itselläni miljoonakalat ovat olleet tosi kivoja kaloja
muutamia päiviä sitten ui akvaariossa pieniä miljoonakalan poikasia 5 kpl jotka laitoin poikasaltaaseen saa nähdä minkä värisiä niistä tulee ja isä on hirveen pieni ja äiti on pullasorsa

Valvoja: Moderaattorit
Ainakin amerikankilpukka ok. Mutta moni pöheikkökasvi, joka lipuu pintaan. Liuskavesitähdikki yes - helppo ja nätti kuten millitpandamonninen kirjoitti:Hei!
Mulla asustaa kanssa miljoonakalat omassa altaassaan.On sielä kaks partista putsaus puolesta huolehtimassa.
Olisikin nyt kysymys,johon millejä enemmän harrastaneet voivat lienee vastata.Haluaisin jotain pintakasvia laittaa millis altaaseen.Onko ehdotuksia,suosituksia mitä ja voiko laittaa?
Miljoonakalat on ihania.Ihan niitä varten piti hommata toinen akva.
Tämä liuskavesitähdikki tulee hyvin toimeen ilman hiilarilevitystäkin minulla toisissa akvoissa eikä valokaan ihan huippu ole, joskin ok. Veteen kummallekin lajille kohtuullisesti nestelannoitetta. JOskin liuskavesitähdikki hyötyy pohjalannotteista. Mutta varovainen lannoitus, ettei tule vihersamennusta. Kilpukka lisii kanssa hyvin ja helppo noukkia kädellä. Liuskavesitähdikki kasvattaa helposti verson sivuun juuren tapaisia ja pistokkaista lähtee uusia taimia helposti.pandamonninen kirjoitti:Kiitos Fisutar10,sinuun voi aina luottaa näissä neuvoissa.
Jotain helppohoitoista kasvia kaipailinkin.En ole kauheasti perehtynyt noihin kasveihin.Seura-akvassa alusta lähtien ollut tuo yks ja sama n.20 vuotta.Sitä vaan karsittu ja jaettu.
Niin ja kerran tuli kalojen mukana kaupasta jotain pintakasvia.Se oli kivan näköinen,mutta jossain vaiheessa iskältä (tämä oli niitä akva harrastukseni alku aikoja) meni hermo siihen kun valtas koko pinnan ni heitti kaikki kerralla roskiin.
Mutta nyt aikuisena-oma akva,oma lupa ja oma vastuu mitä sinne laittaa ja minkäverran.
Kun tein tripin Turkuun, kävin Uudessa akvaariossa. Kysyppäs muuten sieltä, koska kanta vaikutti samalle, jota itse harrastan ulkoisesti nimittäin. Nättejä. Saattavat suoraan akvaliikkeestä olla hieman herkkiä, mutta luottaisin heidän ammattitietämykseen asian tiimoilta. Muistelin, että kysyin, että on pehmeän veden kanta...Hinta tietysti hieman eri kuin meillä harrastajillapisarat2 kirjoitti:Mistäköhän löytäisin (Turun seudulta) miljoonakaloja sellaista vanhaa ja kestävää maatiaiskantaa?
Emme kaipaa akvaarioomme mitään "hienoa", vaan kestävää ja helposti lisääntyvää.
Olisiko vinkkejä tai vaikka poikastarjokkaita?
Eipä kestä:). Oli siellä millejä ja platyskoja:) Ja asiantunteva myyjätär:).pisarat2 kirjoitti:Kiitos vinkistä! Tuo kauppa onkin meiltä vielä käymättä, mutta ehkä jo huomenna pistäydytään.
Hieno kuulla:). Itsekin erottelin urokset, naaraat ja poikaset erilleen. Laittelin uroksille uusia naaraita ja päinvastoin ja hankin vielä lisäverta,että kanta pysyy monipuolisena:). Nopeasti palkitseva laji:).Tolvis78 kirjoitti:Heips! kai se sit munkin pitää jotain kommenttia tänne heittää, kokemuksia miljoonakaloista vain, no mä rakastan niitä, mä kasvatan niitä, mä jalostan niitä, ja mä en koskaan enään luovu niistä riittääkö tämä kuvailemaan tilannettaaluksi oli vain 5 naarasta ja yksi uros jolla hommani aloitin noin vuosi sitten, ja vain kaksi akvaariota tätä hommaa varten ja nyt on sitten jo melkoisen paljon enemmän ja yksi allas hankittu (140litrainen) poikasia varten lisää ja poikasallas jauhaa päällä koko ajan ja vauvoja tulee ja kasvatus senkun jatkuu, olen saannut onneksi taustatukea ja uusia kantoja fisutus10:ltä juuri ja plätyjä ja miekkapyrstöjä sain kertulta mikkelistä kun nekin menee tässä sivussa
mikä voi olla sen hienompaa tässä hommassa kun sä näet akvaariossa sun itse kasvattamia poikasia joiden synnytystä sä valvoit haavi kädessä ja kasvatit ne ja lajittelit tytöt ja pojat omiin altaisiinsa ja jännityksellä odotat minkänäköistä poikasta sieltä kasvaa, se työ minkä teet se kyllä myöskin palkitaan kuhan vain jaksat kykätä ja olla kätilönä ja pelastaa poikasia turvaan poikasaltaaseen, siinä vaiheessa kun tää homma on sun sydämmenasia ja kaikki kaikessa niin melkeimpä olen jo töistäkin meinannut myöhästyä kun on pitänyt kätilöksi ruveta just kun pitäis töihin lähteä
mitä tähän voi muutakaan sanoa kun kyllä kantti ja hommat jatkuu taas.....
Juu, kannattaa valita tarkoin, mistä millit ostaa:). Kun väärä kanta tulee omaan akvaan, se voi tartuttaa sairauksia stressaantuneena myös omiin fisuihin ja riutuminen ja kuolema voi olla väistämätöntä. Itseään ei aina kannata syyttää...Millit ovat tosiaan palkitsevia, kun alkavat viihtyä:). Partis on kyllä älykäs epeli:). Ja hyvin kestävä, sopeutuva ja lisääntymiskykyinen:). Minulla tulevat töllistelemään etulasiin, jos kurpitsat loppuvat. Urokset eivät kyllä ole mitään esimerkillisiä herrasmiehiäMauno kirjoitti:joo fisutar on oikeessa
se on hyväkin että on vähän pelkoa että ei ihan kaikista liikkeistä ostakkaan koska on niin arveluttavaa mihin veteen sopivat ja joka liikkeessä myyjätkään eivät tiedä mistä ne ovat itse juuri tullut varovaiseksi koska huonoo kokemusta oli alussa![]()
mutta onneksi se oli silloin ja nyt on tullut poikasiakin
ja toinen liike tiedossa missä pehmeänveden kantaa
miljoonakalat ovat kyllä mahtavia kaloja muuten on mahtavaa kun varovasti menee akvaarion eteen kattoo niin heti miljoonakalat tulee kattoo että mitäs siinä töllistelet![]()
ja ne on semmosia syömäreitä kyllä
itelläni partamonni ja sekun liikkuu pohjassa niin miljoonakalapoikaset luulee partiksen häntää varmaan ruuaksi ja joskus vähän näykkivät sitä mutta monni vaan vähän häpsähtää ja harvoin niin tapahtuu mutta jänniä tyyppei koko sakkipartiskin on niin sanotusta musta vähän höperö