Koristeet
Valvoja: Moderaattorit
Koristeet
Kertokaa viisaammat mulle että mistä voin tedä ittelleni koristeita.
Paperista saa osan takalasiin ja kivistä saa jonkun tunelin/kasan (millä ne voi "liimata" ettei ne sorru heti?) sekä juuria/kasveja.
Mutta koska haluaisin tehdä ns:atlanttiksen ja kaikki koristeet on liian pieniä niin miten/mistä niitä voi itte valmistaa?
Paperista saa osan takalasiin ja kivistä saa jonkun tunelin/kasan (millä ne voi "liimata" ettei ne sorru heti?) sekä juuria/kasveja.
Mutta koska haluaisin tehdä ns:atlanttiksen ja kaikki koristeet on liian pieniä niin miten/mistä niitä voi itte valmistaa?
Iso on kaunista
Tuosta Atlantiksesta en osaa sanoa
.
Mutta noiden kivien "liimaamisesta" kylläkin. Itselläni on tehtynä kiviluola (ollut alunperin kilpikonnalla konnan ollessa pienempi). Kivet on kiinnitetty toisiinsa silikoonilla. Muista ostaessasi ko. ainetta, että se pitää olla varta vasten akvaariokäyttöön sopivaa.

Mutta noiden kivien "liimaamisesta" kylläkin. Itselläni on tehtynä kiviluola (ollut alunperin kilpikonnalla konnan ollessa pienempi). Kivet on kiinnitetty toisiinsa silikoonilla. Muista ostaessasi ko. ainetta, että se pitää olla varta vasten akvaariokäyttöön sopivaa.
Koristeita voi valmistaa esim. poltetusta savesta niinkuin itse olen tehnyt.
Mun "atlantis" http://kotisivu.mtv3.fi/kokeeks/
(Kaikki muut olen tehnyt itse paitsi tuon Aphrodite-patsaan.)
Mun "atlantis" http://kotisivu.mtv3.fi/kokeeks/
(Kaikki muut olen tehnyt itse paitsi tuon Aphrodite-patsaan.)
Männäänkö moottortietä, rantatietä vae tyrkkeenkö keskustan läpi?
Nuo kuvat on melkein vuoden takaa. Ei ne todellakaan enää ole valkoisia nuo pylväät. Nykytilassa (lue: leväisenä) altaani näyttää mielestäni luonnollisemmalta. Ikään kuin rauniot todellakin olisivat olleet veden alla jo vuosituhansia...turtana kirjoitti:Tosi hieno "maisema sinulla Aphrodite! Onko nuo kaikki uusia, vai miten saat ne pysymään noin valkeina/levättöminä?
Miten tuo savihomma käytännössä onnistuu? Onko mahdollista polttaa saviesineitä tavallisessa uunissa, vai tarvitaanko sellainen "oikeaoppinen" savenpolttouuni? Jonkinlainen luola olisi kiva tehdä savesta mutta mahtaako olla mahdollista kotikonstein..?Aphrodite kirjoitti:Koristeita voi valmistaa esim. poltetusta savesta niinkuin itse olen tehnyt.
Siis vau!Aphrodite kirjoitti: (Kaikki muut olen tehnyt itse paitsi tuon Aphrodite-patsaan.)

Itelläni on vaan "normal" amatson-allas kitusella kasvistolla juurakot, kivet ja korkinpala ainoina somisteina. Tuohan pisti miettimään. Voin vaan kuvitella miltä näyttää nyt sopivasti levättyneenä. Ei sais kuvaa nykyhetkestä?
Joillakuilla sitä vaan on esteettistä silmää... (kateuden piru hiipii olan taa...)
Aphrodite kirjoitti:Yritän saada huomenna näpsäistyä. Tänään liian kiire lauantai-illan rientoihintilluska kirjoitti:Ei sais kuvaa nykyhetkestä?

![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Noh lohduttaudumme tiedolla siitä, että parin kuukauden päästä altaani on taas yhtä leväinen, jotta voin ottaa siitä kuvan "ihasteltavaksenne".
Tarvitaan oikea savenpolttouuni. Lämpötilan pitää olla vissiin lähemmäs 1000 astetta.Johanna V kirjoitti: Miten tuo savihomma käytännössä onnistuu? Onko mahdollista polttaa saviesineitä tavallisessa uunissa, vai tarvitaanko sellainen "oikeaoppinen" savenpolttouuni? Jonkinlainen luola olisi kiva tehdä savesta mutta mahtaako olla mahdollista kotikonstein..?
Katso hakusanalla savi, niin löydät vanhoja viestiketjuja aiheesta.
Kuinka hyvin eri savityypit sopivat akvaarioon? Saveahan nyt löytyy jos minkä sorttista ja väristä... Voiko siitä irrota veteen jotain haitallisia aineita? Ja tuli mieleen että saviesineethän voi lasittaa, eli levä ei ehkä näy värillisestä pinnasta niin helposti. Onhan tuo lasittamaton savi toki kauniimman näköistä. Taitaisi olla lasitettu pinta kuitenkin helpompi puhdistaa?
Taidanpa kehitellä akvaariooni akropolis-kukkulan...
Entä löytyykö kokemuksia muista materiaaleista, joita löytyy esim. askartelukaupoista?
Taidanpa kehitellä akvaariooni akropolis-kukkulan...
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Entä löytyykö kokemuksia muista materiaaleista, joita löytyy esim. askartelukaupoista?
”Outoa, kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.”
-
- Advanced Member
Jos ei itse halua alkaa savesta polttamaan, niin maailmalta löytyy ihan kaupallisiakin malleja: esim englantilaisen Simlawoodin Kreikkalaista raunioteemaa [simlawood.co.uk]. Simlawoodin valikoimasta löytyy muitakin teemoja. Simlawoodilla ei tietääkseni ole edustusta Suomessa, mutta ainakin vuosi pari sitten, ko. tuotteita olisi voinut tilata suoraan heiltä.

URL: http://www.simlawood.co.uk/images/gr14_large.jpg
Tiedän toki, että monille - minulle mukaanlukien - kaikenlainen teeseitseskely on tärkeä osa tätä harrastusta.
Edit: Lisäsin kuvan.

URL: http://www.simlawood.co.uk/images/gr14_large.jpg
Tiedän toki, että monille - minulle mukaanlukien - kaikenlainen teeseitseskely on tärkeä osa tätä harrastusta.
Edit: Lisäsin kuvan.
Waw. Upeet Kreikkalaissisustukset sulla. Mullakin on uus allas tulossa ja koristeita yritän miettä. Oskareitten kanssa kun tuo rehevä kasvillisuus on todellisuudessa vai haaveillua. Olin ajatellut jotain jättikarahkaa tai minisoutuvenettä. Mistähän sellasen löytäis? Allas on 185cm pitkä, eli suht lyhyt jolla sais olla ja tietty puinen että sais upotettua. Mutta jotain jokiteemaa sen pitäis olla ja eikös jokien pohjalla tukkeja, soutuveneitä ja fillareita ole?