Cofeingirl kirjoitti:hs75 kirjoitti:Jalustan ja akvaarion välissä on pehmuste, mutta ei vaneria...

.
No just. Enpä sitten enään ihmettele yhtään miksi pohja halkesi. Kun pohja on tyhjän päällä (niin nyt ymmärsin), pienikin paineen muutos saattaa saada pohjan halkeamaan.
Joidenkin mielipiteiden mukaan vanerilla ei ole mitään käytännön merkitystä. Jäähän pohja usein kehysakvaariossa "ilmaan" ja paino on reunoilla. Ja herää kysymys, miksi sitä ei automaattisesti myydä akvaarioiden mukana, jos se on noin merkittävä? Sattuneesta syystä en itse mene vannomaan mitään puolesta tai vastaan
Kiinnostaa vain, pelkääkö kukaan harrastajista oikeasti akvaarion hajoamista? Itselläni oli käynyt mielessä, mutta en TODELLA uskonut niin koskaan käyvän... Luultavasti alan taas jossain vaiheessa haaveilla akvaariosta (nyt on enää tuollainen 40-litrainen). Mutta yksi asia on varma: käytettyä en enää uskalla ostaa, kun taustoja ei tiedä.
Hiljalleen alkaa tilanne selkiytyä. Kuivaustyöt saatiin jo viikko sitten päätökseen. Eilen saimme uuden parketin

Vielä edessä seinien korjaukset, tapetoinnit, listoitukset, kaappien asennukset

. Omavastuuosuus oli jo 450 €. Muutenkin otin takkiini tästä melko paljon hankkimalla vastikään suodattimia, lämmittimiä, vesitestejä, vedenvaihtoletkuja. Enkä viitsi myydäkään, jos vielä innostun uuteen mutta pienempään akvaan.
Jos jotakuta kiinnostaa Tapiolan toiminta, tässä yhteenveto minun näkövinkkelistäni tähän asti, kun olemme puilla paljailla, talo remontissa ja korvausasioita sovittu suullisesti ja osittain kirjallisesti (mutta loppusaldo se on joka kiinnostaa). Alkuun luulin että vahingon tapahduttua vakuutusyhtiö alkaa toimia, mutta käytännössä kaikki pitää organisoida itse, ottaa tarjoukset urakoista ja hyväksyttää ne Tapiolalla. Luotettavien yritysten nimiä saimme Tapiolalta joihin soitella. Aika hyvin on luvattu korvauksia. Puolentoista viikon kuluttua vahingosta tuli tarkastajakin käymään

. Kaikenkaikkiaan sellainen tuntuma, että aika on rahaa vakuutusyhtiössäkin, mutta maksavat lähettämämme laskut, kunhan omavastuuosuus täyttyy.