2 mm kirsikkabarbin poikanen

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sartsanen
Junior Member
Junior Member
Viesti:

2 mm kirsikkabarbin poikanen

Viesti Kirjoittaja Sartsanen »

Aamulla sitten kattelin 40L akvaariotani ja kappas! Siellähän uiskenteli n. 2 mm mittainen kirsikkabarbi! Kävin sitten koulun jälkeen eläinkaupassa ja ne anto mulle TetraMin babya. Mut ongelmana onkin se, että se kala ui pohjalla ja ruoka kelluu pinnalla. Ja myyjä sanoi et pitää ruokkia 3 kertaa päivässä. Pitääkö paikkansa? Kiitos neuvoista teille jotka neuvoitte... :D
Minä täällä moi.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Poikaselle riittää kyllä varmasti ihan riittävästi pikkuöttiäisiä ruoaksi. Jos nyt kuitenkin haluat täsmäruokkia sitä poikassapuskalla, tee näin. Liuota poikasruoka pieneen määrään vettä. Ime ruoka injektioruiskuun jossa on riittävästi letkua päässä että yltää sinne pohjalle, missä poikanen lymyää.
Sitten vaan tuuppaat ruiskusta poikasen naaman eteen ruoat.
Yhtä poikasta ei kyllä mitenkään pysty ruokkimaan 3 kertaa päivässä. Annostus on niin pieni, että pieninkin mahdollinen määrä pilaa äkkiä veden. Anna mieluummin ruokaa vaan kerran päivässä tai joka toinen päivä. Kyllä siellä akvaariossa on muutakin syötävää pienelle kalalle kuin Tetra min baby. [;)]
Sartsanen
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Kyllähän minä varmaan tästä selviän! :D Kiitos millian!
Minä täällä moi.
Terppa64
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Terppa64 »

Omassa karanteenialtaassani on kirsikkabarbien jäljiltä n. 10 poikasta. En niitä ole sen kummemmin erikoisruualla ruokkinut. n. viikon ikäisinä söivät jo pinnalta jauhettua hiutaletta ja pellettiä. Hyvin ovat kasvaneet muutamassa viikossa, ovat jo vajaan sentin mittaisia ja värityskin alkaa jo tulla esiin. Osa poikasista on huomattavasti pienempiä ja vielä värittömämpiä. Muutaman päivän ikäero on tässä vaiheessa aika suuri koossa mitattuna.
Dreeverit

"Lääketieteellisesti ihminen ei ole vielä kuollut, jos hän vielä liikkuu."
Sartsanen
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Se mun kirsikka näyttää naaraalta(siis se on vaalea). Vaikka on kyllä vaikea erottaa...
Minä täällä moi.
TaSa
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja TaSa »

Minä luulin meidän kirsikkapoikasta tytteliksi, mutta puolivuotiaana alkoikin punastumaan. Nyt akvassa uiskentelee 6 kpl tollasia sentin mittaisia sinttejä ja kaikki näyttävät vielä tytöiltä.
- Taru -
Paula Luotola
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Paula Luotola »

Kaikki kirsikat muistuttavat poikasina väritykseltään naaraita. Ihan ensimmäisen viikon ovat läpinäkyviä harmaita, eikä koko poikasia juuri silloin vielä huomaa muusta kuin liikkeestä, jos oikein tiiraa. Silloin on pieninkin poikasruoka liian suurta, syövät likoeläimiä, viikon parin ikäisenä kelpaa jo jauhettu hiutale, räkmixin pienemmät hituset ja oikeastaan ihan mikä vaan. Artemiaa en itse ainakaan ole viitsinyt ruveta kasvattamaan.
Sartsanen
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Se poikanen on aki kuollu kun ei ole pitkään aikaan näkyny, ceikkaisin, että mennyt suodattimeen. OLISI PITÄNYT PEITTÄÄ SE SUODATIN!!!! Nyt kyllä on ihan *piip* olo. :mrgreen:
Minä täällä moi.
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

Ei oo näkyny enää missään? :|
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Sartsanen
Junior Member
Junior Member
Viesti:

No eipäs ole... :|
Minä täällä moi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”