Idea vesivahingon varalle, kysymys hiekasta kehyksen välissä

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
cherry-
Junior Member
Junior Member
Viestit: 145
Liittynyt: 18:34, 30.06.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Idea vesivahingon varalle, kysymys hiekasta kehyksen välissä

Viesti Kirjoittaja cherry- »

Hei! Minulla on Giant merkkinen 317L kehysakvaario, ja joskus aina tulee mietittyä että mitäs sitten kun menee reissuun useammaksi päiväksi, että odottaako tsunami kotona. No, keksin sitten nokkelana keksijänä tämmösen konstin joka ei maksa edes kohtuuttomasti. Akvaarion alle lattialle vuotohälyttimen anturi, ja samanlainen ulkosuodattimen viereen (hintaa n. 13e) ja vuotohälytin hyllylle/seinään. Kaveriksi GSM-kamera jonka kuvaa voi katsoa poissaollessaan ja kuulla myös äänet asunnosta. Kamera siis vuotohälyttimen viereen ja siten on mahdollista reissussa ollessaan kuunella että soiko hälytin. Ja jos soi, niin paikalle voi soittaa jonkun tutun jolla on avain tai sitten taloyhtiön huoltomiehen. Noita kameroita sai suunilleen 30-200e hintaan. Ei minusta ainakaan huono/turha. Voi huomata vahingon ennen kuin koko talo lahoaa pilalle.
Toinen juttu. Akvaariota siis reunustavat alumiinilistat, (eivät koossapitäviä, suojaavat saumoja osumilta) ja huomasin että sinne listan ja lasin väliin oli mennyt hiekkaa! Kehys ei ole millilleen lasia vasten ja siksi sinne pääsee roskaa. Itse diagnosoin että jos akvaarion etulasi ei pullistele tai ala antamaan periksi saumasta, niin pitäisi kestää. Sitä listaa vastenhan lasi ei joka tapauksessa normaalitilassa nojaa. En ole kuullut että kukaan muu olisi moiseen paikkaan tajunnut edes kurkkia ennen, ja varmasti muillakin on tommosen kestäny lasit, en tiedä että tohon olis hajonnu allasta kellään koskaan. Mielipiteitä, kokemuksia ja onko muita joilla olis tämmönen tilanne?
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Idea vesivahingon varalle, kysymys hiekasta kehyksen väl

Viesti Kirjoittaja Heska »

Toi sun vuodonilmaisimet ja gsm-kamera juttu ok, mut siinä menee kyllä reissu pilalle jos pitää vähänväliä tarkistaa huutaako ne hälyttimet ja näkyykö vettä lattialla.
Parempi olis voice detector gsm alarm joka aktivoituu äänestä ja sit ottaa yhteyden sun kännykkään ja voit katsoa kuvaa ja kuulet hälytysäänet niin ei tarvitse itse turhaa kyttäillä. 8-)
Ja hälyttää jos tulee murtovarkaitakin. :P
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
cherry-
Junior Member
Junior Member
Viestit: 145
Liittynyt: 18:34, 30.06.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Idea vesivahingon varalle, kysymys hiekasta kehyksen väl

Viesti Kirjoittaja cherry- »

Haa kiitos ideasta :D Nainen kun olen niin mulla on luontainen taipumus koittaa tehdä asioita monimutkaisesti :D Mites tuo hiekkahomma, mitä mielipiteitä/tunteita se herättää?
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Idea vesivahingon varalle, kysymys hiekasta kehyksen väl

Viesti Kirjoittaja Heska »

Eiköhän ne alumiinkehysten kiinnityssilikonit jousta sen verran että joku hienojakoinen hiekka mikä sinne kehyksen väliin on mennyt ei puristu lasin ja kehyksen väliin niin kovalla painella että aiheuttaisi vahinkoa lasille.
Eipä ole omiin kehyksiin tullut kurkattua, taidat olla joku siivousintoilija kun joka paikkaan kurkit. :P
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
cherry-
Junior Member
Junior Member
Viestit: 145
Liittynyt: 18:34, 30.06.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Idea vesivahingon varalle, kysymys hiekasta kehyksen väl

Viesti Kirjoittaja cherry- »

Ei kun mulla on neuroosi noista akvaarion laseista! On siellä joku parin millin kiven sirukin vissiin. Mutta nyt vasta huomasin koko homman ja se on ollut käytössä vuodesta 2011 niin ois kai se jo hajonnu jos ois hajotakseen tommoseen.
cherry-
Junior Member
Junior Member
Viestit: 145
Liittynyt: 18:34, 30.06.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Idea vesivahingon varalle, kysymys hiekasta kehyksen väl

Viesti Kirjoittaja cherry- »

Vieläkö muut keksii jotain? Tuohon hiekkajuttuun?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”