Sisustamisesta
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
- Sukupuoli: Nainen
Sisustamisesta
Kyselempäs täällä, että kuinka lonella kivet on vaan kasattu hiekan päälle ettei pohjassa ole mitään retkipatjaa suojana? Mulla on tällä hetkellä tuollainen retkipatja ollut pohjalla ja malawit on keksineet siirtää nurkista hiekkaa niin, että patjan reunat repsottaa tosi häiritsevästi :/ mietin tässä kun pitäisi uudestaan hieman sisustaa tuota, että kun kivet otan pois niin se patjahan ponnahtaa pintaan niin uskaltaako oikeasti ne kivet kasata siihen hiekan päälle? Ku eihän sitä patjaa sinne saa takaisin ellei ala koko allasta tyhjentämään ja sitä en ala tekemään 

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
Re: Sisustamisesta
Jotkut käyttävät läpinäkyvää pleksiä lasin ja kivien välissä. 

Itse olen aina latonut hiekat ja kivet suoraan pohjalasin päälle. Ei silloin "ennen vanhaan" muuta tapaa tunnettukaan
.

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Mulla on mun itsetekemä 3D tausta joka puolen altaan verran on koottu kiinni jumppamaton päälle jolloin altaan osa kivistä tuon patjan päällä. Styroxista tehdyt kivet silikoonasin suoraan pohjaan kiinni ja niiden päällä vielä normikiviä. Monia on tapoja "ei mitään - pleksit ja styroxit ja matot eli varmaan kaikki ihan ok. Joku oli joskus kirjottanu tuon maton kohdalla että oli silikoonannu sen kiinni pohjaan ja etualalta leikannu viistoon patjan ettei tule esille edestä jos kalat kaivaa..
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
-
- Junior Member
Mulla taitaa tuo matto pian lähtee kokonaan evakkoon tuolta altaasta ja kokoan kivet suoraan hiekan päälle. Niin komeasti reunat on tongittu yläs ja tehty pesiä ym. Niiden maton reunojen alle...
mulla on tekokiviä altaassa sekä laavakiveä.

-
- Advanced Member
Eiköhän se lasi kestä, jos vielä lisäksi on osa kivistä tekokiviäninnuliini kirjoitti:Mulla taitaa tuo matto pian lähtee kokonaan evakkoon tuolta altaasta ja kokoan kivet suoraan hiekan päälle. Niin komeasti reunat on tongittu yläs ja tehty pesiä ym. Niiden maton reunojen alle...mulla on tekokiviä altaassa sekä laavakiveä.

-
- Junior Member
Ei se auta ku kokeilla
toivottavasti kestää, mä en ala allasta tyhjentämään sen takia että saisin sen takaisin laitettua hiekan alle ja sieltähän ne malawit kuitenki tonkisivat esiin 

-
- Advanced Member
Täällä mietiskelen uuden malawilan osalta sisustusjuttuja.. noo, kiviä tulee.. Ylläri pylläriii
Mutta siis näin Helsingin Kokomo-nimisessä ravintolassa malawilan, jossa oli laavakiviä ja niiden väliin oli tunkastu pystyyn mitä ilmeisimmin (Oli ylhäällä allas, niin yritin tihrustaa) jotain paksuja bambun oksia (?) Onko mitään tietoa mitä ovat ja mistä saisi tai olisko jossain sellasia koristebambukepakoita, joita vois käsittelemättä ihmeemmin laittaa altaaseen (en jaksais alkaa läträä tuon epoksihartsin kanssa päällystämällä ainakaan...) ? Tai jos joku tietää, kuka tuota allasta huoltaa, niin hänhän tietäisi mitä ne ovat 

-
- Junior Member
Hedelmiina olisit koittanut kuvan räpsästä altaasta
Mä muinoin noille käärmeille tilasin jostain tuollaisen bambunpätkän. En kyllä tiedä onko se miten pintakäsitelty, et uskaltaisko sitä altaaseen laittaa mut kaippa niitä jostain saa jos sielläkin altaassa niitä oli 

-
- Advanced Member
No hitsit. olis kyllä pitänyt mutta oli allas tosiaan katonrajassa ja kattelin alhaalta.. Ja olin syömässä esimiesteni kanssa niin tyydyin vaan vähän mainostaa allasta kertoen siitä, joten jäi kuva ottamatta.. Hehninnuliini kirjoitti:Hedelmiina olisit koittanut kuvan räpsästä altaastaMä muinoin noille käärmeille tilasin jostain tuollaisen bambunpätkän. En kyllä tiedä onko se miten pintakäsitelty, et uskaltaisko sitä altaaseen laittaa mut kaippa niitä jostain saa jos sielläkin altaassa niitä oli

Hmm... Tuli heti tosiaan mieleen että on jotain jäljitelmiä tai sitten niihin on vedetty epoksi tai joku lakka päälle..
-
- Junior Member
Mitenköhän se allas niin korkealle on laitettu. On varmaan kivaa huoltaa allasta
Voi, että mä haaveilen tuplasti isommasta malawilasta. Ei vaan tila enää riitä
No, seuraavaan asuntoon sitten, pitää ottaa jo huomioon taloa ostaessa 

-
- Advanced Member
Siis siinä on jotenkin niin se allas ku katoin sen taakse, että menee portaikko sen takaa. Veikkaisin et sitä huolletaan jostain sieltä portaikon ylhäältä tai portaikon alta.. En oikein saanu selvää. Isompi kämppä joo hommattava et altaat mahtuuninnuliini kirjoitti:Mitenköhän se allas niin korkealle on laitettu. On varmaan kivaa huoltaa allastaVoi, että mä haaveilen tuplasti isommasta malawilasta. Ei vaan tila enää riitä
No, seuraavaan asuntoon sitten, pitää ottaa jo huomioon taloa ostaessa