^^ Varmasti makuasia, kumman rihmiksen 240 litran kippoon laittaa. Minulla oli huniksia kauan sitten 86 litran kipossa. Ehkä itse laittaisin hunikset pienempään pöheikkömäiseen kippoon ja muita lajeja hirveästi en edes laittaisi. Hunis oli mielestäni myös huomattavan paljon herkempi. Se ehkä jäisi hieman huomaamattomaksi 240 litran kipossa.
Helmiksiä minulla oli aluksi rescuena 180 litran kipossa. Joukossa oli myös 1 kuutamorihmis. Väittäisin, että liian nafti, vaikka pärjäsivät. 240 litran Juweliin voisin hyvin kuvitella pienen parven niitä. Ehkä 1 uros ja muutama naaras. Helmisherroja minulla on 450 litran Juwel Riossa pari (+kuutamorihmisjengi). Oikeastaan yksi herra riittäisi siihenkin kippoon. Molemmat herrat ovat hienoja. Mutta vanhempi herra ottanut johtavamman paikan. Sinäänsä ei mitään tappeluita niiden välillä. Hieman kinastelua joskus.
Lajina helmis on mielestäni kiltti ja säyseä. Toisen herran ostin Akvaariokurjesta, jossa olivat varsin kookkaita kotimaista perää. Herra oli varma herra.
Pari kappaletta ostin harrastajalta melko pienikokoisena. Toiveeni oli naaraat, mutta hyvin varhain havaitsin toisen kyykyttävän toista ja herrahan siitä tuli. Melko ärmäkkä poika, joskin harmittoman kiltti.

Hienoja fisuja niistä myös kehkeytyi.
Joten hieman tuurista kiinni, jos on liikkeessä sellaisia, että sukupuoli näkyy hyvin. Noilta näkyi tosiaan hyvin. Uroksella oli selkeä pitkä ja terävä selkäevä.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja.
http://www.fisutar.fi