Multa on näemmä välillä taas alkeetkin hukassa. Tai ainakaan oma silmä ei tunnu luotettavalta mittarilta.
Allas on ulkomitoiltaan 170-litrainen, ja siinä on runsaskasvinen sisustus. Onko kaloja liikaa vai sopivasti, jos siellä on
-rihmakalapariskunta (kääpiö-, hunaja- tms.)
-perhoskirjoahvenpariskunta
-10 piikkisilmää
-10 rusokiilakylkeä
-15 kardinaalitetraa?
Näistä osa on vielä hankintavaiheessa, joten nyt ehtii vielä ottaa pakkia, jos alan liioitella. Tällä hetkellä akvaariossa on vielä ottojakin, mutta viimeistään perhoskirjojen tullessa ne pitänee siirtää toisiin altaisiin, kun nostan lämpöjä vielä hiukkasen. Osa jää itselle, osa on varattu muualle.
Paljonko kalaa mahtuu?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Paljonko kalaa mahtuu?
Ihan loistavasti ne sinne mahtuu.
M.A.N.T.I.S.
Maalaisjärjellä Ajatteleva, Nerokkaasti Taitava ja Innokas Suunnittelija
Maalaisjärjellä Ajatteleva, Nerokkaasti Taitava ja Innokas Suunnittelija
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Mulla suunnilleen saman kokoinen ja ihan kohtuulliselta kuulostaa. Kaikkia vesikerroksia hyödynnetty hyvin.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Ei oo liikaa.
Heeiiii haluaisin kysyä teiltä, kun mulla on 92L akvaario missä on
-10 musta aavetetraa
-6 leopardimonnista
-1 maatiaispartamonni
niin leopardimonniset on alkanut kutemaan (munia löytynyt kasvien lehdiltä) ja mulla ei ole toista akvaariota, joten JOS jotkut munista selviävät ihan poikasiksi asti kasvamaan, mahtuvatko asustamaan akvaariossani vai otanko ihan suosiolla munat pois? Vai vienkö ehkä tulevaisuuden poikaset kalakauppaan odottamaan uutta kotia?
-10 musta aavetetraa
-6 leopardimonnista
-1 maatiaispartamonni
niin leopardimonniset on alkanut kutemaan (munia löytynyt kasvien lehdiltä) ja mulla ei ole toista akvaariota, joten JOS jotkut munista selviävät ihan poikasiksi asti kasvamaan, mahtuvatko asustamaan akvaariossani vai otanko ihan suosiolla munat pois? Vai vienkö ehkä tulevaisuuden poikaset kalakauppaan odottamaan uutta kotia?
Tuo tilanne ei vaadi mitään toimenpiteitä. Vaikka mätimunia olisi tuhat niistä ehkä vain pari kappaletta selviytyy aikuisikään, jollei niitä pelasta poikasaltaaseen. Mätimunia rosvotaan, poikasia syödään ja loput nääntyvät sopivan ruoan puutteessa. Muutama uusi monninen ei heilauta altaan tasapainoa mihinkään suuntaan, eikä aiheuta varmaankaan edes klaustrofobisia tuntemuksia kaloissa.
Jos kasvatella aiot, monniset voi aina myydä eteenpäin ja jos kauppa ei käy, liikkeet ottavat ne kyllä vastaan.
Jos kasvatella aiot, monniset voi aina myydä eteenpäin ja jos kauppa ei käy, liikkeet ottavat ne kyllä vastaan.