Vaarallinen työmatka

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Anii
Member
Member
Viesti:

Vaarallinen työmatka

Viesti Kirjoittaja Anii »

Duuni muutti joulukuun puolivälissä Espooseen, ja nyt työmatkaan liittyy bussin ja metron välinen vaihto Ruoholahdessa. Ja Ruoholahdessahan on vaarallisen ihana kalakauppa. Ja kasvikauppa. Se akvaristin karkkikauppa siis :D.

Siellä on tullut käytyä nyt kerran viikossa (näiden molempien viikkojen aikana), ja rahaa palaa. Viimeviikolla täydensin isoon altaaseen päässeen monnisparven 10-päiseksi (pitkään odotettu täydennys onneksi). Tänään pääsin vähällä, vain pikkupurkki kalanruokaa ja pari uutta kasvia. Tätä vauhtia tosin pelkään että marraskuussa ostettu uusin akvaario saa pian lisää seuraa 8O .

Onko teillä muilla päivittäisellä kulkureitillä vastaavia vaarallisia kalapaikkoja? :mrgreen:
Todellisuus on niitä ihmisiä varten, jotka eivät pysty kohtaamaan science fictionia.
SonjaSelena
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SonjaSelena »

Pojan tarhapaikan vieressä on Faunatar. :mrgreen: Saanut kohtalaisen paljon rahallista tukea meidän perheeltä.
Ida-Maria
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ida-Maria »

Muillakin sama ongelma. Muutin itse aivan eläinkaupan naapuriin ja rahaa tosiaankin palaa :D
tikkuhirviö
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tikkuhirviö »

Kuulostaa tutulta. Itse vaihdan kulkuneuvoa kahdesti, joten ensimmäinen vaaranpaikka on tosiaan tuo Ruoholahti ja seuraava Sörnäinen. "Onneksi" jälkimmäinen paikka häviää pian, vaikka kyllä tuo Ruoholahden kauppa on ollut se puoleensavetävin.
JustinSan
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JustinSan »

Oon Ruoholahdessa töissä, parinsadan metrin päässä "tuosta" liikkeestä :roll:

Ollaan pohdittu jonkinlaista suoraveloitussysteemiä, siten, että suoraan menee ihan suosiolla osa mun palkasta akvaariokeskuksen tilille, kun kuitenkin siellä monta kertaa viikossa käyn notkumassa ja monesti jotain lähtee mukaankin :mrgreen:
"Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad." - Penny Arcade
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Asun vaarallisella alueella, eli Treen keskustassa. Tässä on seuraavassa korttelissa Lintu ja Kala, Coralli kivenheiton päässä ja Viherkalaankin taittaa matkan jalan. :mrgreen:
avain
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja avain »

Ei vaaraa. Lähimpään liikkeeseen 20km :mrgreen:
Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Kaupungille on pari kilometriä ja olen siellä liikkeellä useimmiten jalan. Tämä asettaa rajoituksia hankintojen suhteen ainakin pakkasilla. Tässä jokin aika sitten tosin törmäsin kivoihin kasveihin jotka oli pakko saada ja ei muuta kuin kasvipaketti vaan takin alle lämpimään ja jalkaisin kohti kotia. Tulomatkalla tuli tuttu vastaan ja alkoi tuijottaa pullottavaa takkiani siinä luulossa että olisin raskaana :mrgreen:
tikkuhirviö
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja tikkuhirviö »

Ai niin, onhan siellä oman opintomatkani lopussa Arabianrannalla vielä yksi Faunatar, jossa tulee joskus pyörähdettyä. Kolmesti nousen julkisesta ulos ja joka kerta on akvaario-/lemmikkieläinkauppa ihan vieressä. Kuinkas on sattunutkin. Onneksi täällä Olarin päässä sellaista ei ole.
depeche
Member
Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura

Viesti Kirjoittaja depeche »

Ei tuo vielä mitään. Menkääpä 12 viikoksi työharjoitteluun akvaarioliikkeisiin ja akvaariokalatukkuun, ja tulkaa sen jälkeen puhumaan että montako kertaa petti itsehillintä. :roll:
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

depeche kirjoitti:Ei tuo vielä mitään. Menkääpä 12 viikoksi työharjoitteluun akvaarioliikkeisiin ja akvaariokalatukkuun, ja tulkaa sen jälkeen puhumaan että montako kertaa petti itsehillintä. :roll:
Juuh yhdyn samaan! Sieltä kun tulee yhtäkkiä mukaan jos mitäkin, kuten minulla nuo 317l ja 780l altaat ja plekot... :roll:
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Ja kenellekäs teistä esittelin tänään kuusenkoristekynsilakkojani Ruoholahdessa sulkemisaikaan? :D
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Minä kuvittelin että elän onnellisesti täällä metsässä jossa lähin akvaarioliike ei enää vähän pidemmälle ehtineen harrastajan makuja pysty tyydyttämään, vaikka siisti onkin. Helsingin reissuilla taas paloi rahaa kun piti käydä lempiliikkeissä.

Mutta sitten allekirjoittanut keksi epäonnekseen internetin. Postin setä rupesi kantamaan akvaariotavaraa ja jopa kaloja ovelle. Internet, sinä ruojake, häpeä. Ja saapa sitä matkahuollon kautta niin helposti melkein suoraan kotiovelle akvaarioliikkeistäkin tavaraa ja elukoita.

Nyky-yhteiskunnassa kukaan ei ole turvassa. Varokaa, vaara vaanii ihan lähellä!
Merri
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Merri »

Kyllähän noita vaarankarikkoja työmatkalle "sattuu"... riippuu mitä kautta ajan kotiin [;)] . Minulla vaarallisempia ovat ne harvat vapaapäivät, silloin en pysty hillitsemään itseäni vaan teen (liian usein) saitsarikierroksen ympäri kaupunkia (tai naapurikaupunkia)...
"I'll rise but I refuse to shine"
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Nii.. akvaariokaupassa töissä ja itse vastuussa tilauksista... Ikinä en ole mitään ostanut! :mrgreen:
Pahinta on vielä, että henkilökuntaan kuuluvana saa aika reippaat alennukset hinnoista ja tulee tunne että "eihän tää nyt paljoa maksakaan"...
Kamalaa!
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
korppi1
Starting Member
Starting Member

Isompi Ja Isompi Akvaario

Viesti Kirjoittaja korppi1 »

Vaarallista on kulukee ympäri ja ämpäri ja varsinkin joulun alla.
Kävin taas siinä eläinkaupassa josta olen jo kivasti tehnyt yllätys löytöjä kalojen suhteen kun meinaan ei aina ole niitä VAIN peruskaloja vaan siellä on muutakin kivaa...ja erillaista.
Ja nyt joulun alla kun kipaisin sinne siis työmatkan varrella (kotia on 100 km matkaa kaupalta) siellä oli lattialla aivan IHANA 720l allas ja varmasti mua odottamassa eikä ollut kallis. Oli siinä pienempiäkin. Odottivatko nekin mua? : )
Nii-in nyt altaita on 3 ja vielä puuttuu uusia kaloja ja altaita. Eikö tässä ole mitään rajaa? Kiekkoja ja norsukalojakin siellä oli voi herran pieksut ja ajan siitä ohi taas tiistaina joten eiköhän pidä käydä kattomassa onko se MINUN allas vielä siellä.
Se minun yksi monista kivoista kala kaupoista on Raahessa.
Pitäkää peukkuja...ostanko enkö ostanko enkö?:) :D
aequidens
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja aequidens »

Taidat olla Korppi liikkeen omistaja, hyvähän se on omaansa lobata... :twisted:
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Suosittelen hakeutumaan akvaarioliikkeeseen töihin jos rahaa ei tunnu muuten kuluvan tarpeeksi. Lopputilin jätin suoraan firmaan sisään, sinne se olisi mennyt kuitenkin 8-) . Vielä kun akvaariojuttujen lisäksi on kaikkea aivan ihanaa ja upeaa ostettavaa koirille niin a'vot, tili tulee ja tili menee samaan paikkaan :mrgreen: .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
g.rosea
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja g.rosea »

Itselläni on vaarallinen koulumatka, kun on tuo Harmin farmi tuossa koulu matkan varrella... [;)]
ikp
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ikp »

Eikö Mari omistakaan itse kyseistä liikettä?
Taju
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Taju »

Minulla kanssa tuo Uusi Akvaario viiden minuutin kävelymatkan päässä. Oikein huolestutti, että kuinka akvaarioharrastukselle käy, kun loppukeväästä muutamme lähemmäs miehen koulua... onneksi isi ratkaisi asian antamalla nimissäni olleen perheemme kakkosauton meille, kun oli itse uutta ostamassa. :mrgreen: Nyt on sitten vetokoukullinen peltilehmä alla, tuolla kulkeutuu omin neuvoin vaikka vähän isompikin akvaariopaketti... [;)]
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

ikp kirjoitti:Eikö Mari omistakaan itse kyseistä liikettä?
Huomaa Marin viestin päivämäärä, "Lähetetty: 12:08, 24.12.2004" eli EPK (=ennen Pieni Akvaariokauppaa) :mrgreen: .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
akvaariokalat
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja akvaariokalat »

Ei ole vaaraa. Lähimpään akvaariokauppaan on 20km ja yhteen todella hyvään liikkeeseen on 50km.
Damae
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Damae »

Itse haluaisin elää vaarallisemmin; nyt lähimpään kalakauppaan on matkaa n. 32km ja suosikkikauppaan n. 120km. Ei ihan joka päivä pääse kipaisemaan :cry:
Pessimisti ei pety.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Adrianna kirjoitti:
ikp kirjoitti:Eikö Mari omistakaan itse kyseistä liikettä?
Huomaa Marin viestin päivämäärä, "Lähetetty: 12:08, 24.12.2004" eli EPK (=ennen Pieni Akvaariokauppaa) :mrgreen: .
Juu, tuolloin olin töissä vielä 4 Petsissä :)
Rahanmeno akvaarioihin ei muuten omankaan liikkeen myötä ole juuri hirvittävästi rauhoittunut... :roll:
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”