Juwel suodatin materiaalit
Valvoja: Moderaattorit
Juwel suodatin materiaalit
Eli mulla käytössä ihan juwelin alkuperäinen sisäsuodatin kokoa jumbo. Nyt tuntuu että, missään liikkeessä ei ole suodatinmateriaaleja saatavilla. Muita löytyykin itseltä, mutta ei valkoista vanua. Voisiko sen korvata jollakin, muunlaisella/merkkisellä vanulla? Sitten muistaakseni mulle neuvottiin että se musta suodatin saa olla paikallaan että ei ole haittaa vaikkei vaihtaisi aina, mutta siis kuinka on?
-
Odemus
- Junior Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Juwel suodatin materiaalit
Sen vanun voi ihan hyvin korvata jonkin muun merkkisellä. Silloin vaan leikkaat sopivan kokoiseksi, jos haluat sellaista vanua käyttää. Sen vanun voi myös jättää kokonaan pois. Oikeastaan kaikki Juwelin suodatusmateriaalit voi korvata jollain muulla, mutta jos haluat käyttää Juwelin materiaaleja, Helsingin akvaariokeskus myy niitä. Akvaariokeskuksella on myös nettikauppa, jos et asu lähellä.
Se musta on aktiivihiili. Siitä ei ole haittaa, mutta se on myös Suomessa yleensä turha. Jos joudut lääkitsemään akvaariota, ota musta patruuna pois. Aktiivihiili sitoo itseensä lääkeaineita ja tällöin lääkityksen teho heikkenee. Lääkekuurin jälkeen aktiivihiiltä voi käyttää lääkejäämien poistoon vedestä. Minä korvaisin sen mustan levyn jollain muulla suodatinmateriaalilla.
Se musta on aktiivihiili. Siitä ei ole haittaa, mutta se on myös Suomessa yleensä turha. Jos joudut lääkitsemään akvaariota, ota musta patruuna pois. Aktiivihiili sitoo itseensä lääkeaineita ja tällöin lääkityksen teho heikkenee. Lääkekuurin jälkeen aktiivihiiltä voi käyttää lääkejäämien poistoon vedestä. Minä korvaisin sen mustan levyn jollain muulla suodatinmateriaalilla.
Tarkoitatko mustalla sitä aktiivihiili-vanua ? Ajan mukaan vaikutus loppuu, joten on turha tai jos haluat pitää aktiivihiileä niin 3 kk:ssa taitaa teho olla finito.
Itse olen vaihtanut valkoisen vanun pois kokonaan siniseen suodatinmateriaaliin, leikkaan isommasta palasta sen tilalle sopivan, että kyllä niitä vaihdella voi
Itse olen vaihtanut valkoisen vanun pois kokonaan siniseen suodatinmateriaaliin, leikkaan isommasta palasta sen tilalle sopivan, että kyllä niitä vaihdella voi
Seeprapleko L-046 poikue videolla ♥ http://www.youtube.com/watch?v=DYc1NzgmBf0 ♥
-
ninni_hoo
- Starting Member

- Sukupuoli: Nainen
Mä oon käyttäny omassani vaihtelevasti sekä Juwelin omia valkoisia suodatuslevyjä tai sitten oon leikelly Hobbyn Aqualon-vanupussin levystä sopivia lätkiä
Eli ei tartte käyttää Juwelin omia jos niitä ei oo tyrkyllä.
Sitä mustaa levyä ei mun ymmärtääkseni pitäis käyttää kuin lääkekuurien tai levämyrkkyjen jälkeen...korjatkaa jos oon väärässä.
Mulla sitä ei koskaan oo ollu suodattimessa vaan on edelleen ap. paketissaan
Sitä mustaa levyä ei mun ymmärtääkseni pitäis käyttää kuin lääkekuurien tai levämyrkkyjen jälkeen...korjatkaa jos oon väärässä.
Mulla sitä ei koskaan oo ollu suodattimessa vaan on edelleen ap. paketissaan
180 L sekametelisoppaa, 20 L kirsikkasukia
-
ThePatemies
- Starting Member

- Sukupuoli: Mies
Minulla justii 11/8/12 sain juwelin akvaarion ja itellä tuli mukaan sellainen sininen suodatintyyny sen päälle vihreä tyyny ja siihe päälle vielä pienempi musta.
harmi vain siinä mun juwelin suodattimessa että se pitää hirveää meteliä >:(
harmi vain siinä mun juwelin suodattimessa että se pitää hirveää meteliä >:(
Se sininen on karkeasuodatuslevy, vihreä nitraatinpoistolevy, musta aktiivihiililevy, jota käytetään mm. lääkejäämien poistossa, eli tarpeeton tavallisessa suodatuksessa. Metelin syy on luultavasti kulut roottori, joten se kannattaa uusia.