Näin pääsi käymään.. Eheim otti ja vuoti parketille lauantaina.
En tiedä mistä kohtaan laite on vuotanut, mutta jokatapauksessa täytyy soittaa maanantaina kosteusmittaajat.
Onneksi oli pieni sisäsuodatin vielä tallella, joten tuppasin sen tankkiin pörisemään. Mies oli sitä mieltä, et akvaario saa lähteä. (ei muuten lähde!)
Kyllä minäkin railakkaasti kirosin, kun aloin viikkosiivousta tekemään ja huomasin et suodattimen alla oleva levy on ihan märkä. Äkkiä suodatin pois toiminnasta ja tuhon laajuutta katsomaan. Asustellaan toisessa kerroksessa, luhtitalossa. Toivottavasti vuoto ei ole mennyt ihan läpi lattian.
En kyllä osaa sanoa, mitä se on vuotanut, nyt viikonloppuna piti se putsata. Viime viikolla katsoin, et se toimii ok, samalla kun puhdistin altaan.
Leena
eheim 2213.. lammikko lattialla
Valvoja: Moderaattorit
eheim 2213.. lammikko lattialla
Mutta Ihaa sanoi itsekseen: "Kirjoittaminen - hmmm, hmm.
Kyniä ja mitä kaikkea. Ylimainostettua, jos minulta kysytte.
Eipä se oikein muualta voi vuotaa, kuin letkuliitoksista tai pöntön tiivisteen välistä. Oliko tiiviste rasvattu ja milloin viimeksi vaihdettu? Letkujen liitoskohdat voi kiristää erikseen klemmareilla. Suodatin kannattaa laittaa vaikka ämpäriin pörisemään siksi, kunnes vuotokohta selviää. Toki sitä voi jatkossakin pitää ämpärissä tai vastaavassa astiassa, jos tiiviys epäilyttää.
Eihän vesi ole voinut valua jostain muualta suodattimen alle, esim. vedenvaihdon yhteydessä?
Eihän vesi ole voinut valua jostain muualta suodattimen alle, esim. vedenvaihdon yhteydessä?
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Se voi olla myös löysällä siitä mistä sisään meno on kiinni pöntössä. Sehän lähtee osa nro. 747075 irti kiertämällä. Jos se on löysällä niin välistä pääsee vesi tihkumaan salakavalasti.
Mielestäni akvaariosta ei ollut vettä hävinnyt ollenkaan. Itseasiassa kuulin tunti ennen kuin alettiin miehen kanssa siivoamaan sellaisen tusaus-äänen. Ihmettelin, et mistä se kuului, mutta kun akvaario toimi edelleen ok eikä hifi-laitteissakaan ollut mitään vikaa, ajattelin et se kuului varmaan ulkoa. Itse epäilen juuri tuota suodattimeen veden tuloputkea..
Suodattimen renkaat olin rasvannut kuukausi sitten ja viikko sitten olin tarkastanut suodattimen akvaarion puhdistuksen yhteydessä, ajatuksena et puhdistan suodattimen tällä viikolla..
Lainaan serkulta isomman sisäsuodattimen, koska tuskin uskallan laittaa tuota vähään aikaan toimintaan..
Leena
Suodattimen renkaat olin rasvannut kuukausi sitten ja viikko sitten olin tarkastanut suodattimen akvaarion puhdistuksen yhteydessä, ajatuksena et puhdistan suodattimen tällä viikolla..
Lainaan serkulta isomman sisäsuodattimen, koska tuskin uskallan laittaa tuota vähään aikaan toimintaan..
Leena
Mutta Ihaa sanoi itsekseen: "Kirjoittaminen - hmmm, hmm.