Pullea kuparimonninen

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?

Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
Frankie
Junior Member
Junior Member

Pullea kuparimonninen

Viesti Kirjoittaja Frankie »

Olen tässä jo jonkin aikaa seuraillut yhtä kuparimonnisistani, joka on melko pullea muihin verrattuna. Kala on melko pullea, mutta mitään muuta erikoista en ole havainnut, on normaalin virkeä, pyörii muiden mukana ja ruoka maistuu. Kaikki akvan muut kalat ovat täysin normaaleja. Nitriitti on kiltisti nollilla ja pH 6,5. Muitakin arvoja olen välillä mittaillut, mutta niitä ei nyt tähän hätään ole, töissä kun olen, tuo kaksi tärkeintä muistin ulkoa :D
Eli, onko tässä siis syytä huoleen?
MonnisFani
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja MonnisFani »

Mulla on ainakin kaikki naaras-kuparimonniset tosi pullukoita. Kyllä ne hetkeksi hoikistuvat kun kutevat välillä, mutta pyöristyvät takaisin melko nopeasti.
Nehän on ihan söpöjä kun tonkivat pohjaa pyrstö kattoa kohti, mokomat pullukat :D
Frankie
Junior Member
Junior Member

Tätä juuri tarkoitinkin, että voivatko siis olla pullukoita ilman, että mitään on vikana? Eli ilmeisesti siis voivat 8O
meathead
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja meathead »

Jos kala muuten vaikuttaa täysin normaalilta on monnisesi melko varmasti naaras ja täynnä munia. Kannattaa seurailla josko innostuu kuteemaan niin löytyy vastaus kysymykseesi.
Mihin sitä fiksut tietoa käyttäisi jos ei meitä kysyjiä olisi.
Saija
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Saija »

Meilläkin kuparimonniset ovat todella pullukoita ennen kutemista. Ennen kutemista naaraat "sinkoilevat" meillä laseja ylös ja alas. En olisi huolissani, taitaa olla kutua tulossa [;)]
Frankie
Junior Member
Junior Member

Kutua minäkin ajattelin, mutta aikas kauan on jo mennyt kun tämä yksilö alkoi "lihoa", eli on ollut tuollainen pullukka jo kolmisen viikkoa, onko tämä ihan normaali aika?
meathead
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja meathead »

Hmm. Voisin ehkä verrata tuota keltabarbiini jotka saattavat välillä olla pitkiäkin aikoja vatsa muhkeana munien paljoudesta. Jos kala on aivan yhtä virkeä kuin muutkin niin en ainakaan itse näkisi syytä huoleen.
Mihin sitä fiksut tietoa käyttäisi jos ei meitä kysyjiä olisi.
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Mä en edes muista miltä näyttää"hoikat" kuparimonniset :mrgreen: Yksi näyttää tältä. Kai tuo on ihan normaali?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”