Pääkala 60-litraiseen
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Pääkala 60-litraiseen
Minkälaisen pariskunnan saisi pääkalana mahtumaan 60-litraiseen purkkiin. Onko mitään kääpiöahvenia? Taistelukalat tai rihmakalat eivät kiinnosta.
I'm just one lost soul swimming in a fish bowl...
Re: Pääkala 60-litraiseen
Mulla 54 litrasessa pari perhoskirjoahvenia. Nättejä kun mitkä, eikä mitenkään vaikeahoitoisia, vaikka herkkiksiksi sanotaan. Ovat kilttejä, vaikka ukko saattaa varsinkin kutuaikaan vähän höykyttä akkaa ja ajaa takaa, mutta esim. runsaskasvisessa akvaariossa pitäisi löytyä hyviä piiloja.
Maggaroita. Tai rihmakaloistakin löytyy mielenkiintoisia kuten korurihmakala ja ruostegurami. Jotkut killit vois mahtua kans.
Mä kans lähtisin suosittelemaan jotain pienikokoiosta kirjoahvenpariskuntaa tuonne. Silti omaan silmään miellyttää omissa pikkualtaissa ne näyttävät isohkot parvet samaa lajia enempi. Varmaan jos jonkun pikkusen akvan viel laitan pystyyn ni sinne parvi musta aavetetroja ja pohjalle pikkumonnisia. Ja vaikka sanoit ettei taistoa niin ne on rauhallisia ja näyttäviä yksinään ja pärjää hyvin tollasten pikkuparvien kanssa. Ja meinaan siis esim. yhtä oikein näyttävää taistourosta. Pariskuntaa ei ton kokoseen kannata hommata.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Keltakääpiökirjoahven tai perhoskirjoahven.
Mulla on sama tilanne. Haluan pariskunnan hallitsemaan 63l allasta, mutta rihmat... ei enää,
joten käppänä pariskunnan haluaisin pohjalle. Tampereen seudulla olen keltakäppäniä kytännyt, mutta ei tunnu mistään löytyvän.
Mulla on sama tilanne. Haluan pariskunnan hallitsemaan 63l allasta, mutta rihmat... ei enää,
joten käppänä pariskunnan haluaisin pohjalle. Tampereen seudulla olen keltakäppäniä kytännyt, mutta ei tunnu mistään löytyvän.
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.