Siispä pari tarkentavaa kysymystä vielä
1. Minkä kokoisia altaita ollut?
- Ollut on kaikenlaisia aina muutaman kymmenlitraisista kudetusaltaista suurimpaan, mikä oli 1000L. Joskus mulla taisi olla yhtäaikaa parituhatta litraa lätäkköä enemmän tai vähemmän hallitusti kotona
2. Avoimia/kansilaseilla?
- Aina on ollut jonkinlaiset kansilasit, mutta en tosin koskaan ajatellut asiaa niin pitkälle, että olisin aiheeseen pureutunut
3. Millä ruokit?
- Asukeista riippuen laidasta laitaan ihan kaupallisista tuotteista normi kaapeista löytyviin "ihmisten" ruokiin ja kaikkea siltä väliltä. Loppuajassa tämä ruoka-asia kävi jo mullakin mahdollisena aiheuttajana mielessä, ja silloin vältin juurikin mm. survareita yms joiden tiedettiin joillekin aiheuttavan oireita. Mutta kohtuuvakuuttunut olen, että syynä ei ole ruuat ainakaan suoraan, vaan itse
4. Ilmastointi asunnossa/ akvaarion sijaintipaikalla?
- En koskaan kiinnittänyt asiaan huomiota = huono(hko).
5. Hoitorutiinit, ylikansoitus, vedenvaihdot?
- Sen verran pitkään touhusin, että kaiketi kohtuu hyvin hoisin. Tämäkin riippuen asukeista ja niiden vaatimuksista, kerran viikkoon taisi olla sellainen perinteinen vedenvaihto-väli. Joskus oli ylikansoitettu, joskus taas ei. Tämäkin riippui asukeista ja niiden lisääntymistahdista

Pyrin toki pitämään asiallisen määrän kaloja altaassa.
Silloin kun itse näitä touhusin, ei tainnutkaan olla tuollaisia levää tappavia suodattimia...hmm...mielenkiintoinen aspekti