Mitä kaloja 96 litraiseen akvaarioon vois ottaa lisää?
Kalasto tällä hetkellä:
9 kpl neontetra
8 kpl täplämonninen
1 kpl maatiaispartamonni (uros)
lämpötila on 23 ja gh 7. NO3 on n. 30 (paljonko sen pitäis viel laskea?)
Ja pohjamateriaalina on vaaleaa n.3 millistä soraa onks se ok?
Lisää kaloja
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Lisää kaloja
96l, 240l, 3 hiirtä, koira, hevonen
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Lisää kaloja
Hyvältä kuulostaa! Suosittelisin kasvattamaan neontetraparvea n.15-20 yksilöön. Pandamonnisia voisi ottaa n.7. Partikselle toi 96l on vähän siinä ja siinä. Minimikoko kun on 100 litraa. Tuohon ehkä menisi töyhtökääpiöahven haaremi. En ole aivan varma
(Korjatkaa jos olen väärässä
). Nitraattia voisi olla vähemmän kuin nyt,mutta kunhan on alle 50 niin hyvä. (Mulla on 10). Sora ei ole paras mahdollinen pohja-ain3s, sillä monniset pitävät hienosta hiekasta johon voi kaivautua 

180l kala-allas
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Mun mielestä tuossa partamonnissa ei ole mitään ongelmaa
Varsinkin vanhetessaan ne eivät kauheasti liiku eli eivät vie uintitilaa..
Jos haluat pelkkiä neontetroja pintakaloiksi niitä voisi olla jopa 30, muutenkin parven koko on hyvä kasvattaa vaikka 15-20 yksilöön
Itse en töyhtökääpiöahvenia laittaisi, saattaa aiheuttaa kumminkin tuon kokoisessa akvaariossa monneille ongelmaa..
Onko sulla toiveissa joku toinen parvi vai kenties joku haaremi/pariskunta?

Jos haluat pelkkiä neontetroja pintakaloiksi niitä voisi olla jopa 30, muutenkin parven koko on hyvä kasvattaa vaikka 15-20 yksilöön

Itse en töyhtökääpiöahvenia laittaisi, saattaa aiheuttaa kumminkin tuon kokoisessa akvaariossa monneille ongelmaa..
Onko sulla toiveissa joku toinen parvi vai kenties joku haaremi/pariskunta?
Nitraatti täyisi saada laskettua puolella, sellainen 10-20 on hyvä, 30 on aivan liikaa. Vaihda samantien puolet vedestä.
Tosiaan neontetroja voit lisätä ihan reilusti, ovat hienon näköisiä kun on oikein iso parvi. Tuonne menisi mielestäni vielä vaikka keltakääpiöahven pariskunta. Tosin siinä tapauksessa kannattaa nostaa lämpötilaa ainakin asteella.
Tosiaan neontetroja voit lisätä ihan reilusti, ovat hienon näköisiä kun on oikein iso parvi. Tuonne menisi mielestäni vielä vaikka keltakääpiöahven pariskunta. Tosin siinä tapauksessa kannattaa nostaa lämpötilaa ainakin asteella.
kiekkola+pohjan asukit