Akvaario on mitoiltaan 200x60x70 (pituus x syvyys x korkeus) eli melko korkea kaveri.
Tekniikkaa akvaariosta löytyy yksi sisäsuodatin, mallia en muista mutta merkki on eheim.
Sitten käynnissä on eheimin professional 3 muistaakseni, ja tulossa nyt professional 2. Yhden sisäsuodattimen ajattelin vielä lisätä.
Valona on toiminut kahden metrin mittainen loisteputkikotelo T8-putkilla. Tänään (9.5.2014) pitöisi saapua myös kolme kappaletta livalin 150w monimetalleja.
Löytyy sieltä myös yksi lämmitinkin

Akvaarion kalasto on hieman aasias-amerikkalaista, mutta kelpaa minulle aivan täysin.
Ajankuluksi voisin kalasto suunnitelman tähän kirjoitella

8x Lehtikaloja
6x Geophagus winemillereitä
10-15x Tulijuovabarbeja (ei hankittu vielä)
+20x Vihermonnisia (kaikkia ei ole vielä hankittu)
10x Piikkisilmiä
6x Partamonneja (parista haluaisin luopua)
4x Banjomonneja
3x Nokkamonneja
3x Punaisia noitamonneja
1x Vähänoitamonni
1x Kuujuovapleko
1x Verkkopiikkipleko
1x Topaasipleko
1x Mangopleko (ei hankittu vielä)
1x Punasilmäpleko (jos vain suinkin mahtuu)
Toivottavasti en unohtanut ketään listoilta

Tuolla kokoonpanolla olen ajatellut kokeilla, toki pohjalla tuntuu örkkejä olevan jonkinverran enemmän, mutta mielenkiinnosta kokeilen

Uusimmat tulokkaat ovat geophagus winemiller lapsukaiset ja topaasipleko. Viime viikonloppuna haimme ne tampereelta ja molemmat lajit ovat todella hienoja ja olen kieltämättä ihan tyytyväinen ostokseeni

Olen vakavasti harkinnut turve-uutteen keittämistä itse, tai lykätä turvetta suodattimeen. Haluaisin vähän ruskeahkon värisen veden, kun on ollut paludaario suunnitelmissa jahka monimetallit saadaan

Muutenkin olen harkinnut kaikkien kasvien (paitsi melalehden ja jättiläisvallisnerian) ottamista pois, ja lisäämällä kantoja saada taas hieman luonnollisemman näköisen, toki tässä vaiheessa akvaarion päälinen on täyttynyt erilaisista huonekasveista ja isäni chileistä (heh, tämän takia sain monimetallit, halusi kasvatella chilejä hyvässä valossa

Olen nyt etsinyt jos mistä suunnalta kantoja mutta vielä ei ole oikein tärpännyt.
Tuntuvat isommat kannot olevan vähän kivenalla, varsinkin yksityisillä.
Tähän lähtöön ei mulla taida olla enempää kerrottavaa

Kerron kuulumisia ja lisäilen kuvia tänään illalla, tai huomenna