Palettikalojen allaskaverit
Valvoja: Moderaattorit
Palettikalojen allaskaverit
Mitkä kalat voi laittaa samaan akvaarioon, jossa on palettikaloja? Akvaario on 140 litrainen. Tällä hetkellä on käytössä, mutta myöhemmin se on tyhjänä ja haluan etukäteen selvittää onnistuuko millä tavalla ja haluan myös tietää, että mitkä kalat pärjää hyvin palettikalojen kanssa.
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Paletti kyllä pärjää
Paletti on omien kokemusteni mukaan tosi kova jätkä kokoisekseen. Se puolustaa kutua ja poikasia raivokkaasti ja käy tuolloin vaikka itseään monta kertaa suurempien kalojen kimppuun. Mustahuulibarbiltakin (20cm) lähtee välillä suomuja kyljistä, kun sattuu liian läheltä menemään. Muulloin paletti on kyllä aika rauhallinen, eli jos sillä ei ole kutua/poikasia ja sillä on riittävästi tilaa reviiriksi, se ei ainakaan minulla ajele sen ulkopuolella takaa muita huvikseen, kuten jotkut muut kalat. Eli rauhassa ovat saaneet olla ainakin niin seeprakalat, neontetrat, keltabarbit ja leväbarbit kuin kuparimonnisetkin. Eniten koirasta näyttää ärsyttävän toiset palettikoiraat eli kilpakosijat. (Ketäpä ei?)
Ei omena kauas päästä putoa (Wilhelm Tell).
Palettikaloista..
Joo, en tiedä tuleeko pariskuntaa, vai ei..
Olen joskus halunnut hankkia palettikaloja, mutta ei voinut laittaa liian pieneen akvaarioon ja nyt olisi mahdollisuutta hankkia sellaista..
Se riippuu kaupoista, löytyykö sieltä valmista pariskuntaa..
Olen joskus halunnut hankkia palettikaloja, mutta ei voinut laittaa liian pieneen akvaarioon ja nyt olisi mahdollisuutta hankkia sellaista..
Se riippuu kaupoista, löytyykö sieltä valmista pariskuntaa..
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
140 litraiseen altaaseen sopisi palettipariskunnan lisäksi esim. partamonni sekä parvi eloisia kirsikkabarbeja. Pohjalle kannattaa jättää tilaa poikasia varten. Monnisia en itse laittaisi palettien altaaseen (ainakaan näin pieneen pyttyyn), sillä ne rassukat saattavat saada rumaakin kyytiä palettilaisilta.
Kannattaa harkita hyvin tarkkaan palettipariskunnan ottamista, sillä nämä kalat ovat ns. poikaskoneita. Lisääntyvät aina vaan eikä lapsosille meinaa löytyä koteja, kun ylitarjontaa riittää kaikkialla.
Kannattaa harkita hyvin tarkkaan palettipariskunnan ottamista, sillä nämä kalat ovat ns. poikaskoneita. Lisääntyvät aina vaan eikä lapsosille meinaa löytyä koteja, kun ylitarjontaa riittää kaikkialla.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.