Voiko kalanpoikasia viedä akvaarioliikkeeseen?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-KaTa-
Junior Member
Junior Member

Voiko kalanpoikasia viedä akvaarioliikkeeseen?

Viesti Kirjoittaja -KaTa- »

Minulla on poikashäkissä muutama 1,5 - 2 cm. pituinen kuparimonnisenpoikanen. Pari saan niistä ainakin myytyä, mutta entäs loput? Itselleni ei mahdu, kaikki ainakaan.

Ottavatko akvaariokaupat vastaan/hyvittävätkö niistä mitään ?
''Mä maistoin äsken kalanruokia! Oli tosi hyvää!'' Niilo 4v.
henene
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henene »

Kyllä ne yleensä hyvittävät niistä jotain.
Kannattaa kuitenkin ensin kysäistä asiasta.
Suomalainen sotilas ei peräänny, kääntyy vain 180 astetta ja jatkaa matkaansa!
JustinSan
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JustinSan »

Lisäksi täällä akvavepissäkin löytyy myydään/lahjoitetaan palstat, eivätköhän nuo tuota kautta löytäisi uudet kodit.
"Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad." - Penny Arcade
-KaTa-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja -KaTa- »

Kuinka isona niitä voi myydä...?
''Mä maistoin äsken kalanruokia! Oli tosi hyvää!'' Niilo 4v.
henene
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henene »

luulisin että voisit alkaa pikkuhiljaa kyselemään ottavatko he niitä vastaan.
Suomalainen sotilas ei peräänny, kääntyy vain 180 astetta ja jatkaa matkaansa!
tikkuhirviö
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tikkuhirviö »

Niin ja sitten kannatta muistaa, että kalojen tulisi olla hyväkuntoisia ja hyvinhoidettuja, terveitä kalasia. Varsinkin joillain lajeilla niin usein esiintyviä käyräselkäisyyksiä ym. tulisi välttää. Tai no, minä en ainakaan haluaisi ostaa kaloja, joiden poikaselämässä olisi ollut parantamisen varaa..
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Poikashäkki kuulostaa vähän siltä että lapsosten kasvatukseen ei ole liiemmälti satsattu. Itse en ole kalojeni kuduista yrittänytkään kasvattaa poikasia, koska olen liian pitkiä aikoja poissa päivisin enkä pysty tarjoamaan poikasille tiheää ruokintaa. Ehdottaisin näiden häkkikasvatettujen sijoittamista uuteen kotiin ilmoittamalla lapsukaisista tämän palstan lahjoitusosastolla taustan kertoen, jolloin mahdollisesti aikuisenakin pieniksi jääville poikasille löytynee hyvä koti. Vaihdossa voisi pyytää vaikka kasveja.

Kuparimonnisten erästä (venäläissyntyistä?) värimuotoa minulla joskus oli, ja ne lisääntyivät itsestäänkin, joten ihan ilman tietoa en kirjoita. Omat poikaseni eivät kuitenkaan pelkällä normaalilla akvaarionhoidollani aikuisten joukossa tulleet milloinkaan yhtä kookkaiksi kuin vanhempansa, siis kolmella päivittäisellä ruokintakerralla ja erittäin hyvällä vedenlaadulla. Epäilen siis vahvasti että häkkikasvatetuista poikasista, joilla on noin iso kokoero, koskaan tulisi ihan normaalikokoisia.
Reppuli
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Reppuli »

Minä olen akvaarioliikkeeseen kiikuttanut miljoonakalanpoikasia :) Ilmaiseksi ovat niitä ottaneet mutta pääasia että ovat ottaneet!

Varmaan kuparimonnisista ihan korvaustakin saa? Veljeni on vienyt akvaarioliikkeeseen joidenkin isojen hienojen kalojen poikasia (en muista tarkemmin) ja sai ne vietyään ottaa liikkeestä tietyllä summalla tarvikkeita/eläintenruokia yms.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”