Sukulaiset, tuo outo laji

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Sukulaiset, tuo outo laji

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Sattuipa eilen seuraavaa:
Insinööri-iskä innostui auttamaan minua akvaarion kanssa. Ostettiin sitten nätti pieni kaappi jonne saimme mm. ulkosuodattimen yms. piiloon koirilta ja pois silmistä. Iskä alkoi sitten virittää suodatinta kaappiin ja nappasi letkun irti että saa sen paremmin mahtumaan sinne. Noh, sehän oli puhallusletku ja Professional posottaa 1000l/h. Vettä lentää kaaressa. Meikä juoksee keittiöstä, viskaa voileivän lattialle ja repäsee töpselin seinästä. Noh, sei se ukko lattian tulvimaan vielä kahdesti, vahingossa tietenkin. Kaikki sähkövempeleet + pistorasia kastuivat. Meinasi sen lisäksi vielä käyttää suodatinta tyhjänä, "testailla". Sehän hajoaa! [}:)]

Edellisellä viikolla meinasi mokoma siirtää täyttä 317l allasta alumiinijaloila - työntämällä pitkin lattiaa! Voi pyhä lehmä...

Ja äiti haluaa karpin meidän akvaarioon. Sellaisen mitä voi silittää eikä se pure. Sitä varten meillä olisi kaksi mäyristä, mutta ei. Karppi on saatava.

Äiti ihmettelee miksen vaihda 130l pienempään kun sinne tulee vaan yksi kala (seeprakirjoahven). Juu, laitetannko vesilasiin? :roll:

...Ja sitten se sanoo sukulaisille kun ihmettelevät valtavaa (317l...) akvaariota: "No ens vuonna Anna ostaa sellasen missä voi uida ja se täyttää koko olkkarin". Tsiisus :mrgreen:

Onko mun perhe joku Osbournes 2 vai onko joku muukin huomannut sukulaiste olevan kamala riesa? [;)]
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ryukin
Member
Member

Viesti Kirjoittaja ryukin »

No, mun sisko tuli virittämään kiertovesipumppua altaan pohjaan (oli johdot kiinni sellaisessa sokeripalassa ja sisko sähköasentaja). Pyysi mua laittamaan töpselin seinään, että näkee - altaan alla tuli samasta johdosta virta myös kynttilälamppuun - ja tuikkasi pumpun johtoa sokeripalaan samalla kuin huitaisi ruuvimeisselillä toista johtoa pois tieltä. Kipinät sinkoili ja sulake pamahti. Onneksi ei mitään kamalaa tapahtunut kuitenkaan. 8O :D

Ja koko muu suku pitää mua vain ylipäätään sekopäänä, kun koko ajan on jotain akvaarioprojektia meneillään.
höntti
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja höntti »

Meillä perhe vasta kamala riesa onkin, koittelevat aina välillä ovatko kalat vielä yhtä arkoja ja koputtavat lasiin, "joo, kyllä ne vieläkin tätä pelkää".
Tietävät lisäksi että suutun siitä ja alkavat kiristää, "jos et auta minua koputan akvaariota", " eihhh"....

Ja se ärsyttää kaikista eniten kun harvakasvisesta akvaariostani sanotaa: "tuolla on niin paljon kasveja että kalat ei mahdu uimaan"

Ja käsiä ei sais liottaa siellä kalanpaskassa.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

:mrgreen: ...Meidän äippä koitti opettaa Lehtikalojani tekemään kuperkeikan 8O Akvaario oli hänen mielestään kaunis vaikka harrastukseni on "tyhjänpäiväistä" ja rahaavievää (Kiertelin, kaartelin ja välttelin pitkään ennenkuin kerroin että meidän kotiin saapui pikkuakvojen jälkeen 560-litraa) ..Isukki ei ole vielä käynyt "uutukaisessa" kodissani. On kuulemma tulossa käymään parin viikon päästä, tiedä mitä hän keksii? :)
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Isäni jaksaa usein muistuttaa että hänen akvaarionsa on isompi - pihallaan on lampi, tosin siellä ei kaloja ole (ainakaan vielä).

Muutoin ei ole kommentteja tullut, eivät ole vanhemmat akvaariota nähneet kuin tyhjillään enkä ole kertonut millaiset rahamäärät on laitettu tuohon lasipurkkiin menemään. :)
marjukka1
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja marjukka1 »

Siis sukuhan on pahin... :mrgreen:

Omien sukulaisten kanssa en ole kamalasti tekemisissä, mutta ukon sukulaiset aina käydessään tai meidät nähdessään nalkuttavat lemmikeistämme! Meillä nyt sattuu olemaan kaksi kissaa, peippopariskunta ja noi kaksi akvaariota! Aina käskevät luopumaan niista! [}:)]

Mitä h****a se niille kuuluu vaikka meillä olisi lehmä parvekkeella...

Muutenkin ottaa pannuun, kun yrittävät puuttua!
Dixi et animam levavi
-Olen sanonut ja mieltäni keventänyt-
bettaboy85
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

Mulla sekä mummilla, tädillä, enolla ja mutsilla oli kaikilla joskus altaat. vaan yheltä tädiltä se on puuttunut. Ei oo siis tommosia ongelmia ollut
Save
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Save »

Minun isäni aina kauhistelee isoimman altaani kokoa (n. 740 l.) ja epäilee lattian kestävyyttä. Äidilläni on itselläänkin akvaario joka jäi minulta kun muutin pois kotoa. Hän on itsekin innostunut akvaarioista (ei tosin yhtä paljon kuin minä) ja tällä hetkellä hänen altaassaan polskii 9 pientä kuparimonnisen poikasta :D .

Ai niin, isähän minulle osti ensimmäisen altaan aikoinaan. Ja sama isukki tappoi miltei kaikki kalat (yksi partis taisi jäädä henkiin) liikaruokinnalla kun olimme mutsin kanssa matkoilla. Altaan pohjalla oli isoja ruokakasoja kun tulin kotiin 8O .

-Satu
Viimeksi muokannut Save, 11:39, 22.10.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Isukki taas loisti eilen.. Ilmastin oli kuulemma rikki niin isi korjaa. Itse asiassa se oli vaan jäänyt liian hiljaisesse. Iskä sitten alkoi vännellä säätimeksi luulemaansa takaiskuventtiiliä... Joka meni rikki. Ei muuta kun ostamaan uutta tänään.

Koska venttiili on tietenkin asennettu letkuun n. puoleenväliin, piti letkunpätkät liittää yhteen jollakin. Siihen oli mokoma laittanut jeesusteippiä. Huh huh.
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Heh... Mulla taitaa sitten olla ihan päinvastaisia kokemuksia. Meillä kun isi-kulta on aina se, joka tulee auttamaan kun tytär muuttaa akvaarion kanssa, säätää jalustaa tai tekee jotain muuta vastaavaa. Meidän isä kun on mallia "aina työkalupakki, porakone ja kassillinen ruuveja mukana". Eihän sitä nyt kenen tahansa kannata antaa ronklata arvokkainta omaisuuttaan :D Onneksi hän on itsekin ihan suht kiinnostunut ollut kaloista, yhdessähän sitä silloin aikoinaan hoidettiin pikku-Minnan ensimmäistä akvaa. Nyt odottelen kieli pitkällä että joskohan se toteuttaisi aikeensa ja hankkisi vielä itselleen akvan, meikäläisen vierailut vanhempien luona varmaan lisääntyisivät :mrgreen:

Sitä olen vaan joskus kauhulla miettinyt että mitäs sitten kun isännäntä ei enää jaksa huhkia mun projektien kimpussa 8O Kai se täytyy vanhainkodistakin hilata sitten aikanaan vatupassin kanssa mittailemaan että onko se allas nyt millin tuhannesosalleen suorassa :mrgreen:
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Miikku kirjoitti:Meidän isä kun on mallia "aina työkalupakki, porakone ja kassillinen ruuveja mukana". Eihän sitä nyt kenen tahansa kannata antaa ronklata arvokkainta omaisuuttaan :D
Täytyy lisätä että ei se iskä aina noin ikävä ole... Se sentään osti uudet huonekalut mun huoneeseen ja kasasi ne kaikki mulle :D
Mitä nyt lukitsi koiran komeroon n. 15min... Mäyräkoira ja ne pirun luolavaistot :mrgreen:

Muutenkin alkaa kiinnostumaan elikoista, ainakin huulirihmojen kutu ja amanorapujen fysiikka kiinnostaa, joskus unohtuu tuijottamaan akvaariota pitkäksi aikaa...

Paras oli viime kesänä kun isoveikka (24v) oli kesän kotona. Ensin se noteerasi kun yksi kala oli sairas, minä en ollut edes huomannut! Se ei kuulemma enää ollut muiden kanssa parvessa, ja seuraavana päivänä se oli kadonnut. Illalla taloon alkoi kerääntyä hyttysiä ja niitä jahdatiin yhdessä, oli kiva heittää niitä kaloille. Yks tavan psyko nauraa kun purppurasateenkaaret repii kuolleita hyttysiä silpuksi :roll: Oli kuulemma "kosto" :D

Hauskinta oli kun yhtenä iltapäivänä tulin töistä kotiin oli akvaarion päällislasin päällä rivissä listittyjä ötököitä. Veikka ei ollut tiennyt että saako niitä syöttää enää kun valot on sammuneet joten laittoin "aterian" talteen :mrgreen:
Marimer
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Marimer »

Minulla ei muista sukulaisista ole ollut liiemmin riesaa, siskon 325 litrainen akvaario tuli muutettua kämpästä A kämppään B tuossa pari vuotta sitten.
Itse armas sisareni oli vauvan "hautomossa" sairaalassa ja muuttopäivä koitti. :twisted:
Minä en tajunnut akvaarioista sitäkään vähää kuin nyt, omaa ei ollut koskaan ollut, onneksi yksi siskon kaveri on harrastaja ja tuli akvaariovastaavaksi.
Ja kännykkä soi vähän väliä kun räntäsateessa raahattiin kaloja ja allasta ynnä kaikkea muuta roinaa, onneksi vaan naapuritaloon.
Ei me muistaakseni kauhean montaa kalaa hengiltä saatu, edellisjouluksi ostamani pippurimylly yms. katosi mystisesti mutta eipä ollut jouluna lahjapohdintaa. :roll:
Täytyy kyllä myöntää, että siskosta on ollut "jonkin" verran hyötyä sen jälkeen kun itsekkin hurahdin akvaario(i)ta perustamaan... :P
Helmi1978
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Helmi1978 »

Minulla ei myöskään ole ollut suurempia ristiriitoja vanhempieni/sukulaisteni kanssa tässä akvaariohommassa. Isä oli mielissään kun tytär jatkoi aikuisiälläkin harrastusta, johon isukki lapsena ohjasi :) Mammalle on pitänyt hieman pyöristellä alaspäin rahasummaa, joka tähän uuteen projektiin on uponnut... Tosin senkin jälkeen totesi, että maksaahan se koirakin! :mrgreen: Niin, mitäpä kivaa tässä maailmassa ilmaiseksi saisi?
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

marjukka1 kirjoitti:Mitä h****a se niille kuuluu vaikka meillä olisi lehmä parvekkeella...
No kyllä tuossa vaiheessa olisi jo syytä nalkuttaa! :mrgreen:
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viesti:

marjukka1 kirjoitti:Meillä nyt sattuu olemaan kaksi kissaa, peippopariskunta ja noi kaksi akvaariota! Aina käskevät luopumaan niista! [}:)]
Miksi ja ennen kaikkea inkä ihmeen takia niistä pitäisi luopua? Meillä on kaksi akvaariota, kaksi mäyräkoiraa ja lisäksi on ollut vielä hamsteraita... Kolmatta koiraa harkitsemme. Hyvin mahutaan niitten kanssa saman katon alle, vaikka koirat valtaa sohvan (tai molemmat, pitkä koira ja iso ego valloitta yhden 3n hengen soffan... [;)] ) ja Annan akvaarioprojektit on välillä pitkin taloa. Nyt ainakin kaikki mun huoneen entiset kalusteet on olkkarissa 8O
...Piti ostaa uusi jalusta uudelle akvaariolle, ja sitten ruvettiin kattelee muita huonekaluja. Homma siis lähti käsistä Sotkassa :mrgreen:
JEM
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja JEM »

Adrianna kirjoitti:
marjukka1 kirjoitti:Meillä nyt sattuu olemaan kaksi kissaa, peippopariskunta ja noi kaksi akvaariota! Aina käskevät luopumaan niista! [}:)]
Miksi ja ennen kaikkea inkä ihmeen takia niistä pitäisi luopua?
Samaa minäkin olen ihmetellyt. Aina kun tulee sukulaisia kylään saan kuulla kuinka asuntoni on kuin eläintarha. Ja minulla on vain yksi akvaario ja kaksi chinchillaa... :roll:

"Eikös olisi jo korkea aika luopua noista" on todella usein kysytty kysymys. Miksi olisi aika luopua niistä? Onko olemassa joku ikäraja jonka jälkeen eläimiä ei saisi enää pitää? Varsinkin jyrsijöitä pidetään usein lasten hömpötyksinä. Aikuinen joka pitää niitä lemmikkinä on vähintäänkin omituinen... Odotan innolla sukulaisten reaktioita kun ostan kauan haaveilemani hevosen :twisted:
kerttu000
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja kerttu000 »

Me tuossa isin kanssa väsäiltiin kiljupönttö. Saa nyt nähdä kuinka se toimii, mutta alku näyttää ainakin lupaavalta. Isin varastoista tuli kaikki tarvikkeetkin... :)
VesiEläin
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

kerttu000 kirjoitti:Me tuossa isin kanssa väsäiltiin kiljupönttö. Saa nyt nähdä kuinka se toimii, mutta alku näyttää ainakin lupaavalta. Isin varastoista tuli kaikki tarvikkeetkin... :)
Jeps. Meidän isä valmistaa kesäisin ensimmäisen sadon marjoista kotiviiniä (lue kiljua). Kyllä mökin nurkissa pulputtelee jos jonnilaista kiljupönikkää. :mrgreen: Se on expertti siinä asiassa. Meillä hiilidioksit tulee sammuttimesta, en jatka isän perinnettä. 8-)
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja iekku »

Meitä kehotetaan myös toistuvasti myymään akvaariot pois ja kun kissa oli vähän kipeänä käskettiin vakavasti harkitsemaan pitäisikö siitä luopua kokonaan kun se on muutenkin niin hankala (luonteeltaan ei mikään luottavainen lellikki, vaan tykkää vain Kaizun ja minun rapsuttelusta ja juoksee avoppia karkuun :twisted: ). Koiraa kun oltiin hankkimassa ennustettiin optimistisesti että kyllä me sitten viimeistään ollaan kusessa eläintemme kanssa.

En ihan oikeasti tajua miksi pitää päivitellä miten kamalasti niistä on vaivaa ja että pitäisihän niistä nyt luopua, vaikka ei niistä ole vähäisintäkään vaivaa itse päivittelijälle [}:)] Ihan itse elikkomme hoidamme ja hyvin hoidammekin, nih.
tilli
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tilli »

Hehheh.

Olen lanseerannut päinvastaisen kostomenetelmän: aina kun menen huusholliin, jossa ei ole mitään eläimiä alan päivitellä, kuinka kolkko ja epäkodikas on kotieläimetön koti . Jos tulee pullikointia, jatkan juttua aasinsiltatyyliin ettekö arvosta luontoa yms.

Siis kysymys kuuluu: Miksi sinulla ei ole koiraa?

Meillä konservatiivisukulaisilla on paljon pahempiakin/parempiakin ihmettelyn aiheita kuin akvaario, kissa ja koira.
Vinski
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Vinski »

Meillä on koiranpentu, kissa ja kolme akvaariota. Kun alettiin puimaan korkeasaaren paviaanien kohtaloa nin meitä kiellettiin tarjoamasta niille kotia :roll: Tietenkin on tullut kommenttia myös siitä ettei saa tulla enään yhtään akvaariota, nykyisissäkin on liikaa. No meille ei ainakaan noissa ole liikaa. Koiralauman kun vielä saisin :mrgreen:
Kalanen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kalanen »

Meillä ei sukulaiset ole paljon puuttuuneet akvaarioihimme; tosin ne ovatkin melko pieniä eikä muita eläimiä sitten olekaan. :)

Kuitenkin muutama hassu/ärsyttävä kommentti tulee mieleen:

Siskoni on sanonut pari kertaa: "Miksette osta tonne jotain isompaa kalaa, vaikka sellasta lehtikalaa?" (kyse on 150 litrasesta). No ei me nyt osteta vaan.. :?
Isäni sanoi kerran: "Onko noi kultakaloja?" (platyjahan ne ovat, edelleen..)
Anoppi on kysynyt varmaan kolme kertaa (kun olemme kylässä): "Kukas niiitä kaloja käy ruokkimassa?" tai "onkos kalat nyt yksin?" Olen selittänyt kärsivällisesti, että kyllä ne pärjää viikonkin ilman ruokaa. Varmaan on miettinyt mielessään, että onkohan toi nyt aivan varma...
Törökala
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Törökala »

Pitkästä aikaa oli vanhemmat tänään käymässä. Isukki totesi, että onpa hieno akvaario. Eli sinänsä hyvä aloitus. Äityli sitten heti kärkeen kysymään miksi meillä ei ole kultakalaa ja miksi pitää olla kolme akvaariota. Eikö kaikkia kaloja voi laittaa samaan purkkiin? Selitin syyn ja kerroin, että neljäs akvaario on tuloillaan.

Vanhemmat ovat aina auttaneet oli apua pyydetty tai ei joten sinänsä ei pitäisi koskaan valittaa. Meillä vain eroaa eläinten kohdalla täydellisesti ajatusmaailma ja niistä ne suurimmat kinat saadaankin aikaiseksi. Toisaalta itse rakentavat mökille kissoille omaa huonetta.. :mrgreen:
Järjetöntä elää niin järkevästi että kaduttaa.
PimpBot9000
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Minulla ei ole valittamista sukulaisistani - niitä kun ei käytännössä ole. Vanhempani sen sijaan ostivat minulle 200 litraisen akvaariopaketin valmistujaislahjaksi. Jotain hyötyä 6 vuoden yliopisto-opiskelusta siis ainakin oli.
Hamsterini synnytti 10 poikasta. Kun aamulla menin katsomaan, emo oli syönyt niistä kaksi. No hemmetti - minäkin vedin pari!
tiger
Member
Member

sukulaiset

Viesti Kirjoittaja tiger »

Meille kävi niin, että äitillä oli pikkuinen akva, jonka oli taas saanut jostain pari vuotta sitten ja harkitsi siitä luopumista.

No mä otin sen hoitooni kotia ja hurahdin akvoihin.. nyt on se pikkuinen ja vähän isompi ja iso..:)

Mutsi tuli kylään ja sanoi: on se kiva kun sä teet kaiken aina niin perinpohjin...

muista sukulaisista ei olekaan haittaa kun ne ei ikinä tule meille... kuulemma on meidän velvollisuus avokin kanssa käydä heillä.. en ole ymmärtänyt ihan tätä logiikkaa.. ja en siis käy kauhean usein sukuloimassa.. :mrgreen:

Niinpä ei kovin moni ole nähnyt akvoja.. Mä puhun vaan akvoistani.. eihän siinä välttämättä koko paljastu..:) Avokki tosin alkaa käydä hankalaksi, kun niitä akvoja ilmestyy joka nurkkaan...:)

tiger
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”