin pois hätyyttelykin helpottuu huomattavasti, kun verkot eivät ole millään kiinni. Itsellä ne verkot eivät tuntuneet riittäviltä alkuunkaan, joten vaihdoin tilalle kaistaleet mattosuodatuslevyä. On hyvä jos sisustan suunnittelee niin, että taustaa voi tarvittaessa kallistaa hiukan eteenpäin. Taakse kerääntyy meinaan törkeä määrä moskaa ja sen lappoaminen olis helpoin tapa siivota. Mulla ei riittänyt vaikka ulkkarin imuputki oli takana tms. Tämä oli myös ainoa, mutta riittävä syy, miksi siitä taustasta luovuin!
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: -
Kiitos tiedosta Siltsu! Kultakalojen kanssa sorapohjaa lapotaan muutenkin ahkerasti ja ne ovat niin isoja että eivät verkoista ohi livahda. JBL ulkkariputken sijoittelu tuonee suurimman haasteen. Taidan mallata ensin 10€ kalliotaustakuvalla ennen sijoitusta tuohon härpäkkeeseen
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister