400litraseen kalasto

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
RedShine
Starting Member
Starting Member

400litraseen kalasto

Viesti Kirjoittaja RedShine »

Hankinnassa on nyt 400litranen (160x50x50) ja tällä hetkellä on toiminnassa 130l ja 117l, joiden kalastoista 400l kalasto pitäisi perustua (toivottavasti) :) Akvaan tulee hiekkapohja ja lämpötila olisi 23-25 asteen paikkeilla. Ja mitkä suodattimet olisi hyvä laittaa 400litraseen? Itselläni on jo Aqua-El 280, Fluval 3plus, Fluval 2plus ja Fluval U4. (Ulkosuodattimista en tykkää, kun en oikein saa niitä toimimaan... :roll: )

130l:
keltarihmaakala pariskunta
10 kuparimonnista
5 sinineontetraa
partamonni
4 selkäuimaria
täplämonninen

117l:
7 safiiritetraa
6 kiilakylkeä
isoseeprapleko
2 partamonnia
7 piikkisilmää
yepp
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: 400litraseen kalasto

Viesti Kirjoittaja yepp »

Kyllä vähän nihkeetä on 400l allas saada hyvin pyörimään pelkillä sisäsuodattimilla. Mikä niissä tökkinyt on?
40+140+530 litraa
RedShine
Starting Member
Starting Member

En ole saanut letkuja toimimaan oikeilla korkeuksilla ja kaikki letkut on aina ollu erimittaset enkä oikeen tajua niiden systeemiä... :roll:
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Ensimmäiseksi suodattimeksi kannattaa ostaa uusi ja varma- ja helppotoiminen, niin on melko varmasti vika sitten itsessä, jos ei toimi. Itse ajan alas ulkosuodattimet ja ne korvaa Bioflowit.

Ulkosuodattimissa on kapasiteettia ja etuja paljon, mutta Bioflowkaan ei ole hullumpi, jos haluaa uhrata akvaariotilaa niille (ovat järeitä mööpeleitä) ja tyytyy pienempään virtaukseen, jota ei voi niin helposti säädellä. Sisäsuodatinarsenaali hoitaa sitten kovemman virtauksen ja auttaa roskankeräyksessä minulla.

Itse alkanut 9 akvaarion omistajana ja tusinan ulkkareiden omistajana hieman pelätä, että joku ulkosuodatin sippaa ja vettä tulee lattialle....parantaa yöuniani huomattavasti. :P

Enpä moista pelkäisi, jos olisi vain 1-2 ulkosuodatinta, mutta niitä on paljon ja lisää pitäisi hankkia, jos niillä mennään.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
RedShine
Starting Member
Starting Member

No nyt ollaan haettu tuo 400litrainen, ja tuolla odottaa nyt puhdistusta. Olen laittanut kyselyn yhteen ulkosuodattimeen, katsoa saa että saanko sen. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”