Minkälainen akvaariohiekka?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Suksu
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Minkälainen akvaariohiekka?

Viesti Kirjoittaja Suksu »

Nyt sitten itsekkin hurahdin akvaarioharrastuksen pariin ja voi syötävä, vuoden harrastuksen jälkeen olohuonettamme kukoistaa nyt 300 L allas ja kaverina entinen 120 L allas.
Olen vielä aloittelija mutta tietoa on jo paljon.
Haluaisin nyt tuon vanhan hiekan tilalle uuden hienojakoisen ja helppohoitoisen hiekan noille pohjakaivautujille.
Minkälainen hiekka tulisi hommata? Raekoko lähinnä mietityttää ja sen helppohoitoisuus.
Akvaarioon.fi sivustolta olen käynyt katsomassa sitä 0,4mm-0,8mm hiekkaa 25kg säkissä. Olisi edullistakin. Mitä te suosittelisitte?
Myös toiseen akvaarioon olisi tarkoitus laittaa hieno hiekka noille piikkisilmille.
Kaloja ja kasveja on vielä tosi vähän joten nyt olisi hyvä hetki saada pohjat kuntoon :D
Teemu Salonen

Re: Minkälainen akvaariohiekka?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Jos väri miellyttää niin laita 1-3mm englannin jokisoraa. Se on huomattavasti helppohoitoisempaa kuin hiekka ja piikkikset tykkää sukellella sen joukossa. Ei tukkeutumisvaaraa.

Ihan hyvällä kokemuksella olen pitänyt piikkiksiä myös mustalla basalttihiekalla.

Jos ajattelit myös kasveja kasvatella vähän reippaammin siinä altaassa niin sitte JBL Manado
HeiniS80
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja HeiniS80 »