Montako palettia/allas
Valvoja: Moderaattorit
Montako palettia/allas
Minulla on 189 litraisessa palettipariskunta ja niiden viisi "teini-ikäistä lasta. Pitääkö lapsista luopua vai mahtuvatko samaan altaaseen?
Saattapa olla nippa nappa jos uroksia sattuu enemmän kuin yksi kappale olemaan.
Mutta jos on uros ja viisi naarasta niin ainakin kutuaikaan uroksella pitää kiirettä naaraalta toiselle...
Sinuna luopuisin niistä poikasista jo senkin takia että ei tulisi enempää sisäsiitoisia poikasia = isä/tytär, veli/sisko...
Ovatko nykyinen pariskuntasi samanpoikueen kaloja ?.
Jos on niin mistä tiedät monesko sukupolvi sisäsiittoisuutta on jo menossa.
Olen nähnyt eräässä akvaarioliikkeessä asiakkaan tuomia palettikaloja joista myyjä sanoi että aiakas osti ~ 5 vuotta sitten palettikaloja ja ne olivat lisääntyneet vapaasti altaassa sisarruksiensa kanssa kaavanmukaan. Isä/tytär, sisko/veli, poika/äiti jne tuomatta omistajansa uuttaverta sekaan ja kalat olivat jo niinkauhean näköisiä mutantteja että ihmettelin itsemielessäni miksi kauppias otti ne yleensä vastaan kun ne olivat vielä myytävänä..
-------------------------
Ystävät saa valita itse, sukulaiset valitsee piru.
Mutta jos on uros ja viisi naarasta niin ainakin kutuaikaan uroksella pitää kiirettä naaraalta toiselle...
Sinuna luopuisin niistä poikasista jo senkin takia että ei tulisi enempää sisäsiitoisia poikasia = isä/tytär, veli/sisko...
Ovatko nykyinen pariskuntasi samanpoikueen kaloja ?.
Jos on niin mistä tiedät monesko sukupolvi sisäsiittoisuutta on jo menossa.
Olen nähnyt eräässä akvaarioliikkeessä asiakkaan tuomia palettikaloja joista myyjä sanoi että aiakas osti ~ 5 vuotta sitten palettikaloja ja ne olivat lisääntyneet vapaasti altaassa sisarruksiensa kanssa kaavanmukaan. Isä/tytär, sisko/veli, poika/äiti jne tuomatta omistajansa uuttaverta sekaan ja kalat olivat jo niinkauhean näköisiä mutantteja että ihmettelin itsemielessäni miksi kauppias otti ne yleensä vastaan kun ne olivat vielä myytävänä..
-------------------------
Ystävät saa valita itse, sukulaiset valitsee piru.