Voiko kalanpoikasia viedä akvaarioliikkeeseen?
Valvoja: Moderaattorit
Voiko kalanpoikasia viedä akvaarioliikkeeseen?
Minulla on poikashäkissä muutama 1,5 - 2 cm. pituinen kuparimonnisenpoikanen. Pari saan niistä ainakin myytyä, mutta entäs loput? Itselleni ei mahdu, kaikki ainakaan.
Ottavatko akvaariokaupat vastaan/hyvittävätkö niistä mitään ?
Ottavatko akvaariokaupat vastaan/hyvittävätkö niistä mitään ?
''Mä maistoin äsken kalanruokia! Oli tosi hyvää!'' Niilo 4v.
-
tikkuhirviö
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Niin ja sitten kannatta muistaa, että kalojen tulisi olla hyväkuntoisia ja hyvinhoidettuja, terveitä kalasia. Varsinkin joillain lajeilla niin usein esiintyviä käyräselkäisyyksiä ym. tulisi välttää. Tai no, minä en ainakaan haluaisi ostaa kaloja, joiden poikaselämässä olisi ollut parantamisen varaa..
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
Poikashäkki kuulostaa vähän siltä että lapsosten kasvatukseen ei ole liiemmälti satsattu. Itse en ole kalojeni kuduista yrittänytkään kasvattaa poikasia, koska olen liian pitkiä aikoja poissa päivisin enkä pysty tarjoamaan poikasille tiheää ruokintaa. Ehdottaisin näiden häkkikasvatettujen sijoittamista uuteen kotiin ilmoittamalla lapsukaisista tämän palstan lahjoitusosastolla taustan kertoen, jolloin mahdollisesti aikuisenakin pieniksi jääville poikasille löytynee hyvä koti. Vaihdossa voisi pyytää vaikka kasveja.
Kuparimonnisten erästä (venäläissyntyistä?) värimuotoa minulla joskus oli, ja ne lisääntyivät itsestäänkin, joten ihan ilman tietoa en kirjoita. Omat poikaseni eivät kuitenkaan pelkällä normaalilla akvaarionhoidollani aikuisten joukossa tulleet milloinkaan yhtä kookkaiksi kuin vanhempansa, siis kolmella päivittäisellä ruokintakerralla ja erittäin hyvällä vedenlaadulla. Epäilen siis vahvasti että häkkikasvatetuista poikasista, joilla on noin iso kokoero, koskaan tulisi ihan normaalikokoisia.
Kuparimonnisten erästä (venäläissyntyistä?) värimuotoa minulla joskus oli, ja ne lisääntyivät itsestäänkin, joten ihan ilman tietoa en kirjoita. Omat poikaseni eivät kuitenkaan pelkällä normaalilla akvaarionhoidollani aikuisten joukossa tulleet milloinkaan yhtä kookkaiksi kuin vanhempansa, siis kolmella päivittäisellä ruokintakerralla ja erittäin hyvällä vedenlaadulla. Epäilen siis vahvasti että häkkikasvatetuista poikasista, joilla on noin iso kokoero, koskaan tulisi ihan normaalikokoisia.
Minä olen akvaarioliikkeeseen kiikuttanut miljoonakalanpoikasia
Ilmaiseksi ovat niitä ottaneet mutta pääasia että ovat ottaneet!
Varmaan kuparimonnisista ihan korvaustakin saa? Veljeni on vienyt akvaarioliikkeeseen joidenkin isojen hienojen kalojen poikasia (en muista tarkemmin) ja sai ne vietyään ottaa liikkeestä tietyllä summalla tarvikkeita/eläintenruokia yms.
Varmaan kuparimonnisista ihan korvaustakin saa? Veljeni on vienyt akvaarioliikkeeseen joidenkin isojen hienojen kalojen poikasia (en muista tarkemmin) ja sai ne vietyään ottaa liikkeestä tietyllä summalla tarvikkeita/eläintenruokia yms.