naaraista piittaamattomat urosplatyt

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kiki81
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

naaraista piittaamattomat urosplatyt

Viesti Kirjoittaja kiki81 »

Mikä ihme uros platyjani vaivaa kun eivät yhtään ole naaraiden perään?Osaako kukaan vastata???
Mulla on siis ollu 4 urosta joista kaksi annoin viikko sitten eteenpäin ja otin tilalle 4 naarasta. Mutta mutta... Jäljelle jääneet urokset ajavat vain toisiaan takaa ja naaraat saavat uiskennellut ihan rauhassa... Ja minä kun sain sen käsityksen myyjältä että ovat koviakin parittelemaan???
kiki81
Starting Member
Starting Member

Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Re: naaraista piittaamattomat urosplatyt

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Jos ne urokset ovat vielä liian nuoria lisääntyäkseen. Ostit siis kaupasta nuoria yksilöitä? Koirailla melkein on monesti myös tarve selvitellä aluksi keskinäinen arvojärjestys ennen muoden toimien hoitoa. Toisaalta minulla on yksi täplämonniskoiras jota muut ovat myöhemmälläkin iällä kiinnostaneet vain toiset koiraat... Kai kaloissakin voi olla samasta sukupuolesta tykkääviä yksilöitä, mutta en oikein usko, että kaikki koiraasi olisivat homoja. Odottele vaikka puoli vuotta jos siihen mennessä alkaisivat katsella naaraita sillä mielellä.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
kiki81
Starting Member
Starting Member

Re: naaraista piittaamattomat urosplatyt

Viesti Kirjoittaja kiki81 »

urokset ovat olleet mulla jo useamman kuukauden mutta naaraat ostin eläinkaupasta alkuviikosta... . Tuntuu että varsinkin toinen uroksista oikein estelee toista menemästä naaraiden luo ja välillä tulee oikein kiireellä altaan toiselta puolelta toisen uroksen luo kun huomaa ettei se ihan vieressä olekaan :) Ehkäpä urokset selvittelevät ensin omat välinsä ennenkuin alkavat naaraita vikitellä :) Myyjä vain antoi sen kuvan että olisivat heti naaraiden kimpussa :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”