Mulla oli kääpiörihmakala pariskunta, mutta sitten poika kuoli. Siitä lähtien tyttö on ollut aika säikky... Minua säälittää se. Voiko mitään tehdä, että se palautuisi ennalleen?
Uutta poikaa ei oo suunnitelmissa hankkia, kaupassa niitä myydään vain pareittain.
Kääpiörihmakala tyttö mennyt tosi säikyksi
Valvoja: Moderaattorit
-
Vesihaisuapina
- Starting Member

Mun on ihan pakko kommentoida tähän, että minulla on ollut nyt kääpiörihmakala uros Kekkonen ja vaimo Uosukainen. Huomasin että uros jahtaa naarastaan koko ajan ja vaikutti että Uosukainen olisi stressaantunut koko ajan käynnissä olevaan takaa-ajoon. Kävin juuri ostamassa toisen naaraan ja vaikuttaa paljon rauhallisemmalta. Nyt uroksella on kaksi naarasta niin uskon ettei naaras ole enään niin stressaantunut kun on joku jonka kanssa jakaa kärsimys (idean sain kun muistan platyistä että yksi naaras voi stressaantua ja kuolla uroksen paritteluhaluista)
Toivomuksena olisi myös saada pieniä poikasia näillä kauneille kaloille 
Käppänöitähän on hyvä pitää porukassa, pariskunnassa koiras luultavimmin intaantuu ajamaan tyttöä takaan henkihieveriin asti. Kyllä Vaasassa ainakin "pariskunta" on tarkoittanut niin halutessa myös kahta tyttöä. Koiraalle menisi mielestäni erittäin hyvin myös neljä tyttöä (eli ostaisit kaksi paria), mikäli akvaariossasi antaa tila myöten.
240 l wannabe Aasia-allas & 720 l Etelä-Amerikka surraamassa ^_^