Survareita luonnosta

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sussu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 18:02, 23.02.2002

Survareita luonnosta

Viesti Kirjoittaja Sussu »

Onko kokemusta/käsitystä minkälaisista vesistöistä kannattaisi etsiskellä survareita? Ilmeisesti mutapohja? Kuinka syvällä ne yleensä elelee?
Olis tuossa 2 innokasta työkaveria valmiina hyökkäykseen, kun sais hivenen hajua mistä lähteä etsimään.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Käykö mikä järvi tai lampi tahansa Hangon ja Utsjoen välitä?
Tampereen Iidesjärvi voisi olla yksi.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Sussu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 18:02, 23.02.2002

Viesti Kirjoittaja Sussu »

No mielellään jos täältä Susirajalta [;)]
Lähinnä ajattelin, et lammissa, järvissä, puhtaassa vai "likaisessa" vedessä, 2 vai 5 m syvyydessä jne. Eli elinolosuhteet.
Vai pitääkö vaan lähteä tönkimään pohjaa ja toivoa että sattuu kohdalle.
juhe
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 18:33, 11.02.2003
Paikkakunta: pirkkala

Viesti Kirjoittaja juhe »

Pilkkiöiltä voisi kysellä onko lähiseudulla järveä tai rutakkoa josta niitä voisi nostaa.

Aikoja sitten kun olen ollut kangasalan Kirkkojärvellä (oliko se nyt tuon niminen) nosto syvyys oli noin 1-2m.
Näin talviaikaan surviaisten nostaminen on monessa hyvässä paikassa kiellettyä! (toukkien huuhtominen mudasta sekoittaa veden sekä siitä jää rumat mutakasat jäälle).
Surviaisten nosto vaatii aika järeät ja tiheät haavit.

Ainakin Tampereen akvaarioseura tekee ilmeisesti retken keväällä "elävän ravinnon" hankkimiseksi. KYSELE lähellä sinua olevasta akvaario seurasta mahdollisuutta moiseen puuhaan.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Treen keikka.

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

juhe, ilmoittele minulle milloin moinen "keikka" tehdään, lähtisin mielenkiinnosta matkaan, itikantoukista ja muista "hyppiäisistä" minulla onkin jo kokemusta. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”