Papukaijakalat

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
malilo
Starting Member
Starting Member

Papukaijakalat

Viesti Kirjoittaja malilo »

:roll: Osaisiko joku kertoa näitten kalojen käyttäytymisestä ym.
Mulla kalat on olleet nelisen kuukautta, tosi kivoja veijareita.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Vastahan noista peukaloiduista monstereista oli täällä pitkä keskustelu:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... ght=parrot
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
malilo
Starting Member
Starting Member

Papukaijakala

8O Minun kalat ovat oransseja ja tietääkseni alkuperäisen näköisiä ja värisiä.Laittaisin kuvan mutta en taida osata.
Liisa S
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Epämuodostuneita risteymiä ne joka tapauksessa ovat. Ainoa "alkuperäisyys" niissä on se, että oranssi, kyttyräselkäinen ja papukaijannokkainen versio taisi olla ensimmäinen markkinoille tullut bloody parrotin muunnos.
Nani
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nani »

Minullakin on näitä papukaijakaloja ja ovat olleet jo 3 vuotta. En ole rohjennut aiemmin asiaa tunnustaa kun olen huomannut että niiden omistamisesta saa negatiivista palautetta ja nuhdesaarnan.
Kolme vuotta sitten en omistanut internet yhteyttä enkä osannut aavistaakaan että näissä kaloissa olisi jotain kamalaa ja irvokasta, eikä tullut pieneen mieleenkään kysyä asiaa ostettaessa. Noin puoli vuotta sitten asia vasta valkeni :o(. Tosin tämän takia en aio niitä hengiltä ottaa enkä akvaarioliikkeeseen kärrätä. Kun kerran olen niitä hankkinut, aion ne myös pitää - sanoi muut mitä tahansa.

Mutta ovat todella ihania fisuja. Kaikkiruokaisia ja ahneita. Pulleat jättikokoiset kastemadot ovat ehdottoman IN. Syövät ruokaa kädestä ja kasvavat todella hurjaa vauhtia. Niiden oranssi väri on upea ja ulkomuotokin on kaunis. Vaikka sitten ovatkin ihmisten tekemiä hirviöitä niin kylläpä ovatkin kauniita.

Nämä meidän yksilöt ainakin syövät KAIKKI akvaariokasvit, vaikka salaattia tarjoaisi päivittäin ja lappoavat akvaarion pohjahiekkaa mieleisiinsä kasoihin. Osa akvaariosta saattaa olla siis olla aamulla ilman hiekkaa kokonaan, kun toisessa päässä on iso hiekkavuori. Touhukkaita kavereita siis. Papukaijakaloilla tuntuu olevan myös erityinen viehtymys ottaa akvaarion pohjalta vauhtia ja pinkoa kansilaseihin niin että paukkuu. Eli siis kansilaseja kannattaa pitää. Jaksavat myös siirtää pienehköjä kiviä paikasta toiseen niin että kannattaa olla tarkkana niiden kivien kanssa. Meidän papukaijat myös kaipaavat jonkinlaisia suojapaikkoja mihkä rynnätä piiloon kun siltä tuntuu.

Papukaijakalat ovat ihania väripilkkuja muuten niin "ankeassa" tankissa ja niiden touhuja on mukava seurata. En kyllä niistä luovu.
malilo
Starting Member
Starting Member

Mulla on 2 papukaijaa ja en tiennyt ja ei kerrottu niiden taustasta, mutta on ne aika veijaria. Kokoajan ovat lasissa tuijottamassa jos menet vaikka ohi tai yrität ottaa kuvaa.Ei ainakaan vielä mun kalat ole alkaneet tonkia hiekkoja ja syömään kasveja, toivottavasti eivät alakkaan.
Mun on pakko kertoa yksi hauska juttu kaloista, minun tytär näytti akvaariokaloille savusilakkaa ja kaikki kalat saivat hepulikohtuksen, eteekin papukaijat pelästyivät siitä silakasta niin että meni 2 viikkoa ennenkuin tulivat piilosta pois ja alkoivat käyttäytyä normaalisti, siis uteliaaksi.Kyllähän ne söivät mutta äkkiä menivät piiloon sen jälkeen.
Ajattelin ensin että ne on kipeitä tai ne alkoivat kutea.
Mutta en tiedä näistä kaloista yhtään mitään, eikä kauppiaskaan osanut sen kummemmin neuvoa.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Itselläni ei näitä ole, mutta jos saattaa tullakkin [;)]

Ovat erittäin älykkäitä ahvenia. Seuraavat sinua kun kävelet ympäri huonetta, tavan vahtikoiria :mrgreen: Oppivat myös tunnistamaan oman väen.

Jos niistä todella pidät niin älä piittaa noista "mutanttihirviö"-saarnoista. Tavallinen, pyrstöllinen oranssi papukaijakirjo on yksi hienoimmista kaloista jonka tiedän. Onhan se kalamaailman SeRoPi (=sekarotuinen piski) mutta mitä sitten? Omat faninsa saavat myös "hirvittävät" mäyräkoirat (meillä 2, kolmas harkinnassa), pitbullterrierit ja mopsin sekä shar peit. Saarnaajat voisivat vaihteluksi kohdistaa kiukkuaan heihin :mrgreen:
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”