Tuoppi76 kirjoitti:Tässähän tämä realiteetti tulee, ei aina ole haluja, mahdollisuutta tai rahaa tehdä asioita parhaalla mahdollisella tavalla. Kalahan se vain on.

Mistähän rautalangasta tämän vääntäisi... Kukaan näyttelyn järjestäjistä ei taatusti ajattele kaloja "vain kaloina". Hyvänä esimerkkinä se parituntinen, jonka joukko harrastajia käytti saadakseen yhden näyttelyn pienistä ruutanoista virkoamaan hapenpuutteen jäljiltä. Kun oli keskellä yötä käyty apteekista vetyperoksidia ja kannateltu tosiaan toista tuntia sitä kalaa suodattimen ulostulon virtauksessa jotta happea saatiin kiduksiin, elpyminen onnistuikin.
Tuoppi76 kirjoitti:Muista, että olet sanonut, että kala voi näyttää onnelliselta, mutta ei sitä välttämättä ole. Kuinka sitäpaitsi voit tietää, ettei kala kärsi tuon näyttelyviikon aikana pienessä altaassaan?
En ole missään vaiheessa sanonut, että kalat näyttivät akvaarionäyttelyssä onnellisilta...
Sen sijaan sanon, että näyttelyssä noudatettiin elänsuojelulakia, joka sallii kalojen majoittamisen pienempiinkin akvaarioihin tilapäisesti.
Kalat eivät kuitenkaan olleet niin pienissä altaissa, että se olisi mitenkään haitannut niiden liikkumista, tai tuottanut fyysistä kärsimystä (kipua).
Vedestä pidettiin erittäin hyvää huolta, kaloja ruokittiin hyvin ja niillä oli suojapaikkoja.
Kyllä, väitän ettei tuo viikon näyttely tuottanut kärsimystä kaloille.
Tuoppi76 kirjoitti:Olisiko pitänyt olla mukana??? Tuin kuitenkin teidän toimintaanne ja ostin vielä lehtisenkin
Tarkoitin, että on kovin helppo arvostella esim. näyttelyä, jonka käytännön järjestelyissä ei ole itse ollut mukana.
Tuoppi76 kirjoitti:Samalla tavallahan sinäkin arvostelet jonkun muun kotialtaan kalastoa, vaikka et olekkaan ollut mukana sitä pystyttämässä.
Hieman eri asia...
Jos minä arvostelen jonkun kalastoa, teen sen aina perustellen kantani esim. eläinsuojelulakiin nojaten.
Arvostelemissani kalastoissa / akvaarioissa on poikkeuksetta ollut jotain perustavaa laatua olevia virheitä, jotka viimeistään ajan kuluessa kostautuvat.
Mutta joo, tuntuu että minä puhun aidasta ja sinä aidan seipäistä. En jaksa kinastella enempää.