Olen sunnittelemassa Eheim "pöntön" hankintaa ja valintani alkaa kääntyä 2250 suunnalle, millaisia kokemuksia Teillä on Eheim suodattimista? Itselläni vuosia vanha Eheim 2228 ja hyvin toimii ja on todella hiljainen, tehoiltaan tuo on samaa luokkaa kuin 2250 (siis watit). Mutta entäs puolta tehokkampi 2260, vielä tuollainen "härveli" on ns. olohuone kelpoinen.
Pertsa
Eheim kokemuksia?
Valvoja: Moderaattorit
Re: Eheim kokemuksia?
Kyllä kiertovesipumppu antaa ääntä (resonoi) mutta olohuoneessa se mullakin on ja siellä pystyy nukkumaankin tarvittaessa, ei niin hiljainen kuin 2228 mutta olen kuullut ja nähnyt huomattavasti pahempiäänisiäkin ulkosuodattimia.pertsa kirjoitti:Olen sunnittelemassa Eheim "pöntön" hankintaa ja valintani alkaa kääntyä 2250 suunnalle, millaisia kokemuksia Teillä on Eheim suodattimista? Itselläni vuosia vanha Eheim 2228 ja hyvin toimii ja on todella hiljainen, tehoiltaan tuo on samaa luokkaa kuin 2250 (siis watit). Mutta entäs puolta tehokkampi 2260, vielä tuollainen "härveli" on ns. olohuone kelpoinen.
Pertsa
Timppa
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Minulla on käytössä tuollainen Eheimin 2250 suodatin, ostin sen käytettynä Aqua-Webin kautta. Mielestäni suodatin on erittäin hiljainen, ainoa negatiivinen asia 2250 suodattimessa on mielestäni sen koko, 12 litran vetoinen säiliö on melko kookas, ja täten vaatiikin melko ison tilan itselleen. Ensimmäisen kerran kun käynnistin tuon vehkeen, vanhat tiivisteet "hieman" vuosivat, mutta tiivisteen uudelleen asettelu korjasi tuon ongelman. Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen suodattimeeni 

Meillä pyörii 2 x 2028 prof II, 2026 prof II ja 5 erilaista eheimin sisäsuodatinta. Mielestäni kaikki ovat hiljaisia ja toiminnaltaan luotettavia. Muun merkkisistä suodattimista olen jo luopunut, joten vain Eheimiä löytyy meiltä. Mielenkiinnolla odotan loppuvuodesta markkinoille tulevaa proffa 3-sarjan 2080:aa. Saa nähdä millaisia tekniikan kehityksiä siinä on näkyvissä.
Meillä on käytössä Eheim 2217 ja antiikkinen 2017:n "esi-isä" ja hiljaisia ovat molemmat.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;