Eheim kokemuksia?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pertsa
Starting Member
Starting Member

Eheim kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Olen sunnittelemassa Eheim "pöntön" hankintaa ja valintani alkaa kääntyä 2250 suunnalle, millaisia kokemuksia Teillä on Eheim suodattimista? Itselläni vuosia vanha Eheim 2228 ja hyvin toimii ja on todella hiljainen, tehoiltaan tuo on samaa luokkaa kuin 2250 (siis watit). Mutta entäs puolta tehokkampi 2260, vielä tuollainen "härveli" on ns. olohuone kelpoinen.

Pertsa
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Re: Eheim kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja TiHe »

pertsa kirjoitti:Olen sunnittelemassa Eheim "pöntön" hankintaa ja valintani alkaa kääntyä 2250 suunnalle, millaisia kokemuksia Teillä on Eheim suodattimista? Itselläni vuosia vanha Eheim 2228 ja hyvin toimii ja on todella hiljainen, tehoiltaan tuo on samaa luokkaa kuin 2250 (siis watit). Mutta entäs puolta tehokkampi 2260, vielä tuollainen "härveli" on ns. olohuone kelpoinen.

Pertsa
Kyllä kiertovesipumppu antaa ääntä (resonoi) mutta olohuoneessa se mullakin on ja siellä pystyy nukkumaankin tarvittaessa, ei niin hiljainen kuin 2228 mutta olen kuullut ja nähnyt huomattavasti pahempiäänisiäkin ulkosuodattimia.

Timppa
BBhouse
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BBhouse »

Minulla on käytössä tuollainen Eheimin 2250 suodatin, ostin sen käytettynä Aqua-Webin kautta. Mielestäni suodatin on erittäin hiljainen, ainoa negatiivinen asia 2250 suodattimessa on mielestäni sen koko, 12 litran vetoinen säiliö on melko kookas, ja täten vaatiikin melko ison tilan itselleen. Ensimmäisen kerran kun käynnistin tuon vehkeen, vanhat tiivisteet "hieman" vuosivat, mutta tiivisteen uudelleen asettelu korjasi tuon ongelman. Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen suodattimeeni :)
henene
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henene »

Minulla taas on eheim 2026 ulkosuodatin erittäin hiljainen ja todella mainio olohuone käyttöön!
Ostin sen käytettynä täältä aquawebistä.
Suomalainen sotilas ei peräänny, kääntyy vain 180 astetta ja jatkaa matkaansa!
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Täällä "pörisee" Eheimit; 2 x ulkosuodattimet 2226 ja sisäsuodatin 2252, molemmat hurisijat ovat toimineet hienosti ja olohuonekelpoisuus kiitettävä. Juuri kävi vieraita, jotka joutuivat nukkumaan suodattimien lähistöllä, ei häirinnyt kuulemma yöuniakaan. :D Molemmat ostettu uusina.
aquasol
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Meillä pyörii 2 x 2028 prof II, 2026 prof II ja 5 erilaista eheimin sisäsuodatinta. Mielestäni kaikki ovat hiljaisia ja toiminnaltaan luotettavia. Muun merkkisistä suodattimista olen jo luopunut, joten vain Eheimiä löytyy meiltä. Mielenkiinnolla odotan loppuvuodesta markkinoille tulevaa proffa 3-sarjan 2080:aa. Saa nähdä millaisia tekniikan kehityksiä siinä on näkyvissä.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Meillä on käytössä Eheim 2217 ja antiikkinen 2017:n "esi-isä" ja hiljaisia ovat molemmat.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”