Ja se oli vuonna `88 kun sisko hankki akvaarion kaveriltaan ja minä perässä. Kun aikani ruinasin niin löytyi sitten enon kellarista sellainen pitkä ja korkea rautakehyksinen n. 60l purkki. Ja se painoi, hyvä ihme että se kapistus painoi... No sinne sitten hiekka ja vesi ja pari kasvia ja muutaman päivän päästä kaloja. Silloisella kotipaikkakunnalla oli juuri avattu uusi liike ja me äidin kanssa sinne. En tiennyt tuon taivaallista (eikä äitini sitäkään) mitä nyt olin kirjoista lukenut, ja niissä kirjoissahan sanotaan että paikallisen liikkeen ammattitaitoinen myyjä kyllä opastaa. Ja sehän ei ole enää asiakkaan syy jos myyjällä ei sitä ammattitaitoa ole

Ilonen tyttö ja itsensä kipeäksi maksanut äiti poistuvat liikkeestä muovipussi kädessä ja muovipussissa kolme kappaletta keltabarbeja, viisi miekkapyrstöä ja kaiken kruunaava tulipyrstö. Siitä se ihastus tulipyrstöön lähti, on kestänyt tähän päivään asti, mutta arvatkaa vaan kauanko se jätkä tuolla kuudessakympissä viihtyi... No en minäkään muista tarkalleen, mutta sen voin sanoa että ei kauaa. Ei todellakaan kauaa. Ja olihan se kova suru kun se sitten lillui kallis kala siellä maha pystyssä. Onneksi sellaista ei hankittu uutta, tilalle taisi tulla joku monni... Järkyttävintä tässä on että edelleen on liikkeitä jossa kaloja myydään täysin sopimattomiin oloihin.
Palataksemme tuonne 80-90 luvun tietämiin, kävi kerran toinenkin harmillinen juttu. Meillä oli koululuokassa akvaario jota jokainen vuorollaan hoisi. Joululomaksi kalat sitten annettiin minun haltuun kun olin ainoa jolla oli purkki kotona. Sattui sitten niin että kun oltiin perheen kanssa satakunnassa lomailemassa viikonlopun yli, oli kotosalla paukahtanut pannuhuoneessa lämmityskattila ja kotiin tullessamme sisälämpötila oli enää häthätää plussan puolella. olko meiän akvaarioissa lämmittimiä? Aivan oikein, ei ollut... Ei muut kun veden vaihtoon! Vanhaa pois ja kuumaa tilalle
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tämmösiä tarinoita, laittakaa omia kehiin, kyllä niitä lämpimikseen lueskelee....