Lempi kalat...
Valvoja: Moderaattorit
Lempi kalat...
Mikä/mitkä on sun lempi kala/kalat?
Muokattu - Anu on 15/10/2001 17:21:19
Muokattu - Anu on 15/10/2001 17:21:19
-
- Imperaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
a) Apistogramma suvun kääpiöahvenet
b) Corydoras suvun panssarimonnit
/sam
mail - sam.salonen@abo.fi
ICQ - #129290278
GSM - +358-(0)40-505 7487
b) Corydoras suvun panssarimonnit
/sam
mail - sam.salonen@abo.fi
ICQ - #129290278
GSM - +358-(0)40-505 7487
Tiikerinuoliaiset on mun mieleen.
Tykkäävät syödä ja ottaa rennosti, niin kuin minäkin...
Veijo Essot = tiikerinuoliaiset ovat ihan hauskoja kaloja mutta oppivat minulla valitettavasti syömään corydorasten silmiä..
Moni harrastaja on ollut jo haavinkanssa poistamassa "kuollutta Veijo Esoaan kun kala on liikkumatta jossakin kyljellään, haavin lähelle saatuaan kala virkoaakin kuin ihmeenkaupalla...
Mutta asiaan, jostakin syystä minunlempikalani kiekkokala..
ja corydoras suvun monniset.
-------------------------
I know you don't have any idea what I'm talking about. It's okay. You will.
Itse pidän labyrinttikaloista ylipäätään. Erityisesti suklaarihmakala viehättää. Sen verran monta artikkelia olen tuosta kummajaisesta lukenut, että mielenkiinto on herännyt. Niitä olisikin tarkoitus ottaa tuohon uuteen altaaseen. Toivottavasti niitä on vaan vielä silloin saatavilla.
Aasianmutakala on toinen suosikki....joskus oli sellainen ja se oli veikeä otus...nimenomaan otus
Miettinyt, että ottaisinko tuohon uuteen myös aasianmutakalan, mutta se on sen verran kova kaivelemaan ja en halua koko ajan olla istuttamassa kasveja uudelleen.
email: knu@dlc.fi
email: knu@luukku.com
Aasianmutakala on toinen suosikki....joskus oli sellainen ja se oli veikeä otus...nimenomaan otus
Miettinyt, että ottaisinko tuohon uuteen myös aasianmutakalan, mutta se on sen verran kova kaivelemaan ja en halua koko ajan olla istuttamassa kasveja uudelleen.
email: knu@dlc.fi
email: knu@luukku.com
Veijo Essot = tiikerinuoliaiset ovat ihan hauskoja kaloja mutta oppivat minulla valitettavasti syömään corydorasten silmiä..
Moni harrastaja on ollut jo haavinkanssa poistamassa "kuollutta Veijo Esoaan kun kala on liikkumatta jossakin kyljellään, haavin lähelle saatuaan kala virkoaakin kuin ihmeenkaupalla...
Onneksi ei ole monnisia, ja kertomasi jälkeen ei varmaan tulekaan...
Ne kyllä varmaan muutenkin jäisivät nuoliaisten "jalkoihin", ainakin ruoka-aikaan
Joo, kyllä ne useinkin loikovat kyljellään ja joskus jopa vatsa ylöspäin. Yleensä siinä kohdassa, mihin ruoka tippuu.
Olenkin miettinyt, että kauankohan kestäisi hoksata, jos olisi oikeasti kuollut tiikerinuoliainen tankissa...
Tuon Esson minäkin ymmärrän, mutta mistä se Veijo juontaa juurensa?
Joo, kyllä ne useinkin loikovat kyljellään ja joskus jopa vatsa ylöspäin. Yleensä siinä kohdassa, mihin ruoka tippuu.
Olenkin miettinyt, että kauankohan kestäisi hoksata, jos olisi oikeasti kuollut tiikerinuoliainen tankissa...
Heh ! Ne kyllä kuullostaa niin hauskoilta kavereilta! *haaveilee suuremmasta akvaariosta*
Hakuna matata
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
- Sukupuoli: Mies
Kiekot on ihan ykkösiä ainakin ulkonäöllisesti.
Puikkokaloilla taas on hauskoja vinkeitä ja plekot esim kultajuovapleko ja myöskin tavallinen partis ovat niin hauskan itsepäisiä ja tappelunhaluisia että niitten touhuja on hauska seurata etenkin ruoka-aikaan.
Ripsimonnit ois varmaan mun suosikkilistalla ilman tuota piilotteluhaluaan...
t: Jani
Puikkokaloilla taas on hauskoja vinkeitä ja plekot esim kultajuovapleko ja myöskin tavallinen partis ovat niin hauskan itsepäisiä ja tappelunhaluisia että niitten touhuja on hauska seurata etenkin ruoka-aikaan.
Ripsimonnit ois varmaan mun suosikkilistalla ilman tuota piilotteluhaluaan...
t: Jani
Tuon Esson minäkin ymmärrän, mutta mistä se Veijo juontaa juurensa?
Veijo Esso = Tiikerinuoliainen. Joskus tuli teeveestä sarja tankkitäyteen. Nimi juontaa tiikereistä siihen sarjaan siinä oli veijo esson baari jos oikein muistan. Tuon nimen tarkempaa syntyä en kaloille muista mutta tiikerinuoliainen on senjälkeen minulle aina ollut "Veijo Esso."
Ei sitä voi savolainen paremmin selittää. Enkö olekkin sanonnut jo aikaisemmin että savolaisen kanssa keskustellessasi, vastuu asian ymmärtämisestä siirtyy kuulialle...
Ei sitä voi savolainen paremmin selittää. Enkö olekkin sanonnut jo aikaisemmin että savolaisen kanssa keskustellessasi, vastuu asian ymmärtämisestä siirtyy kuulialle...
Kyllä tuo selitys minusta ihan hyvä ja ymmärrettävä oli...
Aina voi kysyä! Se on omaa hölmöyttä, jos ei ymmärrä kysyä, kun ei ymmärrä...
Kiekot on ehdoton ykkönen ja tänä kesänä tuli hankittua kultakaloja, tietysti sellaisia vähemmän jalostettuja, jotka ovat yhtä ehdottomia kakkosia.
Kultakalat lisääntyvät meillä pahemmin kuin miljoonakalat. Kultikset ovat myös vähän sellaisia "hölmöjä" koheltajia.
Kiekot taasen eivät perusteluja kaipaa... Kiekot ovat KIEKKOJA.
Kultakalat lisääntyvät meillä pahemmin kuin miljoonakalat. Kultikset ovat myös vähän sellaisia "hölmöjä" koheltajia.
Kiekot taasen eivät perusteluja kaipaa... Kiekot ovat KIEKKOJA.
Nyt kun Veijjo Essoista (huomaa kaksi jiitä Veijjossa ) on puhetta ollut, niin onko se yleistäkin se monnisten silmien syöminen?
Luulen, että Timppa on opettanut omat otuksensa pahoille tavoille...
Mulla kun ei niitä monnisia ole, niin vaikea sanoa kuinka yleistä.
Mun tiikerit ei ainakaan muista asukeista perusta. Alkuun ne kyllä yrittivät maistella vähän kaikkea, mutta nyt keskittyvät
ainoastaan mun tarjoilemiin herkkuihin.
Ellei sitten monnisten silmissä ole jotain erityisen houkuttelevaa,
eihän sitä tiedä...
Muokattu - Skroik on 16/10/2001 22:46:07
Plekot kiinnostaa kovasti.
Nyt kun Veijjo Essoista (huomaa kaksi jiitä Veijjossa ) on puhetta ollut, niin onko se yleistäkin se monnisten silmien syöminen? Veijjot on niin kiinnostavia ja kun tilaakin olisi, niin sääli on että joutuisi valitsemaan monnisten ja niiden välillä .
Suo anteeksi kirjoitusvirheeni, yritän vielä opiskella nestorin iällä sihteerin hommiin..
Tutkimuksia on että Veijjo Essot käyvät muiden kalojen kiduksiin kiinni = yrittävät ja näykkivät niistä paloja. Pertti Rassi sanoikin kokemukseni jälkeen ( minä olen nähnyt kun tiikerinuoliainen vie corydoras monnilta silman.)
Että mistä tiedämme että ne tavoittelevat kiduksia ?. Entä jos ne tavoittelevat juuri nimenomaan silmiä.
Eli en tiedä kuinka yleistä silmiensyönti on tiikerinuoliaisilla minulle oli ensimmäinen ja myös viimeinen kerta kun näin sen, eikä Pertti Rassikaan asiasta ollut kuullut. Minulla meni kolme vuotta hyvin tiikerinuoliaisten ja corydoras monnien kanssa ennenkuin aloin kiinnittämään huomiota jatkuvaan corydorasten silmien sameuteen ja sillointällöin löysin altaasta monnisen jolta puuttui toinen silmä.
Sitten näin kuinka silmänhäviäminen corydorasmonnilta tapahtui. Seuraavana päivänä läksi altaasta Veijjo Essot.
Eli siis et missään tapauksessa kehoita kokeilemaan?
Tiedän kyllä useita altaita missä Veijjoja ja monnisia pidetään yhdessä, eikä ongelmia ole ilmennyt. Ainoastaan kiekkojen kanssa kai (joskus olen ehkä mahdollisesti kuullut
on ollut pieniä kylkienimemisongelmia (mitkä ovat ratkenneet kun on ruvettu Veijjoille tarjoamaan tarpeeksi ja oikeanlaista ravintoa), mutta eikö tuo imeskely ole yleensä partisten ja muidenkin plekojen tapa?
Kommenttia kaivataan. Hitto sentään, mie haluan Veijjoja!!!
Tiedän kyllä useita altaita missä Veijjoja ja monnisia pidetään yhdessä, eikä ongelmia ole ilmennyt. Ainoastaan kiekkojen kanssa kai (joskus olen ehkä mahdollisesti kuullut

on ollut pieniä kylkienimemisongelmia (mitkä ovat ratkenneet kun on ruvettu Veijjoille tarjoamaan tarpeeksi ja oikeanlaista ravintoa), mutta eikö tuo imeskely ole yleensä partisten ja muidenkin plekojen tapa?
Kommenttia kaivataan. Hitto sentään, mie haluan Veijjoja!!!
En ole sanonnut ettenkö suositteleisi. Kerroin vain tositapahtuman.
Sanoinhan että minulla meni Veijjojen kanssa kolmevuotta hyvin.
Ja tuo kidustenrepimis ongelma on kyllä ennestään tiedossa, tai että Veijjot tekevät sitä muille kaloille.
Minulla ei ole ollut ongelmia kiekkojen ja Veijjo Essojen kanssa, mitä nyt kiekot joskus säikkyivät niiden nopeaa vilkasta uintitapaa.
Jokainen akvaristi päättää loppupelissä kalastonsa itse.
Sanoinhan että minulla meni Veijjojen kanssa kolmevuotta hyvin.
Ja tuo kidustenrepimis ongelma on kyllä ennestään tiedossa, tai että Veijjot tekevät sitä muille kaloille.
Minulla ei ole ollut ongelmia kiekkojen ja Veijjo Essojen kanssa, mitä nyt kiekot joskus säikkyivät niiden nopeaa vilkasta uintitapaa.
Jokainen akvaristi päättää loppupelissä kalastonsa itse.