No nyt kävikin niin, että löysin kirpparilta muutaman altaan, joista ostin pari eli 63l kutualtaaksi ja 25l poikasaltaaksi.
Rihmakalat ovat nyt kuteneet kolmena peräkkäisenä päivänä, uros on vaalinut niitä tarkkaat komeassa kuplapesässä, mutta aamulla kun olen tsekannut tilanteen niin kulpapesästä on vain jämät jäljellä ja kaikki munat tiessään. Mitä lie yöllä tapahtuu, kyllästyykö uros vahtimaan pesää ja rosvot käyvät sitten syömässä munat vai mitä lie.
Kutuintoa tuntuu edelleen riittävän jokaiselle päiväle, joten ajattelin siirtää nyt haaremin tuohon uuteen. Täytyy vain löytää sopiva suodatin. Mikä olis hyvä/riittävä? Samoin poikasaltaaseen tarttis sitten suodatusta/ilmastinta. Ehdotuksia?
Mulla on tuossa toimivassa 63l altaassa Aquaball 130. Suodatus vaikuttaa jotenkin heikolta, mutta virtausta on ihan liikaakin ainakin Hehkutetroille ja Keltakääpiöahvenelle, varsinkin tetrat lentävät seinille jos erehtyvät suihkuputken edustalle (joo ja olen jopa pienentänyt virtausta puoleen).

Sen sijaan kasvamassa olevat albinomonniset näyttävät tykkäävän mahdottomasti ja nousevat vähän väliä virran pyörteisiin.
Taidan ottaa tuosta kypsän suodattimen lainaan, mutta riittäiskö kutualtaaseen sitten jatkoa ajatellen vaikka Aquaball 60? Mulla on yks ylimääräinen upgrade-kit (4024000), jonka vois lisätä siihen.
HJÄLP!