kunnostaa muovinen 16-litranen?
Valvoja: Moderaattorit
-
Heidikalafriikki
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
kunnostaa muovinen 16-litranen?
Joo eli mulla on vanha muovi akvaario. Haluisin laittaa sen kuntoon,mut en oo varma kannattaako. Onko muoviiakvaariota kauhean vaikea pitää? Etu lasin (tai siis muovin) voisin puhdistaa pehmeällä sienellä ettei se naarmutu. Ja mulla ois jo valmiiksi sellanen pikkusuodatin. Mulla on toinen akvaario joka on 55-litrainen. Siellä on 4 kirsikkasukasta, 1 leväsukis ja 3 ottoa. Ajattelin ne kirsikkasukikset laittaa sinne pikkuakvaan, ottaa toisen leväsukiksen 55-litraseen ja ottaa sinne jotain kaloja jotka käy ottojen ja leväsukisten kanssa. Onnistuisikohan tämmöinen asia? Uutta lasista akvaa en varmaankaan saisi ostaa mutta muovinen multa jo löytyisi. 
55l akva,kissa ja 2 marsuu
-
Kalojen kaveri
- Junior Member

Re: kunnostaa muovinen 16-litranen?
Tuskin se muovisen akvaarion pitäminen kovin erilaista on kuin lasisen. 16 litraa on kuitenkin kovin vähän vettä ja vesiarvot on äärimmäisen hankala pitää tasaisena niin pienessä vesimäärässä (tai niin ainakin olen kuullut, ei omakohtaista kokemusta). Tietenkään akvaarion asukeille ei tee hyvää jatkuva vesiarvojen heilahtelu. Itse en kylläkään laittaisi noin pieneen akvaarioon mitään elollista (paitsi kasveja). Jos taidat noin pienen akvaarion hoidon, niin sen kun vaan kokeilemaan
En usko että projektillesi on mitään estettä, jos saat tekniikan kuntoon. Joku kokeneempi jatkakoon tästä ja korjatkoon jos olen väärässä 
128l
74l
74l
Muovi eroaa lasista siinä, että sen pintaa on vaikeampi pitää puhtaana. Levä saattaa ottaa pintaan kovaan kiinni.
Tuo purkki on myös haastavan kokoinen pitää "tasaisena" - pienessä purkissa tasapaino järkkyy isoa helpommin.
Tuo purkki on myös haastavan kokoinen pitää "tasaisena" - pienessä purkissa tasapaino järkkyy isoa helpommin.
-
Heidikalafriikki
- Junior Member

Niin. Lueskelin tässä vähä nanoakvaarioista ja ajattelin odottaa muutaman vuoden. Sen ajan voin pohtia ja lueskella nanoista. Jospa meillekkin joskus sellainenn pikkupurkki tulisi. 
55l akva,kissa ja 2 marsuu
Joo ei kannata akvaarioksi tehdä noin pientä.
The plural of anecdote is not data.