Miekkakasvin varret lyhyitä
Valvoja: Moderaattorit
Miekkakasvin varret lyhyitä
Mikä vaivaa jättiläismiekkakasveja, kun kasvattavat uusia lehtiä mutta lehtiin ei tule varsia ollenkaan?
Altaassa on hiekkapuhallushiekka, pohjassa on Tetran ravinnetabletteja ja kierteisiä altaassa on runsaasti.
Akvaario on Juwelin 350 litrainen, jossa pitäisi olla riittävän tehokkaat lamput. Vedenlämpötila on 29 astetta, onko se miekkakasville sitten liikaa?
Altaassa on hiekkapuhallushiekka, pohjassa on Tetran ravinnetabletteja ja kierteisiä altaassa on runsaasti.
Akvaario on Juwelin 350 litrainen, jossa pitäisi olla riittävän tehokkaat lamput. Vedenlämpötila on 29 astetta, onko se miekkakasville sitten liikaa?
-
Anniquu_
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
Re: Miekkakasvin varret lyhyitä
Äkkinäisiä arvauksia... valoa niin paljon, että kasvi ei koe tarpeelliseksi kurotella sen korkeammaksi. Voikohan päivän pituus = valaistusaika vaikuttaa lehtimuotoon...? Onko se sinulla kasvanut erilailla aiemmin jossain toisessa akvaariossa vai onko tuo uusi hankinta?
-
[groovehai]
- Senior Member

- Sukupuoli: Mies
Varmasti jättiläisvesimiekka? Näitähän myydään sadoilla eri nimillä. Monet Herttavesimiekoiksi kutsutut eivät esimerkiksi nimittäin juurikaan kasvata varsia vaan jäävät varsin lyhyiksi vaikkakin kaupasta tullessa niillä on pitkät ilmakasvatetut varret.
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
^aika jännä jos noin on. Mulla oli aikoinaan useitakin herttavesimiekkoja joilla oli pituutta noin 80cm ja kasvoivat akvaariosta yli. Eivätkä olleet mitään kaupan ilmakasvatteisia. 
-
[groovehai]
- Senior Member

- Sukupuoli: Mies
Nyt kun en muista mikä salaatti oli kyseessä, mutta kaupassa sillä oli pitkät varret, mutta loput elämästään vietti n. 20 sentin mittaisena ruusukkeisena kasvina. Voinee johtua olosuhteistakin 
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
Kiitos vastanneille! Sinäänsä tosiaan mielenkiintoinen homma, koska lehteä pukkaa koko ajan uutta. On siis varsinaisen tuuhea, mutta matala tyyppi. Kasvialan ammattilaisena tosiaan eniten ehkä harmittaa, etten pyytänyt tarkkaa tieteellistä nimeä kasville ostettaessa. Kauppa sinäänsä kuitenkin on erittäin hyvä ja luotettava muilta osin ainakin. 
Hei!
Olen itsekin tympeänä seurannut oman ozelotini tynkää olomuotoa. Kaupasta tullessa se oli puolet korkeampi. Nyt kun kaikki alkuperäiset lehdet on poistettu, jäljellä on vain lyhyitä ja vähän käpristyneitäkin lehtiä.
Ehkä tosiaan liikaa valoa.
Olen itsekin tympeänä seurannut oman ozelotini tynkää olomuotoa. Kaupasta tullessa se oli puolet korkeampi. Nyt kun kaikki alkuperäiset lehdet on poistettu, jäljellä on vain lyhyitä ja vähän käpristyneitäkin lehtiä.
Ehkä tosiaan liikaa valoa.
Tällä hetkellä enemmän kasveja kuin kaloja.
-
Teemu Salonen
Hiakkafanaatikot: Lopettakaa lukeminen tähän.
Omia kokemuksia hiekkapohjalta: Juurikin runsaan juuriston kasvattavat kasvit jättää ainakin mun kokemusten pohjalta lehtien kasvattamisen minimiin. Juurta sen sijaan tyrkkää niin pirusti. Isorakeisemmassa pohjassa sen sijaan lehteä on tullu reippaasti, mutta suhteessa juuriston kasvu jääny pienemmäks.
Omia kokemuksia hiekkapohjalta: Juurikin runsaan juuriston kasvattavat kasvit jättää ainakin mun kokemusten pohjalta lehtien kasvattamisen minimiin. Juurta sen sijaan tyrkkää niin pirusti. Isorakeisemmassa pohjassa sen sijaan lehteä on tullu reippaasti, mutta suhteessa juuriston kasvu jääny pienemmäks.