Kun käytiin tuossa prisman lemmikkikeskuksessa eilen:
Katselin siellä kaloja ihan rauhassa ja sitte sinne tulee joku perhe joka on ilmeisesti just hankkinu akvaarion. No, ne kysyy myyjältä mitkä ovat hyviä ja kertovat että heidän akvaarionsa on 100 litranen. Myyjä alkaa etsimään sopivia kaloja.. Ottaa ensiksi about neljä tai kolme kirsikkabarbeja. Sitten ehdottaa kardinaalitetroja ja joitai muita tetroja, en oo varma mitä.. Niin. Niitä ne otti kumpaakin ihan sopivan kokoisen parven (10-13?). Sitten ostajat huomaavat kaupassa pieniä lehtikaloja ja kysyvät ovatko ne hyviä heidän altaaseen. Myyjä vastaa näin; Joo ne on kyllä todella kauniita että kyllä sen voi laittaa teidän altaaseen. Sitten ostajat sanovat että eikös noista tule kauheen isoja? Myyjä vastaa vain, jooo mut siinä kestää aika pitkään.. Ja sit pakattiin lehtikalat mukaan!
Eihän kahta lehtikalaa voi laittaa 100 litraseenn??
Anteeks jos tää on jotenki turha tänne..
2kpl lehtikaloja 100 litraseen.
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
2kpl lehtikaloja 100 litraseen.
Kaksi rotikkaa perheessä ja yks 63 litrainen (:
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
Re: 2kpl lehtikaloja 100 litraseen.
No voi ne kahden euron kolikon kokoiset sinne laittaa, mutta ei ne siellä voi elää aikuiskokoon asti oikein mitenkään päin :/
Lehtikalan evien takia se tarvitsee korkean akvaarion, minimissään 50cm. Muuten kala voi uida vaan edestakaisin, eikä voi vaihdella uintikorkeutta, kun evät viistää pohjaa/kattoa.
Kyllä lehtikalalle saisi olla vähintään 250-litrainen, isompi ei haittaa ollenkaan.
Lehtikalan evien takia se tarvitsee korkean akvaarion, minimissään 50cm. Muuten kala voi uida vaan edestakaisin, eikä voi vaihdella uintikorkeutta, kun evät viistää pohjaa/kattoa.
Kyllä lehtikalalle saisi olla vähintään 250-litrainen, isompi ei haittaa ollenkaan.
-
- Junior Member
Nii.. Mut ne oli jotai 5-7 senttii pitkiä :/
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
Joo, olen sitä mieltä että kotona päättää minkä kalalajinottaa ja tutkii että käykö se hänen Akvaario. Eikä mennä vaan kysymään että mikäli kävisi koska kauppiaat ei tiedä. Ei lehtikaloja 100 litraan on siis mun mielipide.
nimeni: Ansku .K= koripallon pompottelia a= aavistuksen verran sählääjä L= Liukas luikku myös jäällä luistellessa A= Apina, papina pölötteliä. Friikki, eläimiin, urheiluun,musiikkiin ja sähläykseen. = Ansku K.a.l.a.friikki.
-
- Junior Member
Jjebb!Anskukalafriikki kirjoitti:Joo, olen sitä mieltä että kotona päättää minkä kalalajinottaa ja tutkii että käykö se hänen Akvaario. Eikä mennä vaan kysymään että mikäli kävisi koska kauppiaat ei tiedä. Ei lehtikaloja 100 litraan on siis mun mielipide.
voi sinne ottaa noita pieniä muutaman,mutta varautuu kohta hankkimaan suuremman purkin tai myymään isoksi kasvaneet pois. lehtiksille sopii hyvin mielummin korkean mallinen,kuin laajapohjainen akva.optimi olisi 60-70 cm korkea,mutta sitten alkaa valon saaminen pohjalle olla melko vaikeaa tai vaatii tehokkaat valaisimet. lehtikala ei ole mikään ahkera uimari,mutta liikkuu mielellään korkeussuunnassa ja yleensä kutupari ottaa reviirikseen akvan kulman ja kutu voi ilmestyä kulmasilikooniin,milloin vaan.yhdelle kutuparille tuo 100 litrainenkin riittää,mutta poikasten
kasvatus aikuisiksi vaatinee suuremman akvan.
kasvatus aikuisiksi vaatinee suuremman akvan.
Meille myytiin kaksi lehtikalaa 150l altaaseen kun olin lapsi. Allas oli kyllä sellainen kalasoppa että heikompaa olisi hirvittänyt.
Onneksi nyt tietää itse enemmän.
Ihan pahaa tekee kun kaloja sullotaan ihan liian pieniin altaisiin :S
Onneksi nyt tietää itse enemmän.
Ihan pahaa tekee kun kaloja sullotaan ihan liian pieniin altaisiin :S
Purkit:
-240L
-51L
-240L
-51L