Kuinka nopeasti juovaokamonni kasvaa?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Eenokki-setä
Junior Member
Junior Member

Kuinka nopeasti juovaokamonni kasvaa?

Viesti Kirjoittaja Eenokki-setä »

Ostin eilen 250 litran akvaariooni juovaokamonnin. Se on nyt noin 5 cm pitkä. Olen lukenut, että juovaokamonni kasvaa 27 cm pitkäksi. Onko se totta vai mikä on juovaokamonnin maksimipituus akvaariossa? Entä saavutaako se tuon pituuden tässä akvaariossa, joka on metrin pitkä? Kuinka nopeasti se tapahtuu? Kuinkahan pitkä kalani on esim. vuoden päästä, jos se saa tarpeeksi ruokaa, muut kalat eivät kiusaa sitä ja kaikki muutkin asiat ovat kunnossa?

Emtä kuinka vanhaksi juovaokamonni voi elää?
Hetki tulee ja nyt jo on että kuolleet saavat kuulla Jumalan Pojan äänen ja jotka sen kuulevat ne saavat elää
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

itse ostin n. vuosi sitten 4cm pitkän juovaokamonnin lintuliikkeestä tampereelta ja nyt se on 15cm pituinen. [;)]
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Eenokki-setä
Junior Member
Junior Member

Hei!

Viesti Kirjoittaja Eenokki-setä »

pleko_88 kirjoitti:itse ostin n. vuosi sitten 4cm pitkän juovaokamonnin lintuliikkeestä tampereelta ja nyt se on 15cm pituinen. [;)]
Hei! Kiitos vastauksesta! Ostin itse oman okamonnini samasta eläinkaupasta kuin sinä. :)
Hetki tulee ja nyt jo on että kuolleet saavat kuulla Jumalan Pojan äänen ja jotka sen kuulevat ne saavat elää
hannu
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja hannu »

En olisi huolissani juovaokamonnin mahtumisesta altaaseesi. Itselläni on n. 15 cm pitkä lihava juovaokamonni jonka päivittäinen liikunta koostuu pään työntämisestä 5 cm luolasta ulos ja ruokatabletin/tablettien imaisemisesta suuhun, jota seuraa sitten pakitus takaisin luolaan. Toisinaan tuota näkee valojen sammumisen jälkeen altaassa liikkeellä, mutta silloinkin liikkuminen on verkkaista ja aina 15 cm välein otetaan puolentunnin lepotauko. Kierteissarvikotilotkin liikkuvat varmaan enemmän kuin tuo monnini.

Hannu
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Minun yli 25-senttinen (pyrstön kanssa kylläkin) juovaokamonnini ei kyllä kovinkaan flegmaattinen ollut, vaan porhalsi ympäri allasta öisin. Päivisin toki nyhväsi paikoillaan.
Hanski
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Hanski »

Terve!

Sain Maarit P:ltä Mursu nimisen juovaokamonnin melkein 1½ vuotta sitten.

Nykyään Mursu, uudella nimellä Wiiksi-Wallu, kavereiden kesken vain Wallu, voi kirjaimellisesti todella paksusti ja hyvin. :mrgreen:

Ko. fisu on todella aktviivinen kala sekä päivisin ja öisin, tosin noita ns. lepotaukoja se pitää aina välillä. Fisun kokoa en ole päässy mittaamaan.
Kesälomalla on edessä suursiivous ja silloin selviää fisujen koot ja painot.

Meitin hallin allas, jossa Wallu majailee on kulkureitin varrella, ja aina kun menee altaan ohi, on Wallu odottamassa ja pyörittelemässä silmiään.
Ruokaa kai kerjää, kaikki mikä altaaseen putoaa ja suuhun mahtuu häviää kummasti.

-Hanski
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Uijuijui =)

Miummursu. Minuakin jäi vaivaamaan sen koko, tuo ~25cm kun oli suurinpiirteinen mittaus, jonka tuttavani toimitti jokusen kerran Mursun ollessa etulasilla. Sitä ei ihan helposti sieltä altaasta oteta mitattavaksi. :)

Kerro terveisiä ja anna pari katkarapupellettiä puolestani. Otusta on ollut hirmuinen ikävä ja nyt kun vihdoinkin sain taas ison altaan niin on ollut mielessä että kyllähän siellä semmoinen kaljamaha pitäisi olla.

Yleensähän noita juovaokamonneja näkee semmoisina tulitikkuaskin kokoisina sintteinä, joita myydään isot parvet kerralla halvalla. Mutta olen tässä vuosien saatossa bongannut muutaman isonkin, Mursu, tai siis Wiiksi-Wallu, ei näkemistäni ole isoin, mutta ehdottomasti kyllä siellä isoimpien joukossa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”