Pääkala 60-litraiseen

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
djuphavsfisken
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Pääkala 60-litraiseen

Viesti Kirjoittaja djuphavsfisken »

Minkälaisen pariskunnan saisi pääkalana mahtumaan 60-litraiseen purkkiin. Onko mitään kääpiöahvenia? Taistelukalat tai rihmakalat eivät kiinnosta.
I'm just one lost soul swimming in a fish bowl...
GreenEyes
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Pääkala 60-litraiseen

Viesti Kirjoittaja GreenEyes »

Mulla 54 litrasessa pari perhoskirjoahvenia. Nättejä kun mitkä, eikä mitenkään vaikeahoitoisia, vaikka herkkiksiksi sanotaan. Ovat kilttejä, vaikka ukko saattaa varsinkin kutuaikaan vähän höykyttä akkaa ja ajaa takaa, mutta esim. runsaskasvisessa akvaariossa pitäisi löytyä hyviä piiloja.
Elena_
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Elena_ »

Maggaroita. Tai rihmakaloistakin löytyy mielenkiintoisia kuten korurihmakala ja ruostegurami. Jotkut killit vois mahtua kans.
Missy80
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Missy80 »

Mä kans lähtisin suosittelemaan jotain pienikokoiosta kirjoahvenpariskuntaa tuonne. Silti omaan silmään miellyttää omissa pikkualtaissa ne näyttävät isohkot parvet samaa lajia enempi. Varmaan jos jonkun pikkusen akvan viel laitan pystyyn ni sinne parvi musta aavetetroja ja pohjalle pikkumonnisia. Ja vaikka sanoit ettei taistoa niin ne on rauhallisia ja näyttäviä yksinään ja pärjää hyvin tollasten pikkuparvien kanssa. Ja meinaan siis esim. yhtä oikein näyttävää taistourosta. Pariskuntaa ei ton kokoseen kannata hommata.
AkvaarioTyttö
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkvaarioTyttö »

Keltakääpiökirjoahven tai perhoskirjoahven.
Mulla on sama tilanne. Haluan pariskunnan hallitsemaan 63l allasta, mutta rihmat... ei enää,
joten käppänä pariskunnan haluaisin pohjalle. Tampereen seudulla olen keltakäppäniä kytännyt, mutta ei tunnu mistään löytyvän.
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”