Oletko suunnitellut omaa akvaarioliikettä?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Oletko suunnitellut omaa akvaarioliikettä?

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Tuossa se jo tulikin eli oletko suunitellut omaa akvaarioliikettä? Olisiko mille muille lemmikeille myynissä tuotteita paitsi kaloille nyt tietysti.

Minulla on ollut jo pitkään mielessä perustaa Riihimäelle toinen liike. Olisi akvaariokalat- ja kasvit sekä akvaariotuotteet. Ja muillekin lemmikeille löytyisi, kuten kissoille, koirille, jyrsijöille jne.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Jep... Joskus vuosia sitten semmoinen haave oli, ei onneksi enää kun tämä yrittäjän arki on tullut jo liiankin tutuksi :?
Mun liikkeessä olisi ollut kalajuttujen lisäksi paljon kaneja ja jyrsijöitä ja jotain vähän koirille ja kissoille... Lintuja? Tuskin..
Ja kasveille olisi ollut sellainen samanlainen kerros allas kuin jyväskylän Reporangassa jossa vesi kiertää kolmessa eri purkissa niin että etummaisessa matalassa olisi etualan kasvit jne...
Ja tottahan siellä olisi myyty myös jotain pikkuista hummanihei hevosille :D Semmoinen se olisi ollut....
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Joskus on käynyt mielessä, mutta aikoinani aika läheltä seurannut yrittäjän touhua, niin ajattelin että kyllähän Suomessa saa varmasti leipänsä paljon helpommalla. Mutta varmasti sopii tietynlaisille ihmisille, mutta ei minulle.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Merri
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Merri »

Kieltämättä ollut mielessä kerran jos toisenkin. Yrittäminen sopii meikäläiselle kuin nenä päähän [;)] Tuntuu vain tuota tarjontaa olevan jo vaikka minkälaista joka kylässä. Myynnissä olisi akvaariovikineiden lisäksi ne jyrsijä-, kissa- ja koiratarvikkeet. Lintuja en haluaisi myydä.
"I'll rise but I refuse to shine"
HEZZU
Member
Member

Viesti Kirjoittaja HEZZU »

Täällä Oulussa ei taida olla kovin kannattavaa perustaa omaa liikettä..
Näyttää paremmin menestyvän nuo suuremmat liikeketjut.
-HEZZU-
tuplakupla
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tuplakupla »

Juu, ilman muuta. Yrittäjyys kaikkine huolineenkin kiinnostaa suuresti. Koko hela hoito putiikista löytyisi, ainakin ne yleiset, ehkä jotain muutakin ideoita vielä... hmm. Terraarioeläimistä ei läheskään kaikki, linnuista jotkin, ehkä. Akvapuoli tietty.

Tarkoitus olisi saada kannattava yritys pystyyn kuitenkaan unohtamatta myöskään moraalia ja etiikkaa. :D
~ To conquer yourself is to know The Way. ~
Virtis
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virtis »

Kuten jartzu65:kin, olen seurannut yrittäjän arkea liian läheltä alkaekseni yrittäjäksi itse. Toki voisin kuvitella itseni töissä jossain tuollaisessa kaupassa.
Virtis
Fiu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiu »

Minä kannatan tuota toista liikettä Riihimäelle! On myös kiva nähdä, millainen tuo huomenna aukeava Hyvinkään Akvaariokulma oikein on (on kuulemma myynnissä jopa yli 80 eri kalalajia, jne.).

Itselläni on ollut haaveissa pienimuotoinen yritystoiminta. Tälläkin hetkellä kasvattelen myyntimielessä joitain kalalajeja (miljoonakaloja, miekkapyrstöjä, platyjä, seeprakirjoahvenia, punapääbarbeja, partamonneja, taistelukaloja, kääpiörihmakaloja, jne.) sekä kasveja (keihäslehtiä (kongon), melalehtiä (tavallinen, kääpiö, sekä puna), miekkakasveja (tavallinen, sekä yksi tunnistamaton laji joka leviää silmissä!), pistiaa, argenttiinan vesiruttoa, jaavansaniaista, jaavansammalta, vallisneriaa, jne. Lähitulevaisuudessa (lue: huomenna) sekä kala- että kasvivalikoima tulee lisääntymään.

Kaloja ja kasveja olen myynyt pääasiassa tuttujen lisäksi mm. Helsinkiin, Hämeenlinnaan, Joensuuhun ja Kuopioon.
patu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

Olen kanssa seurannut yrittäjän elämää "liian läheltä" joten ei juuri kiinnosta, tosin haaveissa oman akvaarioliikkeen perustaminen on ollut kauan. Liikkeen perustamisen tekee tosin mahdolliseksi vain lauantainen 7 oikein arvonta :D

Liike tulisikin sitten olemaan jotain ihan muuta kuin normaali akvaarioliike ja sitä pitäisi tulla etelästä asti kattomaan [;)]
Alex
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Alex »

Lemmikkikauppiaan jopi on ollu mielessä ja tällä hetkellä kattelen sopivaa yrityslukiota.
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Eipä kyllä tulisi mieleenikään perustaa omaa liikettä.. Mieluimmin katson kuinka pomoni hajoaa omistajana ja tyydyn itse vain myymään eläimiä ja niiden tarvikkeita. Rusinat pullasta tms.
jouniv
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja jouniv »

Tiedän aika varman tavan tulla miljoonan euron omaisuuden haltijaksi akvaariokaupalla. Aloittaa kahdella!
Pia/Jarkko
Junior Member
Junior Member

Re: Oletko suunnitellut omaa akvaarioliikettä?

Viesti Kirjoittaja Pia/Jarkko »

maketzu kirjoitti:Tuossa se jo tulikin eli oletko suunitellut omaa akvaarioliikettä? Olisiko mille muille lemmikeille myynissä tuotteita paitsi kaloille nyt tietysti.

Minulla on ollut jo pitkään mielessä perustaa Riihimäelle toinen liike. Olisi akvaariokalat- ja kasvit sekä akvaariotuotteet. Ja muillekin lemmikeille löytyisi, kuten kissoille, koirille, jyrsijöille jne.
Ei, kun haaveita toteuttamaan [;)] Minä en ainakaan vielä kadu yhteisen haavemme toteutumista vaikka kiireellistä aikaa eletään :)
T: Pia
tuplakupla
Junior Member
Junior Member

Re: Oletko suunnitellut omaa akvaarioliikettä?

Viesti Kirjoittaja tuplakupla »

Pia/Jarkko kirjoitti:
Ei, kun haaveita toteuttamaan [;)] Minä en ainakaan vielä kadu yhteisen haavemme toteutumista vaikka kiireellistä aikaa eletään :)

Onnea teille! Vielä vähän aikaa sitten minäkin olin innolla suunnittelemassa "yhteisen haaveen toteutumista" mutta toisin kävi... :cry:

Haasteellisia ja mukavia aikoja teille!
~ To conquer yourself is to know The Way. ~
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”