Itse olen tykästynyt aikoinaan hunajarihmakalaan, mutta kauppiaan mielestä se on vaativa ja harvoin tarjolla. Minua viehättää huniksen pieni koko, olisiko kääpiörihmakala vähemmän vaativa? Niitä ainakin näkyy usein liikkeissä. Vai olisiko joku toinen rihmakala vielä helpompi/ varmempi?
Minkälainen sisustus rihmakalalle? Pintakasvit mainitaan kirjallisuudessa. Lähinnä olen miettinyt miten paljon tiheää kasvillisuutta suhteessa vapaaseen uintitilaan tarvitaan. Monet seura-akvaariot, joissa on rihmakaloja ovat melko autioita. Minulle on jäänyt sellainen mielikuva kirjoista, että rihmakala tykkäisi puskista.
Ja vielä mitä muita kaloja rihmakalan kaveriksi?
Piikkisilmä on hauskannäköinen ja viehättää siksi. Mutta taitaa aika autio akvaario tulla jos siellä on vain rihmakala haaremi ja piikkisilmiä

Mielelläni suosisin Aasialaisia kaloja, mutta sieltä ei taida löytyä kunnon levänsyöjää. Onko sukarapu tarpeeksi tehokas siinä hommassa?
Akvaario, joka minulla on suunnitelmissa on 300l, joten sinne nyt hiukan isompikin kala menisi. Omaa silmääni kuitenkin viehättää harvaan pienillä kaloilla asuttu akvaario enempi, kuin isot kalat tai tiheä kalasto.