Eheim Professionel 3 -ongelma

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Eheim Professionel 3 -ongelma

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Puhdistin Eheim Professionel 3:n tänään, ja nyt en saa yhtä osasta mitenkään paikalleen. Kyseessä on hanayksikön alla olevassa tilassa olevat pikkuiset irto-osaset, joita näyttäisi olevan kolme: punainen häkkyrä, valkoinen lieriö ja musta kumitiiviste (samanlainen löytyy roottorin akselin päästä). Aiemmin vain punainen häkkyrä on ollut irti ja olen puhdistanut kolosen suihkuttamalla. Nyt ne kaksi muuta osaa olivat jostakin syystä myös irti, enkä tiedä, miten ne saisin takaisin siten, etteivät ne jäisi liikkumaan ja pitämään kamalaa ääntä, kun suodatin on päällä. Aiemmin olen puhdistanut suodattimen ilman tämän osan irtoamista, enkä nyt edes käyttöohjeen kanssa ymmärrä, miten sen tulisi pysyä paikoillaan. Osaisiko joku auttaa?
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Re: Eheim Professionel 3 -ongelma

Viesti Kirjoittaja Heska »

Netistä löytyy räjäytyskuvia miten palat laitetaan ja joihinkin malleihin jopa Youtubesta video kuinka puretaan ja kasataan.
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Oisko sulla linkkiä? Tää Eheimin oma pdf-ohje ei kyllä osaa kertoa mulle, miten mä ne osat laitan. Tai siis koitin laittaa ne niin kuin siinä kuvassa, mutta ei ne pysy paikoillaan.
Heska
Advanced Member
Advanced Member

Mikä malli, kokeile Youtubesta eka etsiä mallilla.
https://www.eheimparts.com/show_subcat. ... t=4&type=0 tuolla räjäytyskuvia.
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Tossa on vähän selkeämmin ne osat kuin pdf-ohjeessa, mutta näköjään olen laittanut ne ihan oikeassa järjestyksessä. Ongelma vain on, etteivät ne pysy paikoillaan, vaan kun suodattimen pistää käyntiin, ne alkavat liikkua ja kolista. En kyllä ymmärrä ollenkaan, missä on vika.
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Käänsin alimman osan ylösalaisin ja tulos on hieman parempi, mutta siitäkin huolimatta osat edelleen kolisevat häiritsevästi. Suodattimessa lukee Professionel 3. Käyttöohje puuttui itse pakkauksesta, joten sellaista mulla ei ole paperisena versiona ollenkaan.
jmi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jmi »

Jos kysessä on se punanen palikka, joka tulee sen läpinäkyvän putken sisään, se on virtausmittari.
Tuosta siis teoriassa näkee millainen virtaus on ulostuloputkessa. Eli onko suodin tukossa vai ei.

Se on jousikuormitteinen. Eli jos se sulla kolisee siellä vapaasti virtauksen mukana, ongelmana taitaa olla että sieltä puuttuu jousi. Näin ainakin omassa 2080:ssa.

- J
Heska
Advanced Member
Advanced Member

Jos ei jousta löydy niin sen punaisen virtausmittarin voi kyllä ottaa pois, ei ole välttämätön. :P
jmi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jmi »

Juu, itseasiassa sillä ei juuri mitään tee. Ihan turha kapine. Paremmin virtauksen näkee suoraan suihkuputkesta...

- J
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”