Sisustusongelma

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Muho
Junior Member
Junior Member

Sisustusongelma

Viesti Kirjoittaja Muho »

Silloin joskus kun ostin 300-litraisen altaani, oli ainoa sopiva paikka sille minun huoneeni, joka on melkoisen pieni (about 3,5*3,5 m), ja nyt olen kyllästynyt: akvaario on aivan liian suuri pieneen huoneeseeni, ja se tekee siitä koollaan peräti epämiellyttävän. En myöskään ole enää nukkunut pitkään aikaan huoneessani akvaariosta kantautuvien äänien takia (sen verran herkkäuninen olen).

Lisäksi säikyt kalat eivät salli juurikaan liikettä ympärillään, joten nyt kyseisellä harrasteella on täysi valta huoneessani. Ottaa päähän, mutta muutakaan paikkaa akvaariolleni ei löydy. Toivottavasti joukostamme löytyy muitakin tällaisia tapauksia. :?
-->Olen puutarhatonttu<--
sacryl
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja sacryl »

Vaihda akvaario pienempään :D
Itselläni on todella pieni huone johon juuri ja juuri mahtuu sänky, pieni kirjoituspöytä, pieni nojatuoli, lipasto ja yksi vaatekaappi. Lipaston päällä on 120L akvaarioni ja näyttää hienolta huoneessa sillä se on mukavan kokoinen eikä vie paljoa tilaa. Ääniin ei voi muuta kuin totutelle tai voit ottaa korvatulpat [;)]
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

12 neliön huoneessani on nyt altaita 2x50l, 40l, 55l, 60l, 80l ja 500l, eli litroja 835. Noitten lisäksi huoneeseen mahtuu tietokonepöytä ja -tuoli ja sänky. Vielä eivät ole elämääni haitanneet. Suodattimet olen valinnut niin, että ovat hiljaisia ja yhtäkään ulkosuodatinta ei ole, kovinta ääntä pitää tietokoneeni :)
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Vähän kuullostaapi siltä että taitaapi akvaariot kaikin puolin häiritä. Ehkä tosiaan allaskoon pienennys tai loma altaasta (=altaan myyminen) auttaisi parhaiten. Ei kuitenkaan harrastuksen pidä huonetta vallata ja akvaario kyllä ärsyttääpi liikaa jos äänet kuulet senkin jälkeen kun pitäisi jo olla tottunut. :?

Jaksamista sinne.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Tuli tässä vielä mieleen, että kun akvaarion äänet häiritsevät, niin oletko kokeillut laittaa öisin jotain rauhallista musiikkia soimaan hiljalla? Auttaa yllättävän paljon. Tuon mallisessa huoneessa ei kyllä paljon varmaankaan huonekalujen järjestyksen vaihtaminen auta. Ja kalat juuri säikkyvät siksi kun et oleile huoneessa paljon. Joten jos kävisit useammin touhuamassa altaan luona jotain, niin ne saattaisivat rauhoittua melko nopeastikin totuttuaan.

Samaa mieltä olen Rääkyn kanssa, jos akvaario ei ilostuta, niin sitten kyllä ei kannata pakolla pitää. Pienempään varmaan saisi aika helposti vaihdettua jos ei kokonaan halua akvaariosta luopua.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Mitä ihmeen ääniä te kuulette akvaariosta? :mrgreen: Meillä on kaksi ulkosuodatinta ja kaksi sisä.. Pieni hurina (todellakin pienempi kuin tietokoneesta) kuuluu ja jo parissa viikossa moiseen tottuu. Joskus kuuluu jokunen molskahdus ja jos suodattimen ulostulo on turhan ylöspäässyt, lisätään vain vettä. Sitäpaitsi minusta akvaarion "äänettömyys" on rauhoittavaa. Rauhallinen solina ja hurina. Ja ääniähän syntyy jos olet asentanut suodattimen väärin/väärään paikkaan, tai se on ylikierroksilla tai sisällä on ilmaa, roottorissa jotain häikkää? Tuollaiset äänijutut voi korjata tai vaihtaa vaikka suodatinmerkkiä, silläkin on nykyään väliä.

Kyllä minustakin tuo kuulostaa siltä että tarvitsisi taukoa akvaarioharrastukseensa. :roll: ..Ja ainahan sen voi alottaa uusiksi.
Muho
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Muho »

Altaasta kuuluu ainakin lehtikalojen naksuttelua, monnisten pinnalla käynnistä kuuluvia loiskahduksia, plekon touhuamista ym ym...
Onhan minulla satalitrainen akvaario , mutta vaihdoin sen suurempaan :mrgreen:

Ja voisihan siellä huoneessa viettää aikaa enemmänkin, mutta siellä ei ole mitään tekemistä, kuten tietokonetta tai telkkaria. Ei ole muuten edes sohvaa eikä nojatuolia. Vain sänky, kirjahylly ja pöytä sekä laatikollinen yrmeitä affenia :D

Tämä menee jo ilmeisesti sisustusarkkitehtuurin puolelle.
-->Olen puutarhatonttu<--
Behemot
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Behemot »

Muho, ei telkkari ole tekemistä. Itse olen asunut vuosikaupalla pienessä telkkarittomassa yksiössä katsellen iltaisin kaloja. Ei tullut töllöä ikävä :mrgreen: . Tuonkokoinen akvaario vastaa mielestäni hyvin jo laajakuvatelkkaria. Kirjahyllykin kuulostaa minun korviini erinomaiselta tekemiseltä, varsinkin jos käyt kirjastossa tai kirjakaupassa hakemassa siihen täytettä. Muita hyviä pieneen tilaan mahtuvia tekemisiä ovat käsityöt ja piirustuslehtiö, ja tietysti klassinen taitettava joogamatto. Olenkin sitä mieltä että viihtyisyys sijaitsee paljolti korvien välissä. Ainakin pääkaupunkiseudulla ajattelumallin vaihtaminen on halpa vaihtoehto verrattuna kämpän vaihtamiseen.
Kell' monni on, se monnin kätkeköön
Lailac
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Lailac »

Minua taa ärsyttää kun akvaarioni on niin pieni (128l) kun isompikin mahtuisi...

Muho, miten olisi vaihtokauppa? :)
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

Itelläkin hemskatin fluvali pitää hurinaa, samanaikaisesti marmorit kaivelevat kuoppia ja taistelevat... :? No öisiin ääniin kyllä tottuu, vähä tietenkin riippuu henkilöstä.

No iteselläni on päiväsaikaan koneella aina jotain musiikkia soimassa :)
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”