Avainkirjoahvenille toinen ahvenlaji seuraksi?

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mustasiipinen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 101
Liittynyt: 15:43, 31.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Avainkirjoahvenille toinen ahvenlaji seuraksi?

Viesti Kirjoittaja Mustasiipinen »

Minulla on 180-litrainen allas, josta myin kolmen kuukauden vaihto-opiskelun vuoksi viisiraitabarbit pois. Altaassa on tällä hetkellä kaksi avainta, yksi partis ja piikkisilmiä. Mietin, että sopisiko altaaseen jokin pieniahvenlaji vielä, kun ahvenismi on päässyt iskemään?
Vai olisiko kaksi ahvenlajia liikaa?
Ad astra
Bluefrog
Member
Member
Viestit: 461
Liittynyt: 15:50, 01.12.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Avainkirjoahvenille toinen ahvenlaji seuraksi?

Viesti Kirjoittaja Bluefrog »

Mustasiipinen kirjoitti:Minulla on 180-litrainen allas, josta myin kolmen kuukauden vaihto-opiskelun vuoksi viisiraitabarbit pois. Altaassa on tällä hetkellä kaksi avainta, yksi partis ja piikkisilmiä. Mietin, että sopisiko altaaseen jokin pieniahvenlaji vielä, kun ahvenismi on päässyt iskemään?
Vai olisiko kaksi ahvenlajia liikaa?
Lippukirjoahven nyt varmaan sopisi tai jokin muu sopuisa pieni ahven. Isommista en osaa sanoa, lajeina tulisuu ja verkkokirjoahven varmaan menisivät, mutta riittääkö tila? Joku viisaampi vastatkoon.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Avainkirjoahvenille toinen ahvenlaji seuraksi?

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Avaimethan tulee toimeen kaikkien kanssa joten hanki joitakin jotka tulevat toimeen avaimien kanssa :) Pienet affenlajit sopivat varmasti samaan altaaseen, kunhan eivät ole älyttömän reviiritietoisia yksilöitä.
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Fisu_S
Starting Member
Starting Member
Viestit: 48
Liittynyt: 23:26, 03.04.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Avainkirjoahvenille toinen ahvenlaji seuraksi?

Viesti Kirjoittaja Fisu_S »

Itse olen miettinyt samaa. Mulla on 240 litraa ja sielä on muutama monninen, mustapleko ja kolme avainta. Välivedessä on pieni parvi punapäätetroja. Joskus ole haaveillut perhoskirjoahven pariskunnasta, mut olen miettinyt miten mahtaa mahtua tonne.
240 litrainen seurala.
Tuliliskoja sekä niiden poikasten kasvatus.
Vahakoin toukkaa myynnissä kokoajan.
Skandali
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 16:04, 15.06.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Avainkirjoahvenille toinen ahvenlaji seuraksi?

Viesti Kirjoittaja Skandali »

Mulla avaimien seurana 2 loistokäpiöahvenpariskuntaa. Tilaa kylläkin 430l ja ei ole ollut ongelmia. Mutta kun kyhmyotsat tuli niin kyhmyt ja avaimet eivät ole vielä ainakaan löytäneet yhteistä säveltä.
Reipas 400l seurala + 30l nano ja 2 kääkkää
http://akvaarionpaattymatontarina.blogspot.fi/
Kaetsy
Starting Member
Starting Member
Viestit: 48
Liittynyt: 23:31, 08.08.2014

Re: Avainkirjoahvenille toinen ahvenlaji seuraksi?

Viesti Kirjoittaja Kaetsy »

Mulla 320l avainpariskunta ja nuoria vielä mutta just tullut sukukypsäksi ja eilen ostin sitten tulisuu (TOIVOTTAVASTI) tuli uros ja naaras ne on vielä niin nuoria ja haalistu värit kun piti ottaa kiinni.. Mutta tosiaan avain(etenkin uros) nyt isompana pullistelee ja on maanomistajaa mutta kyllä tuossa kummallekin löytyy hyvät tilat.. Luin vaan aikasemmin että tulisuun kaveriksi ei suositeltas avainkirjoahvetta kun ne on vähän nössöjä mutta hyvin ne puolensa pitää :) ainakin nyt vielä kun on vähän isompia...mutta en kyllä paljoo pienempään ottaisi avainkirjoahven-&tulisuu paria. :)
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Avainkirjoahvenille toinen ahvenlaji seuraksi?

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

Ehdotan jälleen viivakirjoahventa. Avaimia on tulossa ja joskus ennen joulua aion hankkia vielä viivakirjot.
Ahvenia ja monneja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”