Mul on tuolla pienemmässä altaassa hunajarihmapariskunta kutemassa
mutta nyt mietin että mistä tiedän että naaras on kutenu ja onko se normaalia että pesä kuplat niinkun vaan yhtäkkiä katoaa??
eli uros on rakentanu varmaan 5åvän ajan joka pvä pesän.se rakentaa sen ja sit se hajoaa taas vai hajoaako?!
auttakaa kokeneemmat että tiedän mitä on tapahtumassa tuol altaassa
-Kiitos-
Mulla syksyllä kääpiörihmakalat kutivat, pesää tehtiin moneen kertaan. Mutta vasta sellainen kunnon pesä, jossa kuplat pysyivät monta päivää sisälsi myös munia. Käytettävissäni oli useampi akvaario ja pystyin siirtämään ensin naaraat pois ja lopulta myös uroksen pois ja pelkkä kutupesä jäi tuohon 50-litraiseen, jossa oli lämmitin. Ja niistä syntyi poikasia ja niitä on edelleen mulla 20 kpl, osan olen myynyt...
Poikasiksi kasvatus oli hieman taitelua, mutta onnistuin. Muutama vinkki on tuolla kirjoiteltuna, löytyvät mun kirjoittamistani viesteistä.
Nuo vanhemmat kalat kutivat myös akvassa, johon ne siirsin ja sain sieltä varovasti keräten uutta kutupesää siirrettyä tuohon akvaarioon, jossa oli pillisuodatus ja lämmitin...
Hunajarihmakala on siitä harvinainen tapaus että se voi rakentaa vaahtopesän myös jälkikäteen. Aiheesta löytyy googlettamalla yksityiskohtainen kutukuvaus englannin kielellä.