22.7. kymppäuutisissa ollut jättiläismustekala

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

22.7. kymppäuutisissa ollut jättiläismustekala

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

En sattunut itse näkemään moista otusta televisiosta, mutta Australian vesistä oli moinen 18metrin lonkeroilla varustettu mustekala kuulemma löytynyt.
Löytyyköhän tästä vonkaleesta tietoa internetistä, että onko joku sattumalta törmännyt? Muistaako kukaan mitä uutisissa tästä sanottiin?

Hrr. Taitaa Australian syvänmeren sukellukset jäädä minun osaltani :D

Kas kas. Oma salapoliisityöni tuottikin tämänkaltaisen tuloksen http://www.cnn.com/2002/TECH/science/07 ... index.html jos joku tahtoo tietää että mistä oli kyse.
Jessi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jessi »

Aika rumannäköinen otus se ainakin oli, väriltään valkoinen. Painoa kuulemma 200 kiloa ja lonkerot olivat 15 metrisiä. Jokin ihan uusi ennennäkemätön laji ilmeisestikin, jännää!
ilona
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ilona »

Mä olin just sillon siivoomassa parveketta ku mulle huudettii et -Tuu äkkiä kattomaan!
Aika yökön näkönen ku verrataa niihin kauniisiin pieniin...

Mulla tuli heti ekana mieleen että sillä olis ollu joku sairaus, joku vesipöhön tapanen.

No jaa olishan se uus laji tosi jännä. Onhan niitä muitaki..
Lapsi + 180l +63l http://anoliv.webs.com/ http://picasaweb.google.com/anoliv
~~Vaikka jotkut kivittävät eläimiä huvikseen, eivät eläimet kuole huvikseen vaan tosissaan.~~
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Aika hurja otus kun lukee ton tekstin loppuun. Syö valaita ja 45cm silmät.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Kiesus! Enpä vaan haluaisi joutua tuon pedon ruokalistalle... Mutta eivätpä varmaan tule kovinkaan lähelle pintaa, ne valashyökkäyksetkin ovat varmaan tapahtuneet syvillä vesillä, valaathan pääsevät todella syvälle, eikö? :| Ajatella, että tuijottaisit tuota silmään... Sen silmähän on isompi kuin meikäläisen pää!!
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Ihan noin muuten asiaa sivuten, kannattaa lukea Peter Benchleyn (se sama setä joka kirjoitti Tappajahain) kirja Peto. Se kertoo justiinsa tuommoisesta jättiläiskalmarista Architeuthis dux. Mr. Benchley on ilmeisesti jonkin sortin tutkijakin, joten kirja kuvaa varsin uskottavasti tuollaisen kalmarin elämää (lukuunottamatta tietenkään pakollista ihmisten kimppuun hyökkäilyä...) ja muistelenpa nähneeni joskus telkkaristakin jonkun luonto - ohjelman (Cousteaun tyyliin tehty), jossa Benchley & porukkansa ovat tuommoista elävää etsiskelemässä (eivät tietenkään löytäneet, isot mustekalat ovat varsin harvinaisia).
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
NikoB
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja NikoB »

ne valashyökkäyksetkin ovat varmaan tapahtuneet syvillä vesillä, valaathan pääsevät todella syvälle, eikö?
Tietääkseni kaskelotit(eräs valaslaji) syövät jättiläismustekaloja mutta en ole edes tullut ajatelleeksi mitä mustekalat syövät. Jossain luonto-ohjelmassa kiinnitivät kaskelottiin kameran jotta saataisiin kuvaa näistä mustekaloista. Ei silloin vielä onnistunut...
Olisihan se jännää nähdä jättiläismustekala...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”