Ukkonen ja Akvaario

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pampero
Starting Member
Starting Member

Ukkonen ja Akvaario

Viesti Kirjoittaja pampero »

Mitä teette akvaariolle kovalla ukkosenilmalla? Mä otan ainakin kaikki muut virtajohdot irti paitsi suodattimen jätän päälle.

Muoks. kieliasua siistitty helpommin luettavaksi. Terv. 7330/ylläpito
mickey2004
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Ukkonen ja Akvaario

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

Meillä täällä maalla räpsii sähköt useasti kuukauden aikana (sähköyhtiö ei asiaa tutkittuaan osaa vieläkään sanoa syytä tähän [}:)]) ja silti piän aina piuhat kiinni. Nyt ukkosmyräkän aikana piuhat on edelleen seinissä kiinni. Jos salama iskee niin sitten iskee, tuskimpa siinä tilanteessa ensimmäisenä akvaariot on mielessä kun talo on liekeissä, tmv :roll: ...

Mielenkiintoista olisi kyllä kuulla miten muut akvaristit toimivat :D .
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
Quu007
Member
Member
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

No minä pidän kyllä piuhat kiinni satoi tai paistoi ukkosti tai ei...
Taajamissa on ukkosenjohdattimet ja ainahan sitä voi miettiä sen vikavirta kytkimen hommaamista...tosin koko sinä aikana kun oon lätäköitä harrastanut niin IKINÄ ei ole mitään sattunut...kop kop..(koputtaa päätä)..

Mutta kukin ttplaa tyyillään..ja vaikka täällä kanssa ukkosenilmalla on HYVIN usien sähkökatkoksia niin aina vaan nuo pumput ja muut pelittää... :mrgreen:
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Mulla kuolee elävät nopeasti jos mitään sähköjä alan irrottelee. Eipä tuossa ole tullu tiettävästi kuin yksi max 15min katkos, joten en kanna huolta.
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

En muista milloin vimeksi olisi ollut sähkökatkosta, ehkä joskus kun olin pieni ja asuin vielä "kotona". Joten en tee yhtään mitään.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
aukustiina
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja aukustiina »

Puolenyön molemmin puolin salamoi niin hurjasti etten ole vielä eläessäni nähnyt. Valvoin ja vaihtelin vettä, ihailin maailmanlopun meininkiä ja hurjia salamoita ja pauketta.
Otin johdot seinästä kyllä tietokoneesta ja telkkarista, myös nukkumaan mennessäni otin akvan lampuista.

Jos suodatin pamahtaa niin se on sitten voi voi. Suurempi murhe on se että sähköt on pois tunteja ja sitten suodatin työntää kuolleet bakut akvaarioon viikatemiehen mukana ja herään laskemaan vainajia. Kerran mulla kävi näin. Nyt varaudun huuhtelemaan suodattimet jos sähkökatko oikein pitkäksi menee.
Vetyperoksidi ja happitabletit on hyvä olla kaapissa pahanpäivän varalle.

Hankalaa on silloin kun on pois kotoa.
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

En ole koskaan tehnyt akvaarioille mitään ukkosella, harvemmin on sähköt menneet edes poikki ja ei sitä aina kotona ole ukkosellakaan. Muutenkaan en ukkosella mitään ole koskaan irroitellutkaan, eräällä (puolituttu) meni vain puhelin rikki ja naapuri oli johtoja irroitellut = seinä paloi.
Ruma mies
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Ruma mies »

En tee mitään. Ainoa, mistä irrotan sähkön lomalle lähtiessä, on modeemi, koska yksi sellainen pimahti kerran ukkosella.
Pappis
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Pappis »

Asiasta on keskusteltu ennenkin, kts. http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... &p=7118751
Sand
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Sand »

Mulla on pistorasian ja jatkojohdon välissä vikavirtasuoja (lienee =ylijännitesuoja) ja olen luottanut, että hoitaa hommansa eikä tarvitse pelätä ukkosen rikkovan laitteita. En ole lähemmin perehtynyt laitteen toimintaan ja ehkäpä joku tietävämpi kertoo, onko tuosta suojasta ylipäätään mitään hyötyä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”