Onko kokemusta/käsitystä minkälaisista vesistöistä kannattaisi etsiskellä survareita? Ilmeisesti mutapohja? Kuinka syvällä ne yleensä elelee?
Olis tuossa 2 innokasta työkaveria valmiina hyökkäykseen, kun sais hivenen hajua mistä lähteä etsimään.
Survareita luonnosta
Valvoja: Moderaattorit
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Viestit: 15316
- Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
- Viesti:
Käykö mikä järvi tai lampi tahansa Hangon ja Utsjoen välitä?
Tampereen Iidesjärvi voisi olla yksi.
Tampereen Iidesjärvi voisi olla yksi.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Pilkkiöiltä voisi kysellä onko lähiseudulla järveä tai rutakkoa josta niitä voisi nostaa.
Aikoja sitten kun olen ollut kangasalan Kirkkojärvellä (oliko se nyt tuon niminen) nosto syvyys oli noin 1-2m.
Näin talviaikaan surviaisten nostaminen on monessa hyvässä paikassa kiellettyä! (toukkien huuhtominen mudasta sekoittaa veden sekä siitä jää rumat mutakasat jäälle).
Surviaisten nosto vaatii aika järeät ja tiheät haavit.
Ainakin Tampereen akvaarioseura tekee ilmeisesti retken keväällä "elävän ravinnon" hankkimiseksi. KYSELE lähellä sinua olevasta akvaario seurasta mahdollisuutta moiseen puuhaan.
Aikoja sitten kun olen ollut kangasalan Kirkkojärvellä (oliko se nyt tuon niminen) nosto syvyys oli noin 1-2m.
Näin talviaikaan surviaisten nostaminen on monessa hyvässä paikassa kiellettyä! (toukkien huuhtominen mudasta sekoittaa veden sekä siitä jää rumat mutakasat jäälle).
Surviaisten nosto vaatii aika järeät ja tiheät haavit.
Ainakin Tampereen akvaarioseura tekee ilmeisesti retken keväällä "elävän ravinnon" hankkimiseksi. KYSELE lähellä sinua olevasta akvaario seurasta mahdollisuutta moiseen puuhaan.
-
VesiEläin
- Elite Member

- Viestit: 5925
- Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Lempäälä
Treen keikka.
juhe, ilmoittele minulle milloin moinen "keikka" tehdään, lähtisin mielenkiinnosta matkaan, itikantoukista ja muista "hyppiäisistä" minulla onkin jo kokemusta. 
