Kotilonkuori akvaariossa

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
a0200303
Junior Member
Junior Member

Kotilonkuori akvaariossa

Viesti Kirjoittaja a0200303 »

Ostin taannoin ison filippiiniläisen kotilon kuoren Sinellistä. Keitin ja laitoin akvaarioon. No oltuaan siellä noin 2kk se on alkanut haista vallan hirveältä. Onko muilla samoja kokemuksia? Heivasin sen roskikseen haisemasta. :roll:
Hammaskarppi tyttö
Mudskipper
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mudskipper »

Hei!

Ootko ihan varma, että se oli se kuori joka oli alkanut haista, eikä hiekka sen alla (tai sora, kai sekin voi alkaa haista)? Itselläni on lomaruokapalasen alla oleva hiekka alkanut haista aivan mädäntyneelle, jos se on seissyt koko ajan samalla paikalla. Luulisin, että se kalkki aiheuttaa jonkun reaktion, sillä hiekka oli myös aivan mustaa sieltä alta.

Josko se olisi kerännyt ylimääräistä jätettä alleen, joka on alkanut mädäntyä ajan myötä?
Maapallo tuottaa kylliksi tyydyttääkseen jokaisen tarpeet, mutta ei kylliksi tyydyttääkseen jokaisen ahneuden. -Mahatma Gandhi-
a0200303
Junior Member
Junior Member

Kotilon kuori on samalla paikalla ollut yleensä noin viikon ajan. Se tosiaan kerää alleen kaikenlaista jätettä ja siksi paikan viikottain putsasinkin. Kyllä se kuori oli se haiseva osa, yäk!! Mutta täytyy tarkistaa ettei se sorakin sillä kohdalla ole alkanut lemuta. Kiitos vinkistä!
Hammaskarppi tyttö
Gnolli
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Gnolli »

Mullakin on alkanut haisee kotilon kuoret :x Mutta eihän ne akvaariossa haise vai otatko ne pois veden vaihdon yhteydessä? Mä en mielelläni ota pois kuoria vedestä :P
-noora
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja -noora »

Joo mullaki on ollu muutaman kerran kotiloita akvaariossa ja on ruvennu haisemaan sanoisko likaselt viemäriltä.. :frown: ei mikään miellyttävä haju todellakaan! En nykysin laita niitä enää akvaarioon. Ihan akvaarion putsausta varten ainakin minä olen ottanut ne pois akvaariosta jolloin olen huomannut hajun.
a0200303
Junior Member
Junior Member

Noora, minulla on ihan identtinen kokemus. Se haju!!! :mrgreen:
Hammaskarppi tyttö
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Jaa teillä haisee pelkät kuoretkin. Mutta koittakaapa miltä haisee altaaseen kuollut ja jonkin aikaa mädäntymään jäänyt iso pallokotilo! Ei paljon kannata paljain käsin nostaa altaasta, ei nimittäin ihan tavallisella saippualla se katku lähde. Ensimmäisen sellaisen kun heitin roskikseen, kädet putsattuani jouduin toimittamaan roskispussin saman tien pihalle, oli aika kammottava löyhkä keittiössä.

Mika
suomijäbä
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja suomijäbä »

Otettiin just altaasta pois Fimo Soft:ista tehtyjä kiviä, ne oli alta aivan mustia ja samaten hiekka.
Haju oli aika ........stä. Ilmeisesti pitää olla jonkunnäkönen vedenkierto alla. Siis joku rako että vesi edes vaihtuisi joskus, mee ja tiiä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”