-

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Joppu01
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

-

Viesti Kirjoittaja Joppu01 »

-
Viimeksi muokannut Joppu01, 19:16, 25.11.2019. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joppu01
Joppu01
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Re: Mä saisin akvaarion ilmaiseksi

Viesti Kirjoittaja Joppu01 »

Kiitti avusta. :D en tiiä vielä saanko akvaarioo.. [:I]
Joppu01
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Tiiät varmaan että akvaarion hoitoon liitty todella paljon vastuuta. Ne varmaan pelkää että et jaksakkaan hoitaa kaikkia tarvittavia rutiineja.
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
pandamonninen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pandamonninen »

Akvaarion ja kalojen hoitoon kuuluu muutakin kuin ruokinta.
Vesi täytyy vaihtaa,levät putsata jne.
Ruokintahan järjestyy loman ajaksi vaikka ruokinta-automaatilla.Ei kyllä ole kokemusta kyseisestä laitteesta.
Mutta kyllä kalojen ruokinta on loman ajaksi helpompi järjestää kuin koiran.

Itse sain akvaarion 11-vuotiaana,mutta iskä auttoi sen siivoamisessa.Ruokinta oli kokonaan mun vastuulla ja kyllä ne hengissä pysy.
Kalaa kalaa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kalaa kalaa »

Jos on tarpeeksi eläinrakkautta ja tunnollisuutta, voi jo nuorena hoitaa akvaarion hyvin.

Itselläni oli 12-vuotiaana siskon kanssa yhteinen akvaario, 110 litraa ja se tuntui silloin vaaaltavan isolta. :)

Mutta hyvin sitä hoisimme siskon kanssa vaikka oli kokonaan omalla vastuullamme, kalat voivat hyvin ja allas oli levätön ja toimiva kaikin puolin.
Akvaariokauppaan tuli sieltä monet kalanpoikaset ja ylimääräiset kasvit kiikuteltua, akvaariosta tuli omavarainen kun vaihdossa sai kalanruokaa,haaveja,uusia kalalajeja sun muuta, kaikkea sai mitä tarvitsi.

Eli ei se ikä ratkaise vaan persoona, eli onko lapsella/nuorella tunnollisuutta huolehtia kalojen hyvinvoinnista.
Eriasia tietysti jos jollekin ihan ekaluokkalaiselle akvaariota laittaa, silloin se tietysti on vanhempien kontolla kokonaan.
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.
hemppuli
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja hemppuli »

Ota ensin selvää akvaarion hoidosta, täältä palstalta tai muualta netistä löytyy paljon vinkkejä hoitoon ja akvaarion perustamiseen, ja ei ole pahitteeksi lukaista paria akvaarioon liittyvää kirjaakaan :)
Mieti valmiiksi mitä kaloja haluaisit ja minkälaisia kaloja akvaarioon mahtuu, ja että sopivatko ne vesiarvoiltaan yhteen. ota selvää minkä kokoinen tuleva akvaariosi on ja mitä siihen tulisi mukaan (suodatin? lämmitin? tuleeko valmiiksi kaloja? kasveja?). Kun sinulla on valmis suunnitelma voit esittää sen vanhemmillesi. Näin he ehkä huomaisivat että sinulla on tarvittavat tiedot/taidot akvaarion hoitamiseen :)
KalaKissa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Me voidaan antaa sitten kans vinkkejä ja hyviä neuvvoja jos jokin asia tuntuu hitusen vaikeasti ymmärrettävältä. Mun miehelläni on samanikäinen tytär ja uskon että osaat jo kantaa vastuuta akvaariosta mutta sun pitää pystyä vakuuttamaan myös vanhempasi asiasta että pystyt siihen. [;)] Ja ei kannata olla kysymättä asioista mitkä askarruttaa. Ja jos pystyt sun serkulta utelemaan altaan tietoja esim. minkä kokoinen allas on ja että jos sielä on asukkeja niin mitä sielä altaassa polskii niin se auttais jo hiukan hahmottaan perus asioita jos altaalle pitää tehdä muutoksia. Hemppuli tais jo ton saman asian kirjottaa mutta ei varmaan haittaa? :)
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”